Hvordan ligger din baby?

Solbæra

Forelsket i forumet
Hvordan ligger babyen din i magen?
Nå er det snart 4 uker siden forige kontroll, og da trodde jordmor at babyen lå med hodet nedover og ryggen sin mot min rygg.
Jeg er veldig spent på om den fortsatt ligger slik eller om den har flyttet på seg.

Jeg tror den ligger fortsatt med hodet ned da jeg kjenner mest spark oppover rett under ribbeina og noen ganger kan det kjennes ut som babyen sparker fra seg, og da kjennes det trykk mot blæra.


Jeg har også morkaken på fremre vegg, men har kjent veldig tydelige spark hele tiden

Hvordan ligger deres babyer?
Hvor kjenner du mest spark?
 
Min ligger med hodet ned og med ryggen på venstre side. Kjenner rumpa og beina beveger seg mye sidelengs, i bølger på en måte:hilarious:
Sånn lå han iallefall sist jeg var hos jordmor og denne uka på sykehuset.
Kjenner ikke så mye direkte spark, men mye «grøvling»
om man kan si det:p De sparkene jeg kjenner er med oppe på magen på høyre side. Har morkaka på bakre vegg.
 
Hun ligger med hodet ned, og gjetter på at hun har ryggen mot min rygg. Ligger med rumpa oppi høyre siden.
Kjenner mest spark i høyre sia, eller oppførr navlen på venstre sia. Mest bare "kravling" i bekkenet.
 
Hvordan ligger babyen din i magen?
Nå er det snart 4 uker siden forige kontroll, og da trodde jordmor at babyen lå med hodet nedover og ryggen sin mot min rygg.
Jeg er veldig spent på om den fortsatt ligger slik eller om den har flyttet på seg.

Jeg tror den ligger fortsatt med hodet ned da jeg kjenner mest spark oppover rett under ribbeina og noen ganger kan det kjennes ut som babyen sparker fra seg, og da kjennes det trykk mot blæra.


Jeg har også morkaken på fremre vegg, men har kjent veldig tydelige spark hele tiden

Hvordan ligger deres babyer?
Hvor kjenner du mest spark?


Min ligger ganske likt som din:) hode ned, kjenner ofte spark opp i ribbeina særlig på Høyre side. Ryggen hans ligger mot min mage, så han ser liksom mot min rygg (gjorde iallfall det på forrige UL på fredag). Han lå også med begge henda over hodet, og kjenner ofte at han ‘bokser’ meg i blæra og nedover i underlivet liksom:p
Jeg har også morkaka på fremre vegg, men kjent gode spark hele veien :happy:
Jeg fikk iallfall beskjed på UL om at han mest sannsynlig ikke snur seg rundt igjen før fødsel, så han blir liggende med hodet ned resten av tiden:)
 
Det varierer her. Ligger litt forskjellig. Derfor sparkes det i alle retninger her :) Men jeg er i uke 28 da. De snur seg jo gjerne frem til uke 34, og flere snur seg jo frem til hodet er festet også.
 
Last edited:
På siste ultralyd lå han med hodet ned, og ryggen mot magen min. På jordmortime noen dager etter hadde han snudd på seg, og lå da med rompa ned. Han er veldig aktiv, og jeg kjenner mye spark og bevegsele store deler av døgnet :)
 
Min romsterer mye, er uke 31 i morgen, men favorittstillingen er visst tverrleie med hodet mot høyre, rompa til venstre også sparkes det godt mot navlen og under! Det kjennes helt tomt og mykt ut i området over navlen. Han har alltid ligget i tverrleie når jordmor har kjent etter og gjorde også det på ultralyd. Har aldri kjent liv i øverste del av magen eller mot ribbein, bare langt nede, men har morkaka på fremsiden som kan ta noe for. Håper han har tenkt å snu hodet nedover sånn på sikt :D
 
Min romsterer mye, er uke 31 i morgen, men favorittstillingen er visst tverrleie med hodet mot høyre, rompa til venstre også sparkes det godt mot navlen og under! Det kjennes helt tomt og mykt ut i området over navlen. Han har alltid ligget i tverrleie når jordmor har kjent etter og gjorde også det på ultralyd. Har aldri kjent liv i øverste del av magen eller mot ribbein, bare langt nede, men har morkaka på fremsiden som kan ta noe for. Håper han har tenkt å snu hodet nedover sånn på sikt :D
Akkurat samme her! Krysser fingrene for at legger seg med hodet ned i tide før fødsel :)
 
Vett ikke før påske sjekket ikke jm nå på 32 ukers kontroll sjekket ikke legen... ligger enten med hode eller rumpa ned pga risting jeg kjenner
 
I tverleie med runpa ned. Mitt tredje svangerskap og aldri opplevd dette. Er utrolig slitsomt. Mye spark og beveglese.
 
Han ligger med hodet ned, ansiktet inn mot morkaka (plassert bakre vegg) og mye sammenkrøllet :p Kjenner derfor lite spark over navlen.
Førstemann bodde omtrent inni ribbeina mine, så er veldig godt å slippe det denne gangen (foreløpig :hilarious:)
 
Han her har hodet godt nedi bekkenet, og ligger såpass godt inn mot ryggen min at jordmor måtte jobbe en del for å få tak på han under 32-ukerskontrollen. Det at jeg bærer på denne måten gir også lavt SF-mål, så må se an om det må enda en vekstkontroll til etter neste sjekk i uke 36.
 
Sidelengs på ultralyd i dag :)
 
Med hodet ned :)
 
Hun ligger stort sett på min høyre side, hvor det er trangest i magen. Jordmor var enig i konklusjonen min, om at baby ligger med hode ned og ryggen ut. Kjenner mest bevegelser mot/ på venstre side.
 
:nailbiting:Med hode oppi ribbeina mine. Fy søren så plagsomt. Skikkelig ubehagelig :nailbiting::depressed:
 
Back
Topp