Hormonspiral

Kengu

Forumet er livet
VIP
Dere som har det, hvilken har dere?
Har dere opplevd noen plager med den?
 
Hadde i ca et år. Småblødde hele tiden, og da jeg tok den ut raste jeg ned 4-5kg på et par uker. Aldri igjen :p
 
Har mirena hormonspiral. For 3.gang nå.

Første gang hadde jeg den 4 år før jeg tok ut for å prøve på ett barn.
Andre gang har jeg bare erstatta den jeg allerede har.

Hos meg er jeg utrolig fornøyd da. Null bivirkninger, null mensen, fikk kjapt mensen tilbake når jeg da fjerna den for det oppholdet. Kun strengt talt mensensmerter samme dag jeg satte den inn, ellers ikke kjent noe til det i det hele.
 
Har hatt lite problemer, eneste jeg tror jeg sleit med uren hud pga den ellers ingen plager og ingen menstrasjon:)
 
Dere som har det, hvilken har dere?
Har dere opplevd noen plager med den?

I starten blødde eg ein del. Når det gav seg, så fikk eg symptomer på graviditet, som større bryster, kvalme og svimmelhet. På legekontoret besvimte eg nesten på veg inn til legen, dei tok graviditetstest, som var negativt. Me besluttet at kroppen min tolka spiral som foster og eg måtte ta den ut. Det var ein dyr lærepenge.
 
Hadde mirena i ca 10 mnd. Tok den ut pga småblødninger, uren hud og at jeg følte meg litt avflatet følelsesmessig. Følte meg liksom ikke helt som meg selv. For hver dag som gikk etter den ble tatt ut ble det bedre.
 
Mirena hormonspiral, omtrent ingen bivirkninger foreløpig :) Tredje gangen jeg har den inni, bare litt ‘små rier’ ved innsetting. Hatt den inne ca 6 mnd nå. Får en slags mensen 2 hver måned , 3 dager med bitte litt blod, eller muligens spotting / blødning det er , ellers ingen ‘plager’ :)
 
Ble deprimert, ingen sexlyst og enorme humørsvingninger. (Prøvde ti forskjellig) Jeg var ikke meg selv, etter 10 måneder tok jeg den ut. Jeg kan ikke bruke prevensjon, så jeg fjernet livmora isteden. Veldig sikker på ikke flere barn da :)
 
mirena hormonspiral hadde jeg i 1,5 år (satt inn 2 mnd etter fødsel til nr. 2) Med denne hadde jeg humørsvingninger så det holder, hetetokter, hodepine, uvel og svimmelhet. Jeg blødde også i ny og ned, ble ikke klok på noe av det.. måtte bare ta den ut, tror det ble for mye hormoner for kroppen min. Men skal sies at jeg er sensitiv mye unaturlige ting som blir puttet i kroppen min, og jeg er fortsatt ikke bra i form. Men jeg vet om flere er fornøyd med den, men også de som ikke er det, som da har tatt den ut.
 
Ble deprimert, ingen sexlyst og enorme humørsvingninger. (Prøvde ti forskjellig) Jeg var ikke meg selv, etter 10 måneder tok jeg den ut. Jeg kan ikke bruke prevensjon, så jeg fjernet livmora isteden. Veldig sikker på ikke flere barn da :)
Her vil de ike fjerne livmor for jeg er for ung, jeg må prøve hornonspiral først selv om den måtte ut etter tre dager sist..
 
Fikk satt inn Jaydess for ca 2 år siden. Den kan bare sitte inni i 3 år da, men vi visste at vi kom til å ville prøve på et nytt barn innen 3 år fra den ble satt inn uansett. Jeg har vært veldig fornøyd til nå. Ingen bivirkninger, men jeg har hatt "mensen" en gang i måneden hele veien. Stort sett arter det seg som tre dager med veldig lett blødning, men noen ganger dreier det seg kun om én dag med spotting. :happy:
 
Hadde Mirena i 2,5 år før vi skulle prøve på tredjemann. Eneste minuset var tilnærmet null sexlyst :rolleyes:
 
Har mirena. Hatt den i ca 1 år. Veldig fornøyd. Blødde konstant de første 3-4 mnd, men ikke blødd siden. Sexlysten er bedre enn når jeg gikk på p piller, men litt mindre enn uten prevensjon.
 
Her vil de ike fjerne livmor for jeg er for ung, jeg må prøve hornonspiral først selv om den måtte ut etter tre dager sist..
Hvor gammel er du? Jeg var 33 når jeg fikk det innvilget, men jeg ga meg ikke. De ville først prøve alt annet, men jeg var ferdig med det:-/
Jeg har ikke angret en dag siden, helt nytt liv. Men livmora ga meg veldig mye problemer.
 
Jeg har mirena. Noe uren hud, men det lever jeg godt med:) Har ellers ingen andre bivirkninger.
 
Hvor gammel er du? Jeg var 33 når jeg fikk det innvilget, men jeg ga meg ikke. De ville først prøve alt annet, men jeg var ferdig med det:-/
Jeg har ikke angret en dag siden, helt nytt liv. Men livmora ga meg veldig mye problemer.
Starten av 40 årene
 
Starten av 40 årene
Skjønner ikke hvorfor noen skal mene man er for ung da, jeg er yngre enn deg og det er flere år siden jeg fjernet den. Men de var vrange, men jeg godtok ikke. Er man ferdig med barn, så ser jeg ingen grunn til å beholde den eller få lov å sterilisere seg. De er ofte litt vrange med kvinner fordi det krever et større inngrep , men livskvalitet er også viktig for oss kvinner :) Jeg tålte jaydess (mener den het det, minispiral)bedre enn den vanlige hormonspiralen, men ikke nok til å få er godt liv. Må du prøve spiral vil jeg prøvd den først :)
 
Hvis dei nekter Kengu, og kreve spiral du ikkje kan bruka, så får dei betale:D
 
Skjønner ikke hvorfor noen skal mene man er for ung da, jeg er yngre enn deg og det er flere år siden jeg fjernet den. Men de var vrange, men jeg godtok ikke. Er man ferdig med barn, så ser jeg ingen grunn til å beholde den eller få lov å sterilisere seg. De er ofte litt vrange med kvinner fordi det krever et større inngrep , men livskvalitet er også viktig for oss kvinner :) Jeg tålte jaydess (mener den het det, minispiral)bedre enn den vanlige hormonspiralen, men ikke nok til å få er godt liv. Må du prøve spiral vil jeg prøvd den først :)
Jeg kan ikke få flere barn, de finner stadig noe på celleprøver osv så jeg skjønner heller ikke det her
 
Back
Topp