Fødebag

Junijubel

Glad i forumet
JuniJubel2021
Noen som har begynt å tenke på fødebag allerede? :)

Jeg syns det som er mest vanskelig er hvor mye snacks man må ha med seg, nå som det er corona og man ikke får gå på kiosken under oppholdet (hvis man er så heldig å havne på barselhotellet) :hilarious:
 
Har tenkt å komme meg inn og ut av sykehuset så fort som mulig denne gangen så ikke tenkt så langt:p pakket med meg alt for mye sist og gikk egentlig stort sett rundt i nettingtrusene og sykehusskjortene. Greit med ett par skift. Når det kommer til snacks tror jeg nesten ikke jeg spiste noe innimellom måltidene fordi jeg var så oppslukt av den lille:hilarious: vi var på barsel i 5 dager og hadde familierom.
 
Har ikke tenkt så mye på det enda, ikke tatt ned noen esket fra loftet med klær eller ting heller.

Hadde også med meg alt for mye sist. Kunne knapt gå før vi fikk dra hjem på dag 5, så ble bare nettingtruset og sykehusskjorter her også :taunt014

Får vel pakke med en iskaffe, sokker, joggebukse og noe smågodt ihvertfall. laughing6
 
Har laget liste på mobilen, så jeg ikke glemmer sånne små men viktige ting som hårstrikk og mobillader :p Men har jo ikke peiling som førstegangs annet enn andre sine tips.

Ser at flere tipser om å ta med egen pute og ammepute, hva sier dere? Det vil jo uten tvil være digg, MEN så stor plass det tar :rolleyes: Så det står ikke på listen min enn så lenge.
 
Så og si ferdig :) mangler bare snacks, toalettsaker/sminke og brystskjold.
 
Mangler bare å pakke klær til hjemreise egentlig. Vil helst fort hjem hvis det er like høyetall av smitte i sommer :(
 
Dette er vårt første barn, så jeg har sett litt på nett hva andre pakker med seg. Men jeg har ikke pakket noe enda. Om noen som har født før har noen gode tips tar jeg det gledelig imot:joyful: Sett mange tipser om disse kjølebindene og den derre ‘’spruteflasken’’ som man kan bruke på do. Er dette en lifesaver eller er det unødvendig?
 
Har også lest at flere tipser om kjølebindene og spruteflasken fra fodebagen.no, så jeg kjøpte de. Ser at noen sier at de var lifesaver, mens andre sier de klarte seg helt fint uten. Er førstegangs så aner egentlig ikke hva som er nødvendig.
 
Nå kommer 3 så blir sikkert enda mindre utstyr denne gangen :joyful:
Noe av det jeg har vært glad for å ha med meg de to andre gangene er:
Egne håndklær (orker ikke små)
Toalettsaker og egne såper
Purelan
Ammebh og topp
Lader til telefon :p
Myk bukse
Slippers
Ellers har jeg tusla rundt i sykehusskjorte.
 
Nå kommer 3 så blir sikkert enda mindre utstyr denne gangen :joyful:
Noe av det jeg har vært glad for å ha med meg de to andre gangene er:
Egne håndklær (orker ikke små)
Toalettsaker og egne såper
Purelan
Ammebh og topp
Lader til telefon :p
Myk bukse
Slippers
Ellers har jeg tusla rundt i sykehusskjorte.

Hadde helt glemt de små håndklærne! Takk for tips :D
 
Dette er vårt første barn, så jeg har sett litt på nett hva andre pakker med seg. Men jeg har ikke pakket noe enda. Om noen som har født før har noen gode tips tar jeg det gledelig imot:joyful: Sett mange tipser om disse kjølebindene og den derre ‘’spruteflasken’’ som man kan bruke på do. Er dette en lifesaver eller er det unødvendig?


Jeg er også førstegangsfødende og har kjøp den pakka med kjølebind og spruteflasken. Og alle jeg har sankket med som har født før har sagt at det høres genialt ut!
 
Jeg må nesten ha med med pepsimax og litt lakris hvertfall, håper mannen kan ta med, men har ei lita flaske Pepsimax i bagen har også med håndduk, shampoo og balsam og såpe... Slippers som kan være i dusjen... Vil også ha med meg litt sminke og slettetang til hjemreise dagen.. Ønsker også å kjøpe den der underlivvask flaska :)
 
Dette er vårt første barn, så jeg har sett litt på nett hva andre pakker med seg. Men jeg har ikke pakket noe enda. Om noen som har født før har noen gode tips tar jeg det gledelig imot:joyful: Sett mange tipser om disse kjølebindene og den derre ‘’spruteflasken’’ som man kan bruke på do. Er dette en lifesaver eller er det unødvendig?
Jeg er også førstegangsfødende og har kjøp den pakka med kjølebind og spruteflasken. Og alle jeg har sankket med som har født før har sagt at det høres genialt ut!
Sånn spruteflaske vet jeg er standard å få på sykehuset når du har født i usa hvertfall! :happy: kjølebind er sikkert også behagelig- føles litt som alt holder på å falle ut nedentil de første dagene :rolleyes::hilarious::hilarious:
 
Ble inspirert av dere som hadde kommet litt lenger, så fikk bestilt opp nye ammeinnlegg, Purelan og diverse nå. Blant annet store bind fra Tena, for forrige gang måtte jeg bruke bittesmå bleier fra babyboksen da vannet gikk :hilarious:
 
Her har pakkingen allerede begynt xsmile6
Har så langt pakket hodetelefoner, shampoer og sånt i reisestørrelse (lenge leve Normal) og babyteppe. Tenkte også å pakke med tørket frukt, proteinbarer, bittelitt klær, bleier til meg selv (sexy, ikke sant) og ipadn. Bruker en liten reisekoffert i størrelse håndbaggasje :D
Stellebagen er klar for hjemreisen :rolleyes: her er alt av ammeinnlegg, bleier til arvingen osv.

Vurderer også å ordne en liten gave til gubben, han har virkelig vert fantastisk gjennom svangerskapet så langt:Heartred
 
Dette er vårt første barn, så jeg har sett litt på nett hva andre pakker med seg. Men jeg har ikke pakket noe enda. Om noen som har født før har noen gode tips tar jeg det gledelig imot:joyful: Sett mange tipser om disse kjølebindene og den derre ‘’spruteflasken’’ som man kan bruke på do. Er dette en lifesaver eller er det unødvendig?
Kommer sikkert an på hvor en føder men på Ålesund sykehus har de en liten hånddusj vedsiden av toalettet på alle rom
 
Jeg må nesten ha med med pepsimax og litt lakris hvertfall, håper mannen kan ta med, men har ei lita flaske Pepsimax i bagen har også med håndduk, shampoo og balsam og såpe... Slippers som kan være i dusjen... Vil også ha med meg litt sminke og slettetang til hjemreise dagen.. Ønsker også å kjøpe den der underlivvask flaska :)
Kanskje ikke så lurt å vaske underlivet med såpe rett etter en fødsel? Auauau:hilarious:
 
Back
Topp