Hvor mye bæsjer babyen deres ?

JayCee

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Juligull2021
God morgen :)

Hvor mye kan en baby bæsje på en dag?

Min lille jente har bæsj i hver eneste bleie jeg skifter. Jeg kan sikkert telle på en hånd de bleiene som kun har vært tiss i. (16 dager gammel)
Det varierer litt med mengde, noen ganger mye og noen ganger bare spor.
De på helsestasjon er ikke bekymret.
Godt det kommer ut sier jeg bare,men kan ikke huske at storebror bæsjet så mye i begynnelsen :laughing002
 
God morgen :)

Hvor mye kan en baby bæsje på en dag?

Min lille jente har bæsj i hver eneste bleie jeg skifter. Jeg kan sikkert telle på en hånd de bleiene som kun har vært tiss i. (16 dager gammel)
Det varierer litt med mengde, noen ganger mye og noen ganger bare spor.
De på helsestasjon er ikke bekymret.
Godt det kommer ut sier jeg bare,men kan ikke huske at storebror bæsjet så mye i begynnelsen :laughing002
Nå er jo mitt minne 8 år gammelt, men hun bæsjet veldig mye husker jeg. Ulik konsistens og mengde, men omtrent i hver bleie. Nå var nok noe av forklaringen magevondt/kolikk her da, men mener det var ofte når det gikk over også.
 
God morgen :)

Hvor mye kan en baby bæsje på en dag?

Min lille jente har bæsj i hver eneste bleie jeg skifter. Jeg kan sikkert telle på en hånd de bleiene som kun har vært tiss i. (16 dager gammel)
Det varierer litt med mengde, noen ganger mye og noen ganger bare spor.
De på helsestasjon er ikke bekymret.
Godt det kommer ut sier jeg bare,men kan ikke huske at storebror bæsjet så mye i begynnelsen :laughing002
Sniker. Sånn var det med min lille frøken også. Viste seg at hun hadde melkeallergi. Men hvis det kun er mange bleier og hun ikke viser noe mistrivsel og vekten øker som den skal så er det nok helt greit :)
 
Bæsj i stort sett hver eneste bleie her også, vi telte her en dag og landa vel på 16 stk til dagen

Han her er en snikbæsjer, mens første bæsja med et brak 3-4 ganger om dagen. Det meste er normalt virker det som :)
 
Her er det bæsj 3-4 ganger daglig. Med forrige var det nesten ved hvert eneste måltid. Så forskjell mellom barn, tydeligvis : ) Får se om det holder seg, da ; )
 
Her kan jeg telle på en hånd hvor mange bleier det ikke er bæsj i. Går 5-6pk med bleier i uka. Hun er 5,5 uke gammel. Legene er ikke bekymret.
 
Er stort sett bæsj i alle bleiene her, kanskje 2 bleier med kun tiss om dagen. Går 10-12 bleier hver dag her :)
 
Vi sliter med forstoppelse, så her går det fort et par tre dager mellom bæsjebleiene, til tross for behandling med laktulose :( Han får kun mme nå, så burde hatt daglig avføring.
 
Vi sliter med forstoppelse, så her går det fort et par tre dager mellom bæsjebleiene, til tross for behandling med laktulose :( Han får kun mme nå, så burde hatt daglig avføring.

Uff :( krysser fingrene og håper det snart stabiliserer seg ;)
 
Her går det sikkert en bleiepakke på 2 dager :woot: men jeg skifter vel kanskje litt for mye. Bare en promp lager spor i bleien hennes.
Heldigvis går hun fint opp i vekt og er glad og fornøyd :)
 
Vi sliter med forstoppelse, så her går det fort et par tre dager mellom bæsjebleiene, til tross for behandling med laktulose :( Han får kun mme nå, så burde hatt daglig avføring.
Vi har også hatt litt problemer med avføringen, jeg delammer men blir mest mme. Hvilket merke bruker du? Vi startet med nan men etter å ha byttet til hipp så er det blitt bedre. Vi har også i litt maltekstrakt, en kvart t-skje i tre av hennes daglige måltider.
 
Vi har også hatt litt problemer med avføringen, jeg delammer men blir mest mme. Hvilket merke bruker du? Vi startet med nan men etter å ha byttet til hipp så er det blitt bedre. Vi har også i litt maltekstrakt, en kvart t-skje i tre av hennes daglige måltider.
Han har en spesialvariant uten kumelkprotein, som heter neocate. Må hentes på apoteket på resept. Prøvde msltekstrakt først, uten effekt. Tror laktulosen hjelper litt, men nå har han fryktelig mye luft i magen :( skal ikke være lett for de små magene denne perioden her...
 
Han har en spesialvariant uten kumelkprotein, som heter neocate. Må hentes på apoteket på resept. Prøvde msltekstrakt først, uten effekt. Tror laktulosen hjelper litt, men nå har han fryktelig mye luft i magen :( skal ikke være lett for de små magene denne perioden her...
Vi er nok ikke helt kvitt problemet vi heller. Nå kommer det bare ut morsmelk avføring ( sennespsgul) men den brune Mme avføringen har vi ikke sett på noen dager, og det er det hun får mest av. Vi forsøker med malt noen dager til så får vi se om det kommer mer. Godt tips om laktulose. Var det legen som anbefalte det og hvor mye gir du? Tar vel noen dager før effekt der også :rolleyes:
 
Vi er nok ikke helt kvitt problemet vi heller. Nå kommer det bare ut morsmelk avføring ( sennespsgul) men den brune Mme avføringen har vi ikke sett på noen dager, og det er det hun får mest av. Vi forsøker med malt noen dager til så får vi se om det kommer mer. Godt tips om laktulose. Var det legen som anbefalte det og hvor mye gir du? Tar vel noen dager før effekt der også :rolleyes:
Legen sa jeg kunne prøve det om maltekstrakt ikke funker, 5 ml morgen og kveld. Men vet ikke hvor lenge vi kan gi det :confused005
 
Legen sa jeg kunne prøve det om maltekstrakt ikke funker, 5 ml morgen og kveld. Men vet ikke hvor lenge vi kan gi det :confused005
Sikkert mer effektivt enn malt, men kan vel ta noen dager. Håper det går seg til så fort som mulig! Er ikke noe gøy når de plages med magen og blir urolige :dead: Skal også hjelpe å bade baby, massere magen, og sykkelbevegelser med beina.
 
Vi er nok ikke helt kvitt problemet vi heller. Nå kommer det bare ut morsmelk avføring ( sennespsgul) men den brune Mme avføringen har vi ikke sett på noen dager, og det er det hun får mest av. Vi forsøker med malt noen dager til så får vi se om det kommer mer. Godt tips om laktulose. Var det legen som anbefalte det og hvor mye gir du? Tar vel noen dager før effekt der også :rolleyes:

Er avføring av MME brunfarga?
Lille her har hatt mer gulfarga avføring hele tiden, på tross av at hun hovedsaklig får MME, kun snakk om dråper av morsmelk.

Blandes maltekstrakt rett i MME?
 
Sikkert mer effektivt enn malt, men kan vel ta noen dager. Håper det går seg til så fort som mulig! Er ikke noe gøy når de plages med magen og blir urolige :dead: Skal også hjelpe å bade baby, massere magen, og sykkelbevegelser med beina.
De siste par dagene har bæsjen kommet etter ca et kvarter på stellebordet med småprat, sykling med beina og massasje av magen med babyolje. Litt omstendelig opplegg for å få ut litt bæsj, men hva gjør man vel ikke for å hjelpe de små :rolleyes:
 
Er avføring av MME brunfarga?
Lille her har hatt mer gulfarga avføring hele tiden, på tross av at hun hovedsaklig får MME, kun snakk om dråper av morsmelk.

Blandes maltekstrakt rett i MME?
Avføringa her er litt grønnbrun med innslag av gult etter vi starta på mme, og mye fastere enn morsmelkbæsjen. Likner mer på vanlig bæsj. Maltekstrakt kan blandes rett i flaskene ja :)
 
Back
Topp