Vi over 38 ❤️

Tusen takk! Nå er jeg godt i gang med sprøytene her. Skal ha første ultralyd på fredag og jeg er så spent på hvordan det ser ut. Det er jo første forsøket mitt så har liksom ikke noe å sammenligne med og jeg vet heller ikke hva jeg kan forvente. Måtte denne uken fly av sted!

Jeg går på 150 IE Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston. Det blir vel uttak uke 19 og innsett uke 19/20 alt etter som hvordan det går!


Så spennende, Dagni!! :) :)
 
Så spennende, Dagni!! :) :)


Ja, det er veldig spennende! :happy:

Da jeg var inne til fertilitetssjekk i januar så trodde jeg at det var ventetid for å sette i gang, men jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte opp så og si umiddelbart og ble litt satt ut av det. Bestemte meg for oppstart april/mai og føles det som jeg har venta i en evighet. Det er så godt å være i gang!
Håper bare eggene er like klare som det jeg er :p

Jeg har fått med meg at du ruger, Saltvann, og jeg håper virkelig dere lykkes denne gangen :Heartred Jeg krysser alt jeg har!
 
Ja, det er veldig spennende! :happy:

Da jeg var inne til fertilitetssjekk i januar så trodde jeg at det var ventetid for å sette i gang, men jeg fikk beskjed om at jeg kunne starte opp så og si umiddelbart og ble litt satt ut av det. Bestemte meg for oppstart april/mai og føles det som jeg har venta i en evighet. Det er så godt å være i gang!
Håper bare eggene er like klare som det jeg er :p

Jeg har fått med meg at du ruger, Saltvann, og jeg håper virkelig dere lykkes denne gangen :Heartred Jeg krysser alt jeg har!


Herlig :) Kjenner følelsen, det er svært spennende! Satser på at det går veldig bra :)

Ja, jeg ruger :woot: Jeg håper, men er innstilt på at det ikke går. Vi har Skype avtale med en klinikk I Finland neste tirsdag vedrørende eggdonasjon.

Så får vi bare se hva som skjer. Tusen takk for lykkeønskninger :)
 
Takk for omtanken, Saltvann. Legane prøver å tilpassa behandling med medisinar for å få ned ekstraslaga, så dosen er blitt auka fleire gonger og eg har gjort fleire målingar. Alt dette tar ei halv evigheit. :banghead: I tillegg har ikkje «vanlege» kardiologar nok kunnskap om graviditet, som jo er ganske rart med tanke på at det trass alt er ein vanleg tilstand for kvinner... Så eg har av den grunn hatt eit par veldig kjipe opplevingar. Men no får eg altså endeleg god oppfølging frå privat kardiolog som kan meir om dette og veit kva ekspertar som kan kontaktast for råd. Kryssar fingrane for grønt lys snart!!

Hei kjære deg :) Godt å høre at du nå får den hjelpen du trenger. Helt utrolig at man ikke har nok kunnskap om dette ifht graviditet. Merkelig... Ja, det hender jo innimellom at det fødes et barn i dette landet :p
 
Kan jeg spørre deg; husker du når du begynte å bli oppblåst? Jeg er ikke oppblåst, håper jeg blir det snart :joyful:
Jeg var oppblåst fra uttaket , gikk liksom aldri ned heller. Først nå jeg føler meg litt bedre. Men du har jo ikke tatt ut så kanskje det tar litt tid. Har du satt deg dag du skal teste?
 
Det er sånn at man først merker (hvis man merker) symptomer når egget har festet seg?

Fikk masse symptomer av progesteronet og det startet jeg med fra uttaksdagen. Puppene ømme og brystvortene såre før blastoen ble satt inn. Magen var oppblåst og øm av (over) stimuleringen. Fikk andre symptomer da det festet seg, særlig mye stikking i underlivet og etterhvert kvalme. Da jeg sluttet med progesteron roet puppene seg litt men fortsatt såre brystvorter. Har vært vanskelig å vite hva som er hva og en kjerne til overanalysering og bekymringer ♥️
 
Fikk masse symptomer av progesteronet og det startet jeg med fra uttaksdagen. Puppene ømme og brystvortene såre før blastoen ble satt inn. Magen var oppblåst og øm av (over) stimuleringen. Fikk andre symptomer da det festet seg, særlig mye stikking i underlivet og etterhvert kvalme. Da jeg sluttet med progesteron roet puppene seg litt men fortsatt såre brystvorter. Har vært vanskelig å vite hva som er hva og en kjerne til overanalysering og bekymringer ♥️
Og jeg kjente ingenting, og kjenner enda ingenting av graviditeten. Så er kjempe forskjell på oss damer. Skal på UL i morgen igjen, blir overrasket hver gang at hjertet slår når jeg ikke merker noe. Starter morgenen med, god morgen til mannen og kjenner på puppene mine ( er dere blitt såre???):hilarious:
 
Og jeg kjente ingenting, og kjenner enda ingenting av graviditeten. Så er kjempe forskjell på oss damer. Skal på UL i morgen igjen, blir overrasket hver gang at hjertet slår når jeg ikke merker noe. Starter morgenen med, god morgen til mannen og kjenner på puppene mine ( er dere blitt såre???):hilarious:

Lykke til i morgen!
Vi damer er så forskjellig og for mye sammenligning kan bli slitsomt for hodet. Etter noen uker med erfaring på forum styrer jeg litt bevisst unna en del tråder som handler om å sammenligne. Man blir ofte tullete nok av å lure alene man trenger ikke nye ideer :wacky:

På vei til Norge nå og skal på ultralyd 18 mai, det blir spennende. Og jeg er seff shiiitnervøs.
 
Lykke til i morgen!
Vi damer er så forskjellig og for mye sammenligning kan bli slitsomt for hodet. Etter noen uker med erfaring på forum styrer jeg litt bevisst unna en del tråder som handler om å sammenligne. Man blir ofte tullete nok av å lure alene man trenger ikke nye ideer :wacky:

På vei til Norge nå og skal på ultralyd 18 mai, det blir spennende. Og jeg er seff shiiitnervøs.
Det blir spennende, skal du ta nipt test? Bestemt deg enda? Jeg har hatt samtale med de i dag, bestiller i morgen om UL går fint. Hvor tar du UL i Norge? Ikke helt fått med meg hvor i landet du er fra. Håper du får en fin tur «hjem». ❤️
 
Lykke til i morgen!
Vi damer er så forskjellig og for mye sammenligning kan bli slitsomt for hodet. Etter noen uker med erfaring på forum styrer jeg litt bevisst unna en del tråder som handler om å sammenligne. Man blir ofte tullete nok av å lure alene man trenger ikke nye ideer :wacky:

På vei til Norge nå og skal på ultralyd 18 mai, det blir spennende. Og jeg er seff shiiitnervøs.
Og ja, jeg ble gal av å lese noen tråder. Tenkte jo det var noe galt med meg siden jeg ikke følte det, og kjente det og alt annet :hilarious:
 
Tusen takk! Nå er jeg godt i gang med sprøytene her. Skal ha første ultralyd på fredag og jeg er så spent på hvordan det ser ut. Det er jo første forsøket mitt så har liksom ikke noe å sammenligne med og jeg vet heller ikke hva jeg kan forvente. Måtte denne uken fly av sted!

Jeg går på 150 IE Bemfola, Fyremadel, Ovitrelle og Duphaston. Det blir vel uttak uke 19 og innsett uke 19/20 alt etter som hvordan det går!
Å så spennende! Håper det ser bra ut på fredag! :):)
 
Jeg må bare høre med dere. Jeg har vært og tatt microb
Fikk masse symptomer av progesteronet og det startet jeg med fra uttaksdagen. Puppene ømme og brystvortene såre før blastoen ble satt inn. Magen var oppblåst og øm av (over) stimuleringen. Fikk andre symptomer da det festet seg, særlig mye stikking i underlivet og etterhvert kvalme. Da jeg sluttet med progesteron roet puppene seg litt men fortsatt såre brystvorter. Har vært vanskelig å vite hva som er hva og en kjerne til overanalysering og bekymringer ♥️


Tusen takk for erfaringer. Har jo to barn fra før, men må jo likevel høre og lese :laughing001
 
Oppdatering herifra:

1. Status: venter på mens. Starter med spotting i dag. Ser utover dagen. Hvis det faktisk er mens, blir det stims fra i morgen. Det blir ren høstesyklus (se pkt.2) med ICSI i tillegg. Så vi får se.

2. Hysteroskopi 11.mai. Derfor ikke innsett i denne runden. Gruer meg skikkelig. Men samtidig kjenner at det blir bra å få sjekket alt ordentlig.

3. Spurte om flere analyser: karyotyping, DNA fragmentering, HLA matching. Fikk godkjent karyotyping. Skal ta de andre i utlandet på eget initiativ når verden åpner opp igjen.
 
Det blir spennende, skal du ta nipt test? Bestemt deg enda? Jeg har hatt samtale med de i dag, bestiller i morgen om UL går fint. Hvor tar du UL i Norge? Ikke helt fått med meg hvor i landet du er fra. Håper du får en fin tur «hjem». ❤️

Landet i Stockholm, bare en liten flytur til så er jeg i moderlandet. Tar ultralyd på Medicus, har en stk inkludert i pakka. Ettersom jeg ikke har vært hjemme siden innsett har vi fortsatt den. Må gjøre unna reisekarantene først. Er faktisk 11+5 når vi kommer til ultralyddagen her så håper det er mye å se. Tenkte jeg skulle diskutere litt med dem ang NIPT. Jeg tenker egentlig at det ikke er noe vits å gjøre KUB, da kan man gå rett på NIPT. Blir i Norge til 6 Juni så reiser jeg til Tanzania, så må ta noen beslutninger litt raskt.

Hvordsn gjør du det med NIPT? Tar blod privat og sender i posten?
 
Hei jenter :)

Jeg fikset brynene mine igår, microblading, eller hva det nå heter:p Anyway, dette skal man ikke gjøre når man er gravid. Om det nå skulle vise seg at jeg er det, så går vel det uansett bra? Før egget har festet seg?
 
Back
Topp