Sommerens skravletråd :)

Er det flere som sliter med å sove? Jeg våkner sikkert 6-7 ganger i løpet av natta og våkner grytidlig og får ikke sove mer, selv om jeg er trøtt. Sover vanligvis som en Stein hele natta

Sleit i forrige uke, og våkner mye lettere nå enn jeg vanligvis gjør. Jeg sover ofte gjennom vekkerklokker, men nååå…. Våkner mange ganger og sover superlett. Og ikke minst drømmer helt syke drømmer o_Oo_O

Husker ikke helt fra sist. Er 7+1 i dag. Når tar jeg kontakt med lege/helsesøster? Er vel uke 12-14 ca de timene starter?

her hvor jeg bor er det legetime og blodprøver rundt uke 12, og time hos jordmor etter dette.. sikkert tidligere dersom man er førstegangsgravid :-)

Er det flere som sliter med å sove? Jeg våkner sikkert 6-7 ganger i løpet av natta og våkner grytidlig og får ikke sove mer, selv om jeg er trøtt. Sover vanligvis som en Stein hele natta
Ja sliter også med å sove.. våkner ørten ganger. Av lyder, katta eller at jeg må tisse.. så våkner jeg før jeg må om morran og får ikke sove mere.

Sleit i forrige uke, og våkner mye lettere nå enn jeg vanligvis gjør. Jeg sover ofte gjennom vekkerklokker, men nååå…. Våkner mange ganger og sover superlett. Og ikke minst drømmer helt syke drømmer o_Oo_O
Masse syke drømmer her også! Hvor tar hjernen min det fra, liksom! :wacky::hilarious:

Husker ikke helt fra sist. Er 7+1 i dag. Når tar jeg kontakt med lege/helsesøster? Er vel uke 12-14 ca de timene starter?
Tror det vanligste er å ha første ca uke 12, men tror det er forskjellig fra legekontor til legekontor :) (jordmødre vet jeg ikke)
Skader ikke å ta kontakt nå så du har det ute av veien :happy:

Jeg har fått time når jeg er 7+6 selv om legekontoret mitt egentlig tar først i uke 12, men det er fordi jeg har sagt ifra om at jeg vil be om henvisning til fosterdiagnostikk (KUB), som gjøres ca uke 12 og det tar litt tid å få time.

Ja, jeg sover kjempedårlig. Det har alltid vært mitt første tegn på graviditet. Masse livaktige mareritt, hyppige oppvåkninger på natt og at jeg våkner tidlig av meg selv. Det har vært det eneste sikre tegnet jeg har hatt, og som oppsto før første positive test. Plagsomt at man skal sove dårlig allerede fra uke fire liksom :wacky:

Fy søren jeg har vært i ræva form i dag.
Var min tur å stå opp med 3åringen. Sånn at mannen ihvertfall får hentet inn søvn en dag i helgen.

Selvfølgelig våkner han kl.7(mannen har ikke klart å dra han ut av sengen før 8 resten av uken)
Javel,popper i meg en postafen og gir gutten iPaden så jeg får litt tid.
Klarer til slutt å komme oss opp i stua. Da må han bæsje. Mannen må våkne å hjelpe meg,for jeg takler ikke lukta. Han lager også frokost til han. Så legger han seg igjen. Jeg får tilslutt i meg frokost,det pleier hjelpe. Men ikke i dag:shifty:
Så må han bæsje igjen,og jeg har ikke lyst å vekke mannen,så jeg ligger langflat på badet i mens guttungen bruker en eeeeevighet på å bli ferdig,så jeg bare ligger der sånn;:depressed::dead:
Kommer oss opp i stua igjen,og får endelig lagt meg ned på sofaen,men guttungen skal hoppe å herje på meg. Stakkars,han forstår ikke at mamma ikke virker helt for tiden. På en eller annen måte overlever jeg til mannen står opp,så jeg kan gå å legge meg.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en partner i denne situasjonen. All ære som til de som klarer denne situasjonen helt alene.

Fy søren jeg har vært i ræva form i dag.
Var min tur å stå opp med 3åringen. Sånn at mannen ihvertfall får hentet inn søvn en dag i helgen.

Selvfølgelig våkner han kl.7(mannen har ikke klart å dra han ut av sengen før 8 resten av uken)
Javel,popper i meg en postafen og gir gutten iPaden så jeg får litt tid.
Klarer til slutt å komme oss opp i stua. Da må han bæsje. Mannen må våkne å hjelpe meg,for jeg takler ikke lukta. Han lager også frokost til han. Så legger han seg igjen. Jeg får tilslutt i meg frokost,det pleier hjelpe. Men ikke i dag:shifty:
Så må han bæsje igjen,og jeg har ikke lyst å vekke mannen,så jeg ligger langflat på badet i mens guttungen bruker en eeeeevighet på å bli ferdig,så jeg bare ligger der sånn;:depressed::dead:
Kommer oss opp i stua igjen,og får endelig lagt meg ned på sofaen,men guttungen skal hoppe å herje på meg. Stakkars,han forstår ikke at mamma ikke virker helt for tiden. På en eller annen måte overlever jeg til mannen står opp,så jeg kan gå å legge meg.

Jeg er så takknemlig for at jeg har en partner i denne situasjonen. All ære som til de som klarer denne situasjonen helt alene.
All ære til dere som har flere barn tenker jeg! Har alltid hatt lyst på fler, men nå som jeg er gravid og dritdårlig forstår jeg ikke hvordan folk klarer det :nailbiting:

All ære til dere som har flere barn tenker jeg! Har alltid hatt lyst på fler, men nå som jeg er gravid og dritdårlig forstår jeg ikke hvordan folk klarer det :nailbiting:
Ja det er ikke lett.
Gruer meg allerede til omgangssyke med to barn:p
Vi fikk en heftig runde et år,både jeg og mannen fikk det samtidig. Husker jeg lå langstrakt på gulvet å tok en bæsjebleie. Bare å hente noe å drikke til guttungen føltes helt umulig. Noe av det verste jeg har vært med på. Men vi klarte oss på et vis.

Så et tips til alle; får barnet omgangssyken,så må bare en av foreldrene ta seg av barnet,i mens den andre holder seg unna,slik at dere ikke blir syke på likt:p

Ja det er ikke lett.
Vi fikk en heftig runde et år,både jeg og mannen fikk det samtidig. Husker jeg lå langstrakt på gulvet å tok en bæsjebleie. Bare å hente noe å drikke til guttungen føltes helt umulig. Noe av det verste jeg har vært med på. Men vi klarte oss på et vis.

Så et tips til alle; får barnet omgangssyken,så må bare en av foreldrene ta seg av barnet,i mens den andre holder seg unna,slik at dere ikke blir syke på likt:p

Huff, ja. Husker første gangen jenta vår fikk det da ho var ett år og begynt i bhgn. Da fikk vi og det, når ho var blitt frisk igjen. OG alle besteforeldre var bortreiste på høstferie, så det ikke var hjelp å få. Ho sprang rundt som en energibunt, og vi lå rett ut.

En annen gang, etter nr 2 var kommet, var det verste jeg har vært med på. Starta med storesøster igjen, så fikk lillebror som var rett rundt året. Mannen reiste på 3 dagers HV øvelse, så mamma kom for å hjelpe meg. Fordi jeg fikk det...så fikk ho det. Min far, mannens mor og bror fikk det. Det var helt bananas! Åja...og mannen hadde fått det. Midt på natta, i telt med resten av de på øvelse. Hos alle mannfolka som fikk det, kom det ut begge veier. Alle kvinnene bare spøy. Det var HEFTIG!

Ja det er ikke lett.

Notert! :hilarious:

Huff, ja. Husker første gangen jenta vår fikk det da ho var ett år og begynt i bhgn. Da fikk vi og det, når ho var blitt frisk igjen. OG alle besteforeldre var bortreiste på høstferie, så det ikke var hjelp å få. Ho sprang rundt som en energibunt, og vi lå rett ut.

En annen gang, etter nr 2 var kommet, var det verste jeg har vært med på. Starta med storesøster igjen, så fikk lillebror som var rett rundt året. Mannen reiste på 3 dagers HV øvelse, så mamma kom for å hjelpe meg. Fordi jeg fikk det...så fikk ho det. Min far, mannens mor og bror fikk det. Det var helt bananas! Åja...og mannen hadde fått det. Midt på natta, i telt med resten av de på øvelse. Hos alle mannfolka som fikk det, kom det ut begge veier. Alle kvinnene bare spøy. Det var HEFTIG!
Å fy! Hørtes ikke spesielt gøy ut nei!:yuck:

Herlighet, sjukeste :eek::eek::eek:

Huff, vi fikk spysyken i hus etter å ha vært på babysang når mini var 6 mnd. Mini "sprutgulpet" to ganger og vi bemerket hvor rart det var. Det hadde han aldri gjort før.
Sååå lå vi langflate både mor og far. Heldigvis var mini ikke så mobil enda så han kunne ligge på stellematta på gulvet mens en hadde bøtte i dusjen og en hang over do :laughing021

Besteforeldre spurte om vi trengte hjelp, men vi sa at det går bra, redd dere selv, hold dere unna :sick006:sick006

Hvordan går det med dere, hva er deres beste tips mot (morgen) kvalmen?

Her går det i Herbalife ernæringsdrikk og rugsprø med skinke ❤️

Hvordan går det med dere, hva er deres beste tips mot (morgen) kvalmen?

Her går det i Herbalife ernæringsdrikk og rugsprø med skinke ❤️

Her går det overraskende bra! Aldri hatt så lite kvalme tidlig i et svangerskap før! Kanslke det har med alderen å gjøre? Har lest at man ofte får det verre når man er yngre. Men aner ikke!

Jeg blir kvalm av å være for sulten. Så her gjelder det å spise noe hver 2. time ca for alltid å ha noe i magen. Også i varmen har jeg blitt kvalm. Har faktisk kun spydd på dager det har vært ekstremt varmt.

Sliter du veldig med kvalmen?

Vi var hos mor til mannen min i dag å slapp nyheten. Reagerte ikke så kraftig som forventet:p Hun hadde vært inne på tanken siden min mann hadde nevnt at jeg ikke var helt i form i går,så da var det jo ikke så sjokkerende:p

Skulle egentlig innom mine foreldre etterpå,men det passet visst ikke helt med besøk. Så vurderer å ringe å bare si det. Formen min er så elendig,så vet ikke når jeg orker å ta turen ut igjen.

Vi har stokke trailz, men med jordslag... Og den tørr jeg ikke bruke på ny baby. Vet ikke hvordan jeg skal få det helt bort, eller om det i det hele tatt er mulig....
Sitronsåpe skal kunne fjerne jordslag, har ikke brukt den til akkurat det selv men bruker det som flekkfjerner;)

Noen andre som elsker lakris?
Jeg har alltid elsket lakris og nå som jeg er så kvalm er lakris en av de få tingene jeg faktisk har lyst på:eek: typisk når man ikke skal spise så mye lakris under graviditeten. Leste denne artikkelen og forstår det som at jeg trygt kan spise en tyrkisk pepper om dagen og egentlig en del mer enn det også før det er noe skadelig https://forskning.no/forebyggende-h...r-gravid-kan-vaere-skadelig-for-barnet/366325

Spiser ett tyrkisk pepper drops om dagen nå og det er dagens høydepunkt for tiden :p så håper virkelig at jeg kan nyte den med god samvittighet. Blir ikke mange grammene i uka

Back
Topp