Vogn!

Liilje

Glad i forumet
Hei dere!

Jeg har smått begynt å titte litt på vogner, synes det er litt vanskelig da det finnes et hav å velge mellom! Må innrømme at jeg har sett mye på Bugaboo fox2, men også en smule på Britax smile 3. Vi har arvet en gammel Emmaljunga som kommer til å bli brukt på slafs og snø.

Har dere begynt å se på vogner?:joyful:
 
Ja vi skal ha stokke trailz så ser på finn etter noe der
 
Last edited:
Vi skal bruke NXT90 etter storebror, men vi må kjøpe til en ny bag da vi solgte den. Kanskje jeg kjøper ny hjulpakke også da de er ganske slitt. Hvis jeg skulle kjøpt my vogn nå ville jeg hatt Bugaboo fox tror jeg
 
Hender jeg klikker meg inn på f.eks Barnas Hus og ser litt på vogner, men varer som regel bare 4-5 minutter før jeg blir overveldet og går ut derfra:hilarious: Tror jeg må gå i fysisk butikk å se før jeg klarer gjøre meg opp en mening om hva jeg ønsker.
 
  • Liker
Reactions: Azu
Hender jeg klikker meg inn på f.eks Barnas Hus og ser litt på vogner, men varer som regel bare 4-5 minutter før jeg blir overveldet og går ut derfra:hilarious: Tror jeg må gå i fysisk butikk å se før jeg klarer gjøre meg opp en mening om hva jeg ønsker.
Det er veldig lurt! Kjenne på vognene, trille på di. Veldig lurt :)
 
Vi kom over et supert tilbud vi ikke kunne dy oss for. Det endte med en Emmaljunga NXT90 Outdoor med ergonomisk sittedel, og etter å ha prøvd den i butikken tror jeg den blir veldig bra! Den virket lett å kjøre, samt at de ser jo helt smashing ut :D:D:D Vi valgte dark grey med brune skinndetaljer :love2
 
Vi går for bugaboo donkey, men leter på Finn siden prisen er så høy :wideyed:
 
Hender jeg klikker meg inn på f.eks Barnas Hus og ser litt på vogner, men varer som regel bare 4-5 minutter før jeg blir overveldet og går ut derfra:hilarious: Tror jeg må gå i fysisk butikk å se før jeg klarer gjøre meg opp en mening om hva jeg ønsker.
Det er veldig lurt å se på vognene first hand, og prøve de litt rundt i butikken. :)
 
Vi venter en stund til, siden vi er litt uenige i budsjettet på vogn. ;)
 
Her blir det bugaboo fox2, syns det er den desidert fineste vognen på markedet:Heartred
Fått flere gode tilbakemeldinger på at det er en fantastisk vogn, -også på vinterføre:joyful:
 
Var i butikk for å se på vogn i dag. Hadde egentlig bestemt meg for Britax smile 3 på forhånd. Såg også på Emmaljunga nxt90. Likte best Britax da den var enklere å slå sammen. Så fikk vi hjelp av ho som jobba der. Ho anbefalte Uppababy på det sterkeste. Noen som har erfaring med den? Jeg ble veldig usikker i valget :happy:
 
Vi har vært i butikk og prøvd. Både mannen og jeg er enig om at Britax s m i l e 3 dekker alle våre behov. Skal ha den i beige, føler det funker mtp skitt fordi det kun er kalesjen som er beige på sittedelen:joyful: Ting som jeg tenker er gunstig med den (Merk at dette er vårt første barn, så det er fra et amatørperspektiv:p) :
- svært instinktiv, dvs alt er så «enkelt»!
- smal, lettkjørt og lettsvingt, samtidig som den har gode hjul for litt tøffere terreng. Vi vil uansett ha en vogn til trening/turer i tillegg så trenger ikke at denne skal kunne kjøre de tøffeste skogsturer
- enkel å legge sammen og tar forholdsvis liten plass i bilen
- bagdelen kan gjøres helt flat under transport
- sittedelen er forlenget i ryggen (vi får nok et langt barn)
- sittedelen kan legges flat (smak og behag, men føler det er mest naturlig for barnet å sove i flat stilling)
- sittedelen har kjempegod og dekkende kalesje
- sittedelen kan vendes begge veier
- stor oppbevaringskurv (tror 7kg)
- innebygd refleks rundt oppbevaringskurv
- bittelitt høyere bagdel enn fox, vi er to høye foreldre
- forholdsvis hyggelig pris (føler fox er overpriset og «poppisvogn» etter å ha sammenlignet:) )
- best i test maaange år på rad
 
Det blir ca. 16 mnd i mellom våre, så vi skal kjøpe Bugaboo Donkey 3 Duo :happy:
 
Jeg har en søster med mye vognerfaring etter 4 barn. Jeg derimot venter førstemann, og setter min lit til å bruke henne som konsulent ;-)
Har lenge tenkt det var tidlig å kjøpe inn noe som helst til baby, og i tillegg arver vi mye fra søster.
Nå er jeg over halvveis, og syns det er greit å tenke mer på innkjøp.

Vogna jeg nå har falt for er helt ukjent for meg. Den heter "Knorr Baby Kreta" og er en tysk vogn etter hva jeg kan forstå. Selges i en nettbutikk som heter pinkorblue.no og har alle kvalifikasjoner jeg er ute etter; 4 faste hjul, store og forholdsvis smale, for god trillekomfort på grusvei/traktorvei, som er mye av her vi bor.
Høy nok sånn at den også passer for pappaen å trille. God plass i bagen, fint siden det kommer en novemberbaby og det blir dunpose osv de første månedene.
God plass også i sportsdelen, som kan vendes begge veier.

Er ganske gira på å bare få bestilt den, for å se om den er like fin IRL. Ser veldig bra ut på bilder og film.

Noen som er like gira på vogn? Allerede kjøpt? Erfaring med nettbutikken pinkorblue.no?

Tenker også på å kjøpe understell med svingbare hjul man kan sette bilstolen på. Noen med erfaring om hva som faktisk blir brukt?
 
Tenker også på å kjøpe understell med svingbare hjul man kan sette bilstolen på. Noen med erfaring om hva som faktisk blir brukt?

Vi brukte veldig mye funksjonen med å kunne feste bilstolen på vogn-understellet.
Og jeg hadde aldri i verden klart meg uten svingbare forhjul. Men det kommer jo an på hvor og hva man bruker vogna til :) låser alltid hjulene når vi er ute og går skikkelig tur.
 
Vi har Doona + bilsete med integrerte hjul! :joyful: Kjøpte den på Barnas hus. Den er virkelig superpraktisk, for da trenger jeg ikke bære på bilsetet i butikken/levering i barnehage etc, siden den funker som vogn på korte turer:) Skånsomt for en vond rygg:)
 
Vi har vogn etter de 2 første, en Emmaljunga Edge Dou og en Babyjogger Mini GT. Godt fornøgd med de, så blir å bruke de til sistemann også :)
 
Blåser litt liv i denne igjen! Bestilte vogn i går, gleder meg sååå til å få den i hus:hilarious: blir helt tussete bare av tanken. Det ble Britax smile 3 i beige:D flere som har kommet noe nærmere vognkjøp?
 
Back
Topp