Kynnere

Langstrømpe

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
Venter første barn og det meste med svangerskap f.o.m 2.trimester er nytt for meg. Hvor tidlig er det vanlig å få kynnere? Fikk skikkelig krampetak i magen da jeg gikk tur i går, jeg er i uke 15.
Kjentes ikke ut som ligamentsmerter, da dette var mer hele magen enn strekk i en sene eller to. Flere som har fått det?

Jeg fikk en i går O.o har mistenkt et par tidligere, men den i går var veldig tydelig. Er 15+5.

Kan ikke huske jeg har hatt noe spesielt med kynnere før 20-25 uker tidligere..

Jeg har kjent kynnere en stund allerede. Er 16+4 nå. Hadde mye kynnere i mitt første svangerskap også.

Man kan vel ha kynnere også uten å kjenne det, eller være bevisst på at det er kynnere :) forrige svangerskap var det jo ukjent, men fant ut etterhvert at jeg hadde hatt noen kynnere fra tidlig av når jordmor fortalte hvordan det kjentes ut :)
Har hatt noen kynnere i dette svangerskapet også, kjenner at livmoren blir hard og noen få ganger er det ubehagelig :)

Den første kynneren jeg vet om var det jordmor som så på tul i uke 12 :) så har jeg kjent flere siden i ny og ne, men ikke ofte, er i uke 14+6 i dag

La ikke merke til kynnere i første svangerskap. Denne gangen har jeg noen svake stramminger som kjennes ut som skjer i livmoren, men det er ikke antydning til vondt. Så er usikker på hva det er egentlig.

La ikke merke til kynnere i første svangerskap. Denne gangen har jeg noen svake stramminger som kjennes ut som skjer i livmoren, men det er ikke antydning til vondt. Så er usikker på hva det er egentlig.

Høres ut som kynnere , i alle fall :)
Kynnere er jo bare at livmoren strammer seg til.. Som regel kjenner man ikke disse i starten, men de kan utvikle seg til å bli ganske ubehagelige senere i svangerskapet. (Blir de VONDE dog, så kan det være det er rier eller masrier.)

Hadde MYE kynnere i forrige svangerskap.. og allerede hatt 3 heftige kynnere nå. Det er ikke til å ta feil av :bored: Er jo ikke farlig så lenge du ikke har åpning fra innsiden / munning / er konisert osv..

Jeg har kjent det har strammet seg i magen spesielt da jeg har ledd meg skakk - kan det være i så tilfelle at det er kynnere?

Allerede hatt litt kynnere her også, er 15 +0. Merker det spesielt om jeg går for fort på tur eller er veldig aktiv! Kom mye tidligere denne gangen enn forrige svangerskap

16+3 og tredje svangerskap. Tror jeg har hatt det 3 ganger allerede.

Hadde en god del i uke 11-12, men nå har det gitt seg igjen.

Kan dette kjennes ut som man er litt "støl" nederst i magen? Jeg har de siste dagene merket noe lignende stølhet nederst som merkes mest hvis jeg vrir meg/bøyer meg og strekker meg. (Ikke sånn hele tiden bare nå og da iløpet av dagen) ;)

Hadde vonde kynnere fra uke 23 sist, men har kjent at livmoren har hvert hard noen få ganger men ikke mer enn det til nå heldigvis, men er nok ikke uvanlig å begynne å merke dem allerede

Kjennes ut som livmoren går ca opp til navlen, men magen min blir knall hard og spent fra rett under brusta og ned mot navlen... kan dette være kynnere selv om det ikke er «i nærheten av livmoren» viss dere skjønner? Det er veldig slitsom, og ubehagelig når jeg sitter, så må enten gå litt eller legge meg ned..
Under navlen kan magen føles myk mens øverste er helt hard?

Man kan vel ha kynnere også uten å kjenne det, eller være bevisst på at det er kynnere :) forrige svangerskap var det jo ukjent, men fant ut etterhvert at jeg hadde hatt noen kynnere fra tidlig av når jordmor fortalte hvordan det kjentes ut :)
Har hatt noen kynnere i dette svangerskapet også, kjenner at livmoren blir hard og noen få ganger er det ubehagelig :)
Hvordan kjennes det ut? Jeg tror ikke jeg hadde noen forrige svangerskap så jeg tror kanskje jeg må være en av dem som ikke kjenner det.

Hvordan kjennes det ut? Jeg tror ikke jeg hadde noen forrige svangerskap så jeg tror kanskje jeg må være en av dem som ikke kjenner det.
Føles som om magen blir steinhard, ikke ubehagelig men mer rart :) men noen kan oppleve kynnere som ubehagelige også, eller noen som ikke kjenner til det som deg :)

Ikke nødvendigvis at du kjenner dem så mye, spesielt ikke i første svangerskap.. er bare livmoren som strammer seg, gjerne. Men senere i svangerskapet, så KAN de bli litt ekle. Type, når man nesten får krampe i en muskel etter å ha strammet for hardt :P
Skal ikke bli vondt dog. Men de KAN altså ta et godt tak.

Da jeg fødte første, kjente jeg godt til dem. Var veldig vant. Og riene begynte først lignende som kynnere, bare at de var først LITT vonde.. og ble så vondere og vondere >< Litt derfor jeg ikke trodde jeg var i fødsel.

Back
Topp