Er det noen som har sendt prøve til Aten?

Hadde store problemer med å få ut resepten, og tre forskjellige Apotek gav tre forskjellige grunner for hvorfor de ikke ville gi meg medisinene :shifty:
Men serum sendte meg resepten i posten, og da var det ikke noe problem på ett av apotekene. EU-resepter var helt innafor, problemet lå i det som ble sendt på Mail, for da kunne man i teorien ta dem ut flere ganger sa de.

På det ene apoteket jeg var innom var intelligensnivået hos de ansatte så lavt at der har jeg ikke vært innom flere ganger, de sto og diskuterte seg i mellom hvordan denne resepten var lagd :hilarious:
 
Hvilken medisin har dere fått utskrevet? Jeg har fått ampicillin
Jeg fikk også ampicillin, men fikk beskjed hos apoteket om at dem hadde ikke det i norge. Kun til inkeksjon. Og det kunne hun ikke bytte til.
 
Noen som har brukt tarivid AB kur ?
 
Her også! Så jeg har bedt de to ganger om å gi ny resept, men legen svarer ikke. Skikkelig irriterende.
Jeg fikk mail idag om og få ny. Da skrev di at jeg skulle sjekke om vi hadde tarivid eller ciproxin i norge. Tarivid vet jeg finnes men den sies og være sykt sterk så vet ikke om jeg vil ha den
 
Jeg fikk mail idag om og få ny. Da skrev di at jeg skulle sjekke om vi hadde tarivid eller ciproxin i norge. Tarivid vet jeg finnes men den sies og være sykt sterk så vet ikke om jeg vil ha den
Ciproxin finnes i Norge, en ekstremt sterk kur som gjerne brukes som "siste utvei" når ingenting annet virker. Så den ville jeg brukt med varsomhet. Jeg brukte den en gang mot urinveisinfeksjon etter at to andre kurer sviktet, og den tok veldig på magen min. Uvi'en forsvant da heldigvis.
 
Ciproxin finnes i Norge, en ekstremt sterk kur som gjerne brukes som "siste utvei" når ingenting annet virker. Så den ville jeg brukt med varsomhet. Jeg brukte den en gang mot urinveisinfeksjon etter at to andre kurer sviktet, og den tok veldig på magen min. Uvi'en forsvant da heldigvis.
Fikk resept på tarivid. Så får man se om den finnes i norge
 
Skriv gjerne hva du finner ut :)
Fikk resept på Tarivid. Dem hadde ikke hørt noen få store bivirkninger av den. Og gitt den til flere i norge. Så får bare prøve
 
Vi har fått svar fra Serum på mens - og sædprøven, men jeg forstår ikke helt hva de har funnet?

Mensprøven; The Microbiota test results are now available and the menstrual sample are indicative of a moderate anaerobic dysbiosis.
Sædprøven; The semen sample results are indicative of minor dysbiosis with opportunistic anaerobes predominance.

Begge skal gå på Zinadol 500 mg tabletter. De skal tas to ganger daglig i 7 dager. Mannen skal i tillegg gå på Flagyl 500 mg tabletter, to ganger daglig i 7 dager. Tror zinadol (gresk) er det som heter Zinnat på dansk, har ikke funnet ut det norske navnet. De anbefaler også at vi tar probiotika to ganger om dagen. Håper noen kan hjelpe med å tyde :)
 
Noen som har sendt inn prøve som har svangerskap som ender opp i MA rundt uke 7? Har nå hatt tre MA på ett år, alle i uke 7.. Opplever ingen "støtte" fra st Olavs, annet enn at det er dumt og uflaks.. (Har fått ett barn fra samme uttak tidligere, til info) ❤️
Vet ikke om du har fått svar på denne. Men jeg sendte inn prøve i fjor på denne tiden, etter å ha opplevd 2 MA i mellom uke 7 og 10. Ble gravid på første forsøk etter AB-kur, men mistet i MA. Ble deretter satt på Prednisilon og Albyl-E til neste forsøk, og er nå gravid 15+5.
 
Vi har fått svar fra Serum på mens - og sædprøven, men jeg forstår ikke helt hva de har funnet?

Mensprøven; The Microbiota test results are now available and the menstrual sample are indicative of a moderate anaerobic dysbiosis.
Sædprøven; The semen sample results are indicative of minor dysbiosis with opportunistic anaerobes predominance.

Begge skal gå på Zinadol 500 mg tabletter. De skal tas to ganger daglig i 7 dager. Mannen skal i tillegg gå på Flagyl 500 mg tabletter, to ganger daglig i 7 dager. Tror zinadol (gresk) er det som heter Zinnat på dansk, har ikke funnet ut det norske navnet. De anbefaler også at vi tar probiotika to ganger om dagen. Håper noen kan hjelpe med å tyde :)

Hei

Fant du ut av det norske navnet? Hva tok du? Of har du lykkes
 
Hei

Fant du ut av det norske navnet? Hva tok du? Of har du lykkes

jeg skulle også egentlig gå på zinadol, men det hadde ikke apoteket her, så jeg sendte Mail og fikk det som heter «keflex» i stedet!
 
Hei

Fant du ut av det norske navnet? Hva tok du? Of har du lykkes
Hei

Fant du ut av det norske navnet? Hva tok du? Of har du lykkes

Det norske navnet er Keflex. Jeg fikk hentet ut ut og de ligger i skapet her hjemme. Grunnen til at vi ikke har tatt det enda, er for at vi hadde en oppfølgingssamtale hos klinikken vår før vårt siste forsøk. Nevnte for de at vi har fått antibiotika (de ble IKKE glade, men respekterte at det faktisk er vårt valg). Underveis i samtalen fikk jeg "kranglet" meg til flere undersøkelser, da legen mener at vi ikke skal trenge antibiotika og at vi kun har hatt uflaks (har hatt 2 ferskinnsett og 5 frys, samt at vi har prøvd på egenhånd siden 2014, men aldri fått positiv graviditetstest).
Legen foreslo da å utføre en vannskanning (Hycosy, ultralyd med kontrastvæske) for å sjekke at egglederne er åpne og alt ser fint ut. Det var det IKKE. Muligens tette eggledere, en polypp på 2 cm og muligens hjerteformet livmor. Så har fått henvisning og time til hysteroskopi ved lokalsykehuset, som dessverre er blitt utsatt på ubestemt tid pga. korona. Så det er situasjonen nå. Velger å ta antibiotikaen etter at operasjonen er gjennomført, så har dessverre ikke noen resultater å vise til.
 
Back
Topp