Bil med plass til 3 barneseter

Spinnelill

Forumet er livet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
JuniJubel2021
Juligull2021
Septemberlykke 2024
Vi har så langt klart oss bra uten bil, men etter pandemi, og begrensninger i bruk av tog og buss, så kjenner vi vel på at vi muligens må kikke litt på bil etterhvert.... Vi venter tredjemann nå, og eldstemann ble nettopp 4 år, så det er jo ikke få bilstoler som må passe inn i en bil heller. For å gjøre det enda mer komplisert, så har samboer kun lappen for automatgir :p noen som har noen bilmodeller å tipse om, uten at man må opp i størrelse minibuss?
 
Vi har Toyota prius +7 og er virkelig godt fornøyde:)
7 seter, men vi bruker ikke de to bakerste.
Stort bagasjerom, alle stolene er enslige og kan justeres uavhengig av sidestolene, plass til 3 seter bak.
Bilden er hybrid strøm+bensin, billig i drift og automatgir.
Anbefaler å prøve;)
 
Ford S-Max har vi. Når du skal ha 3 barneseter ville jeg sett etter en bil som har 3 separate seter i baksetet. Ford s-Max har 3x isofix bak også om man ønsker det.
I Skoda superb er det også god plass. Og Skoda kodiaq eller enyaq men det er ganske dyre biler. Hva dere har i budsjett har jo også litt å si :)
Sjekk ut dyrebarlast på Instagram, hun har en story med biler som viser 3 barneseter i baksetet, den ligger under tittel 3 på rad
 
Vi har Citroën C4 picasso. 7-seter. Isofix på alle setene baki (med unntak av de to bakerst man kan legge ned), og foran i passasjersetet også. Vi venter fjerdemann, og har for øyeblikket ikke brukt de setene bakerst noe særlig, bare de tre vanlige bak. Der passer det fint med tre store isofix-seter :happy:
 
Vi har Toyota prius +7 og er virkelig godt fornøyde:)
7 seter, men vi bruker ikke de to bakerste.
Stort bagasjerom, alle stolene er enslige og kan justeres uavhengig av sidestolene, plass til 3 seter bak.
Bilden er hybrid strøm+bensin, billig i drift og automatgir.
Anbefaler å prøve;)
Ford S-Max har vi. Når du skal ha 3 barneseter ville jeg sett etter en bil som har 3 separate seter i baksetet. Ford s-Max har 3x isofix bak også om man ønsker det.
I Skoda superb er det også god plass. Og Skoda kodiaq eller enyaq men det er ganske dyre biler. Hva dere har i budsjett har jo også litt å si :)
Sjekk ut dyrebarlast på Instagram, hun har en story med biler som viser 3 barneseter i baksetet, den ligger under tittel 3 på rad
Vi har Citroën C4 picasso. 7-seter. Isofix på alle setene baki (med unntak av de to bakerst man kan legge ned), og foran i passasjersetet også. Vi venter fjerdemann, og har for øyeblikket ikke brukt de setene bakerst noe særlig, bare de tre vanlige bak. Der passer det fint med tre store isofix-seter :happy:
Tusen takk for tips! :D Da har vi jo allerede noen modeller vi kan kikke på! :happy:
 
Peugot 5008, prøvde det ut i fjor med tre seksåringer med hvert sitt sete samtidig. Romslig og god plass:happy:
 
Ser Skoda Superb er nevnt her.
Vi har ny Superb, har stor hund og nå baby på vei, og synes allerede vi får dårlig plass. Ja, det er en bil med god bagasjeromsplass, og plass til lange bein i baksetet. Men trur dog den kan bli i trangeste laget om du har 3 barn som trenger sete baki. Er dog en bil jeg veldig varmt kan anbefale da, om det skulle være at man får plass.
 
Hmm vi får nok et problem ang bil så babysete tror jeg må frem i starten til vi evt bytter bil. Har Volvo v70 så egentlig ikke liten bil:/
 
Jeg har ei i familien som anbefaler Touran på det varmeste for familier med tre barn i barneseter, så den kan det sikkert også være verdt å ta en titt på.
 
Back
Topp