Fjerde gang jeg mister i uke 7

Høsteple

Elsker forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
I dag ble det dessverre konstantert MA, jeg skulle vært 7+2. 6+5 hadde jeg en ultralyd som viste normalt embryo, rett str og fin hjerterytme.

Dette er 5 gang vi er gravide. 1 x exu, 1 x sa og nå 3 x ma.

Vil liksom ikke gi opp, men greier heller ikke se for meg at vi skal bli foreldre heller. Akkurat nå er det bare en bunnløs sorg.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden her. Må bare få litt utløp.
 
Å, hjerte:(
 
I dag ble det dessverre konstantert MA, jeg skulle vært 7+2. 6+5 hadde jeg en ultralyd som viste normalt embryo, rett str og fin hjerterytme.

Dette er 5 gang vi er gravide. 1 x exu, 1 x sa og nå 3 x ma.

Vil liksom ikke gi opp, men greier heller ikke se for meg at vi skal bli foreldre heller. Akkurat nå er det bare en bunnløs sorg.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden her. Må bare få litt utløp.

Så forferdelig vondt!<3
Har dere fått hjelp/utredning?
 
Så forferdelig vondt!<3
Har dere fått hjelp/utredning?
Vi har fått utredning for habituell abort + vurdering av flere overleger på st Olavs. Vi har jo assistert befruktning så de er en del inne i bildet sånn rent medisinsk sett. Ingen funn.

Prøvde prednisolon og blodfortynnende denne gangen. Trodde faktisk det skulle gå, men den gang ei. Så nå aner jeg ikke hva som kan prøves, dette var liksom så langt st Olav var villig å strekke seg i å prøve andre medisiner...
 
Neeei.. Høsteplet mitt ❤ Jeg gråter for deg :sad010
 
Å nei :( Nå gråter jeg her for deg :( Håpet virkelig at spiren skulle sitte til mål! Har du hørt med andre klinikker om hva de anbefaler av støttemedisiner?
 
Kan ikke forestille meg hvor vondt det er :Heartpink. Husker deg fra terminforumet, jeg mistet nettopp selv. Sender deg mange klemmer:Heartpink. Ser noen som har skrevet her inne at det plutselig har gått etter x antall sa’er, håper på det samme for deg :Heartpink.
 
Neeei! :( Utrolig leit å høre, føler med dere :Heartred Ta vare på hverandre :Heartred
 
I dag ble det dessverre konstantert MA, jeg skulle vært 7+2. 6+5 hadde jeg en ultralyd som viste normalt embryo, rett str og fin hjerterytme.

Dette er 5 gang vi er gravide. 1 x exu, 1 x sa og nå 3 x ma.

Vil liksom ikke gi opp, men greier heller ikke se for meg at vi skal bli foreldre heller. Akkurat nå er det bare en bunnløs sorg.

Vet ikke helt hva jeg vil med tråden her. Må bare få litt utløp.


Sender dere en klem og varme tanker. ❤️
Føler med dere.. Her endte det i sa i går,
Ta vare på hverandre❤️
 
Så trist med så mange aborter, sender deg en stor klem :Heartred
Vet ikke hva som er prøvd hos dere, men dere kan jo evt lese litt på nett selv om habituell abort, og kanskje prøve å få prøvd noe annet. Evt gå til privat.

skjønner godt at det er tungt, når ønsket er så stort.
 
Dette var veldig trist å lese Høsteple. Har fulgt med deg fra assistert forumet.

Har ingen erfaringer å dele, men jeg vet at en annen bruker på forumet her (Persillebrille) har mange gjentagende aborter og de fant tilslutt ut årsaken og hun er på vei med nr.2. Tror hun har dagbok på prøverforumet.
 
Uff så vondt å høre..:( Har også vært der selv en gang. Har selv mista i exu, sa og ma. De fant ikke noe galt med oss i utredningen. Vi prøvde også alt mulig av medisiner, men ingenting hjalp. Hadde nesten gitt opp håpet. Det som til slutt gikk var alternativ behandling, flaks eller ikke er ikke godt å si.
Håper at spiren sitter neste gang❤️ Gode klemmer til deg ❤️
 
Takk for alle fine tilbakemeldinger ❤️ det er temmelig kjipt. På en måte er vi jo vant til skuffelsen og håpet om å lykkes svinner hen.

Googler og googler. Har noen erfaring med frøyaklinikken?
 
Å nei :( Nå gråter jeg her for deg :( Håpet virkelig at spiren skulle sitte til mål! Har du hørt med andre klinikker om hva de anbefaler av støttemedisiner?
Corona har endret markedet føler jeg. Nå vil ikke klinikker gi meg en seriøs vurdering uten at jeg avtaler en time hos de, inkl masse blodprøver osv. Hausken var tre mnd ventetid på en slik vurdering for eksempel :banghead:
 
Corona har endret markedet føler jeg. Nå vil ikke klinikker gi meg en seriøs vurdering uten at jeg avtaler en time hos de, inkl masse blodprøver osv. Hausken var tre mnd ventetid på en slik vurdering for eksempel :banghead:

Hei, først vil jeg si beklager, jeg vet hvor utrolig tøft det er og jeg håper du har det fint ❤️
For det andre vil jeg spørre om de har sjekket deg for hjerteformet livmor/ skillevegg med hysteroskopi? Om de har sagt at de har sjekket dette med ultralyd så be om å få hysteroskopi - om de ikke allerede har gjort det.
Jeg mistet tellingen på antall aborter over 5 år, utredning på utredning på utredning - alt normalt. Ble skrevet ut av sykehuset og fikk beskjed om at det ikke var noe mere å gjøre.
Da jeg mistet siste gang var jeg i uke 11 og begynte å fossblø, ringte faktisk ambulanse fordi det var som en hageslange! ble hastesendt og operert samme natt. Der spurte kirurgen meg om jeg var klar over at jeg hadde hjerteformet livmor med en stor, bred skillevegg. Nei, det var jeg overhode ikke! Fordi dette fikk jeg beskjed om at de hadde sjekket på ultralyd, og alt så fint ut. Han sa at er man heldig med vinkel kan man se set på ultralyd. Så, ja... langt innlegg her :joyful: men har de sjekket deg for det? hvis ikke - be om å få det sjekket. Det er faktisk 90% sjanse for abort med denne "defekten" i livmora.. Fosteret setter seg i den skilleveggen og får ikke det den trenger og er jo da umulig å overleve.. Lykke til!
 
Så trist å lese! Så nettopp at du var gravid igjen og hadde vært på ultralyd, og var så glad på dine vegne! Håper du kan få noen bedre svar på hva dette skyldes og at du kommer i mål til slutt! Sender deg en stor klem ❤️
 
Hei, først vil jeg si beklager, jeg vet hvor utrolig tøft det er og jeg håper du har det fint ❤️
For det andre vil jeg spørre om de har sjekket deg for hjerteformet livmor/ skillevegg med hysteroskopi? Om de har sagt at de har sjekket dette med ultralyd så be om å få hysteroskopi - om de ikke allerede har gjort det.
Jeg mistet tellingen på antall aborter over 5 år, utredning på utredning på utredning - alt normalt. Ble skrevet ut av sykehuset og fikk beskjed om at det ikke var noe mere å gjøre.
Da jeg mistet siste gang var jeg i uke 11 og begynte å fossblø, ringte faktisk ambulanse fordi det var som en hageslange! ble hastesendt og operert samme natt. Der spurte kirurgen meg om jeg var klar over at jeg hadde hjerteformet livmor med en stor, bred skillevegg. Nei, det var jeg overhode ikke! Fordi dette fikk jeg beskjed om at de hadde sjekket på ultralyd, og alt så fint ut. Han sa at er man heldig med vinkel kan man se set på ultralyd. Så, ja... langt innlegg her :joyful: men har de sjekket deg for det? hvis ikke - be om å få det sjekket. Det er faktisk 90% sjanse for abort med denne "defekten" i livmora.. Fosteret setter seg i den skilleveggen og får ikke det den trenger og er jo da umulig å overleve.. Lykke til!
Hei! Takk for svaret ditt. Gikk det for deg til slutt? :) Kan de operere når det er slik skillevegg?
Det er alltid i uke 7 det går galt, så enten noe med embryoene eller noe med livmoren.

Jeg hadde time til hysteroskopi i august 2020,men den ble avlyst fordi vi ble gravid. Siden da har jeg mistet tre ganger. Så må er det på tide med hysteroskopi mener jeg. Venter på svar fra st Olavs, men de er nok enige tror jeg. Noen skulle helst ha trykket på stopp knappen i alle fall en abort siden, men men.

Hadde vannscanning i steden for hysteroskopi, men har forstått det slik at det kan være normale funn under vannscanning, men abnormale funn ved hysteroskopi.
 
Hei! Takk for svaret ditt. Gikk det for deg til slutt? :) Kan de operere når det er slik skillevegg?
Det er alltid i uke 7 det går galt, så enten noe med embryoene eller noe med livmoren.

Jeg hadde time til hysteroskopi i august 2020,men den ble avlyst fordi vi ble gravid. Siden da har jeg mistet tre ganger. Så må er det på tide med hysteroskopi mener jeg. Venter på svar fra st Olavs, men de er nok enige tror jeg. Noen skulle helst ha trykket på stopp knappen i alle fall en abort siden, men men.

Hadde vannscanning i steden for hysteroskopi, men har forstått det slik at det kan være normale funn under vannscanning, men abnormale funn ved hysteroskopi.

Ja, de kan operere. De brenner bort den skilleveggen så godt det lar seg gjøre, hos meg var somsagt livmora også hjerteformet så jeg har fremdeles en "tupp" der oppe som de ikke fikk fjernet. Skjønte det slik på legen som opererte meg at de brenner/klipper bort til "vevet" blir rosa - da er det blodtilførsel. Jeg er helt enig, hysteroskopi burde gjøres på deg nå! Helt klart, jeg hadde vannscanning men fikk igjen beskjed om at alt var normalt...

Første graviditet etter operasjonen var vellykket! Fikk en sønn i november :Heartblue Det eneste med slik form på livmor under graviditet, er at ryggen til baby passer veldig godt i den ene "folden" på hjertet. Mini ville ikke ned med hodet og vending var ikke hjelp i. Endte i keisersnitt, men hærregud for en opplevelse etter å har mistet så mange ganger, og vært igjennom så mye! Fyyy det tærer på, man blir rett og slett ødelagt. Håper virkelig dette er din "grunn" også til abortene, fordi da finnes det en løsning!
 
Hei! Takk for svaret ditt. Gikk det for deg til slutt? :) Kan de operere når det er slik skillevegg?
Det er alltid i uke 7 det går galt, så enten noe med embryoene eller noe med livmoren.

Jeg hadde time til hysteroskopi i august 2020,men den ble avlyst fordi vi ble gravid. Siden da har jeg mistet tre ganger. Så må er det på tide med hysteroskopi mener jeg. Venter på svar fra st Olavs, men de er nok enige tror jeg. Noen skulle helst ha trykket på stopp knappen i alle fall en abort siden, men men.

Hadde vannscanning i steden for hysteroskopi, men har forstått det slik at det kan være normale funn under vannscanning, men abnormale funn ved hysteroskopi.

Her ser du hvordan de utfører operasjonen
https://www.ivf-embryo.gr/en/gynaecology/hysteroscopy/bicornuate-uterus

Her er en fertilitetsdoktor som uttaler seg om slik form
https://vm.tiktok.com/ZMeXCqXrQ/
 
Back
Topp