Klagetråd :)

Mine gravide kollegaer som har slitt mer med halsbrann sverger til Link tyggis fra apoteket. Jeg klarer meg med Lovehearts.
Må nok apotek-midler til her… har kuttet ut alt av sukker grunnet svangerskapsdiabetes:)

Jeg måtte til slutt be legen om resept på tabletter. For en ny hverdag, har ikke hatt halsbrann en eneste gang etter oppstart forrige uke :angelic:

Fikk svar fra legen min i dag om at jeg fortsatt har lave jernverdier... Selv om jeg har tatt jern siden uke 18 eller noe sånt... Huff, kjenner jeg blir bekymret. :( (Veldig glad jeg spurte om å få det sjekket da, er bedre å vite så man kan prøve nye tabletter og doser).

Fikk svar fra legen min i dag om at jeg fortsatt har lave jernverdier... Selv om jeg har tatt jern siden uke 18 eller noe sånt... Huff, kjenner jeg blir bekymret. :( (Veldig glad jeg spurte om å få det sjekket da, er bedre å vite så man kan prøve nye tabletter og doser).

Noen trenger å få det via sprøyter?:( Kusina mi måtte det ukentlig:oops:

Tabletter har virket greit før, men prøvde aminojern (x2) som var mer skånsom mot magen... Kanskje de funker bedre om de ikke er skånsomme mot magen. :hilarious:

Vet ikke hvor mange mg det er? Jeg tar 100mg daglig.

Jeg fikk beskjed om å ta 100 mg annenhver dag, nå. Pluss multivitaminer, men de inneholder jo ikke så mye jern da :)

Håper jeg det gjør susen:joyful::)

I dag klager jeg faktisk på varmen! 27 grader, stekende sol og ingen vind! Har benka meg på sofaen med vifta mi, og endelig begynner det å komme litt skyer!!:rolleyes:

Synes tilværelsen er litt tung nå, og synes 3 mnd til termin er lenge. Er fortsatt plaget med kvalme og oppkast, bekkenet og ryggen verker, er konstant utslitt og trøtt, ofte hodepine uten at paracet hjelper. Og har nå i tillegg fått svangerskapsdiabetes, som gjør spising enda vanskeligere enn det var allerede (mtp kvalmen). Føler meg som en elendig mamma og samboer som orker lite. Og føler ikke jeg greier å kose meg eller nyte noe som helst siden formen er så dårlig. La de siste månedene gå kjapt!!

I dag har ting bare gått åt skogen! Så nå ligger jeg på sofaen og streiker. Med indre lyst om å bare grine!

Synes tilværelsen er litt tung nå, og synes 3 mnd til termin er lenge. Er fortsatt plaget med kvalme og oppkast, bekkenet og ryggen verker, er konstant utslitt og trøtt, ofte hodepine uten at paracet hjelper. Og har nå i tillegg fått svangerskapsdiabetes, som gjør spising enda vanskeligere enn det var allerede (mtp kvalmen). Føler meg som en elendig mamma og samboer som orker lite. Og føler ikke jeg greier å kose meg eller nyte noe som helst siden formen er så dårlig. La de siste månedene gå kjapt!!

Forstår godt at du da synes det er lenge til termin, med en så dårlig form og kvalme med oppkast i tillegg:( sender deg en stor klem:smiley-angelic003:Heartred

Utrolig kjedelig :sorry: Jeg kjenner også på det med at 3 mnd er lenge og føler meg også som en elendig mamma og samboer som ikke klarer noen ting, selv om jeg ikke en gang er kvalm. Kroppen bare funker ikke og det å vite at det vil forbli sånn om ikke verre de neste 3 mnd er bare vondt å tenke på :oops:

Utrolig kjedelig :sorry: Jeg kjenner også på det med at 3 mnd er lenge og føler meg også som en elendig mamma og samboer som ikke klarer noen ting, selv om jeg ikke en gang er kvalm. Kroppen bare funker ikke og det å vite at det vil forbli sånn om ikke verre de neste 3 mnd er bare vondt å tenke på :oops:
Kjedelig at vi er flere om å føle og tenke sånn! Ja, det er liksom ikke de store forhåpningene om at formen og overskuddet blir bedre mot slutten. Gleder meg til å få kroppen tilbake, og ikke minst få møte lillegutt ❤

Halsbrann. Og at jeg aldri føler meg god nok for ungene, selv i situasjoner hvor jeg VET at jeg gjør alt jeg kan og vel så det. Har liksom alltid dårlig samvittighet for et eller annet.

Føler med deg i flere ting her! Heldigvis er ikke alle dager like ille, og det blir bedre ❤️

Back
Topp