sårbar

Bkno0745620

Første møte med forumet
hei, føler meg så sårbar for tiden.
Har 4 barn, alle har gått i samme barnehage. Minstemann som nå er 6 år går også i denne barnehagen, han begynte der når han var 1 år og har i denne perioden hatt 3 ped ledere.

Fra han var 1 har jeg gitt beskjed at han er en rømling. når han begynte å gå så sprang han å han stakk av om man ikke hadde øyne på han hele tide, Barnehagen viste dette så de fulgte han i alt han gjorde og jeg følte meg trygg at han ble godt passet på.

Jeg og barnehagen hadde god dialog frem til året han fylte 5 år. lur som han var så begynte han å hoppe ut av vinduet å stikke av hjemme, når jeg spurte han hvorfor han løp av gårde så var typisk svar at han skulle lete etter trollet under brua (fra bukkene bruse) eller han skulle se om det var noen i barnehagen på kvelden.

det at han stakk av på kvelden skremte meg å spesielt siden jeg jobbet turnus å ikke kunne passe på hver kveld. snakket derfor tidlig med helsesøster og ba om PMTO for å finne gode verktøy å kunne bruke.

i denne perioden hadde sønnen min mange gode venner og de var sammen i all pøbelskap de kunne finne på, de var da en gutte gjeng på 5 stykker. Fikk en dag telefon fra jobb fra barnevernet. Dette var i januar mnd. vi hadde fått en ny ped leder i oktober for forrige ped leder sluttet, samme mnd fikk bgh også ny avdelingsleder.

Barnevernet hadde fått bekymringsmelding fra ped leder, hun mente da at barnet mitt var usikker, fungerte ikke i lek med andre barn og hadde blåmerker på armen som barnet mitt ikke kunne forklare. ble kalt inn til barnevernet og fikk lest opp mye informasjon som jeg eller barnefar ikke kjente seg igjen i. Under intervjuet på barnevernskontoret forsøkte jeg å spørre om det var meldt inn bekmring før ang barnet mitt uten at det var det. for meg virket det som ped leder hadde bestemt seg at mitt barn skulle meldes, når saken ble lest opp var det ikke noe håndfast men små utbrudd barnet mitt hadde hatt over de 3mnd ped leder hadde jobbet der. barnet mitt var aldrig fysisk eller slem mot andre barn, det som var meldt var at barnet mitt ikke kom inn når de skulle inn i barnehagen, ped leder mente barnet mitt var redd og engstelig. Når jeg spurte barnet mitt og de som jobbet på avdelingen om blåmerke på armen som ble meldt inn sa barnet mitt at en gutt hadde klipt han på armen, noe ansatte på avdelingen bekreftet.

Ped leder mente jeg som mor ikke tok imot tilbud om ppt, men i samtale som jeg hadde med ped leder ga jeg beskjed at jeg hadde pmto so jeg ville følge opp og om det ikke virket ville jeg ta imot ppt, samtidig ba jeg ped leder bruke tras skjema og dokumentere alt slik at ppt ville ha alt klart om de kom inn. Samme dag som ped leder hadde samtale med barnevern og oss så sykemeldte hun seg og vi har ikke sett henne siden, jeg kontaktet ny avdelingsleder og ba henne kontakte ppt siden det var bestilling fra pedleder og bv dette var for 1 år siden og enda er det ikke skjedd, på høsten kom barnet mitt tilbake fra ferie å fikk ny ped leder. dette var høsten hvor barnet var meldt samme vår, ny ped leder hadde hatt barnet like lenge som gammel ped leder, hun så et barn som hadde mange venner, et empatisk barn som tenkte før han handlet og et barn som hadde sin plass i en godt etablert vennegjeng, ny ped leder vet ikke at samme barn er meldt til barnevern for han er engstelig, fungerer dårlig i lek og lite empatisk.

Fra tidligere har mine barn vært brukt i grupper, dette inkluderer min sønn nettopp fordi de har godt utviklet språk å er god på å se andre i lek og kan føye seg om det er nødvendig, alle mine 4 barn har derfor blitt brukt i barnehage sammen med invandrer barn for å lære disse barna språk og spilleregler.
Min nå seks årig sønn hadde besøk av sin venn, de var da 4 og 6 år, hvor seksåringen hadde lyst å spille labyrintspillet fra nrk. min sønn som da var 4 år sier til 6 åringen, vi spille labyrintspillet først, så spiller vi diamanten etterpå. hvor de da begge følger opp den regelen. dessverre så tror jeg at ped leder kommer tilbake den dagen min 6 åring og alle andre 6 åringer begynner på skolen, jeg har forsøkt å få møte med avdelingsleder for å høre om pedleder som meldte oss kommer tilbake men klarer ikke å komme i dialog med leder eller ped leder. alle møter jeg har vært i siden får jeg beskjed at jeg har en flott gutt som kommer til å klare seg supert på skolen, han både leser å regner i barnehagen, men klarer ikke å legge bak meg den ped lederen som mente vi mishandlet barnet vårts elv om vi aldri har lagt en hånd på noen av barna eller verbalt mishandlet de.
 
Skjønner du føler deg sårbar i en slik situasjon, og kanskje redd for hvordan de på skolen skal oppleve gutten?
Hvorfor er det viktig for deg å vite om ped-leder begynner å jobbe igjen når ditt barn er ferdig i bhg? Siden hun har vært sykemeldt så lenge kan det jo være fordi hun har innsett sine feil, uten å tørre å si det til dere som ble utsatt for feilen? Hun kommer nok ikke til å gjøre det samme igjen uten grunn.
 
Skjønner du føler deg sårbar i en slik situasjon, og kanskje redd for hvordan de på skolen skal oppleve gutten?
Hvorfor er det viktig for deg å vite om ped-leder begynner å jobbe igjen når ditt barn er ferdig i bhg? Siden hun har vært sykemeldt så lenge kan det jo være fordi hun har innsett sine feil, uten å tørre å si det til dere som ble utsatt for feilen? Hun kommer nok ikke til å gjøre det samme igjen uten grunn.
Er nok ikke redd for det. har 3 barn på skolen alt som aldri har hatt anmerkning eller gjort noe som krever at vi kommer ekstra på skolen .
så det er så lett for ped. ledere? sykemelde seg for hun har mer enn midre ødelagt meg og min famile sin dynamikk for hun gjorde en feil?????Den dagen mitt barn hadde ett blåmerke på armen, spurte jeg hva som var skjedd og fik beskjed at et barn hadde truet med å kaste en stol på mitt barn. det rare er at mitt barn sa han var sterkere enn den gutten som truet han med at han skulle kaste en stol på han(i vennegjengjen er det viktig hvem som er sterkes, og min sønn vet at de andre guttene er sterkere enn han og det har han akseptert.) . å min sønn valgte å ikke gjøre noe, etter at han ble truet med en stol kneip den andre gutten han i armen. Når jeg kom i bgh å spurte hvorfor mitt barn var blå på armen fikk jeg beskjed at noen hadde klipt han, dagen etter så pedleder samme blåmerke tok mange bilder å meldte oss til bv. pedleder spurte min sønn hva som var skjedd siden han hadde blåmerke å min sønn fortalte hva som var skjedd. fikk beskjed fra bv at siden min sønn hadde sagt hva som ga blåmerke ble ikke vi som foreldre politianmeldt
 
Er nok ikke redd for det. har 3 barn på skolen alt som aldri har hatt anmerkning eller gjort noe som krever at vi kommer ekstra på skolen .
så det er så lett for ped. ledere? sykemelde seg for hun har mer enn midre ødelagt meg og min famile sin dynamikk for hun gjorde en feil?????Den dagen mitt barn hadde ett blåmerke på armen, spurte jeg hva som var skjedd og fik beskjed at et barn hadde truet med å kaste en stol på mitt barn. det rare er at mitt barn sa han var sterkere enn den gutten som truet han med at han skulle kaste en stol på han(i vennegjengjen er det viktig hvem som er sterkes, og min sønn vet at de andre guttene er sterkere enn han og det har han akseptert.) . å min sønn valgte å ikke gjøre noe, etter at han ble truet med en stol kneip den andre gutten han i armen. Når jeg kom i bgh å spurte hvorfor mitt barn var blå på armen fikk jeg beskjed at noen hadde klipt han, dagen etter så pedleder samme blåmerke tok mange bilder å meldte oss til bv. pedleder spurte min sønn hva som var skjedd siden han hadde blåmerke å min sønn fortalte hva som var skjedd. fikk beskjed fra bv at siden min sønn hadde sagt hva som ga blåmerke ble ikke vi som foreldre politianmeldt


Hun mister ikke stillingen sin for å ha meldt i fra til bvtj. nei, selv om i dette tilfelle ikke var nødvendig.
 
Ped leder er plikta til å melde ifra men ja forstår det føles urettferdig og feil og vondt. Tenker hun nok tok feil denne gangen men det er også saker hvor de ikke tar feil og det er uheldig de ikke gjør noe, så er ikke bare lett å vite når å melde og ikke. Tenker dersom foreldre ikke har gjort noe galt bør de ikke ha noe å frykte om bv kommer inn å sjekker av, men jeg tenker kansje for enkelt?
 
Back
Topp