Noen som kun er guttemamma her?

Mams1987

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Oktoberbarna 2021♡
Hei! Har 2 gutter fra før og nå viser det seg at siste i magen også er gutt. Har selvsagt en del hormoner i sving, men kjenner litt på sorg og vemod av å ikke skulle bli jentemamma noen gang. Har alltid tenkt jeg kom til å bli det. Er selvsagt så fornøyd med guttene jeg har fra før og ville aldri byttet de mot noe i verden. Hadde likevel et lite ønske om at siste i flokken skulle bli en jente. Kan noen få meg på andre tanker? Vet tankene er helt absurde, men samtidig kjenner jeg litt tristhet. Vanskelige å styre
 
Jeg forstår deg egentlig veldig godt!
Har to jenter fra før, og var litt "redd" for at tredjemann skulle bli en jente. Selvsagt blir man like glad i de uansett kjønn, men forstår godt følelsen din.
Frem til ultralyd så tenkte jeg mye på at hvis det er en jente, tenk for et unikt bånd disse søsknene får ❤️ samme gjelder vel om det er 3 gutter - unikt og alltid en lekekamerat tilgjengelig!
Nå får vi en gutt, så altså 2 jenter og 1 gutt. Veldig glad for det, men nå er jeg plutselig redd for at gutten faller "utenfor" :hilarious:
Er selv oppvokst uten søsken av samme kjønn i nær alder, og har savnet det mye. Var ikke før jeg ble voksen at jeg fikk et godt bånd til mine søsken, fordi vi var på så forskjellige steder i livet hele tiden.
 
Venter også gutt nr 3, og tenker at det blir kjempefint :) Hadde blitt så uvant med jente nå :p De to eldste er veldig tett knyttet til hverandre, men håper likevel de har plass til tredjemann, så de kan bli en fin liten bande :)
 
Venter også gutt nr 3, og tenker at det blir kjempefint :) Hadde blitt så uvant med jente nå :p De to eldste er veldig tett knyttet til hverandre, men håper likevel de har plass til tredjemann, så de kan bli en fin liten bande :)
Takk for oppmuntring! Syns det hjelper å høre andre sine tanker og følelser:) De er tette i alder også, så håper de blir en fin liten gjeng:)
 
Her kommer gutt nr 4. Var skråsikker på at det ble jente frem til noen dager før ul. Da fikk jeg små panikk.. Jeg elsker å være guttemamma og det ville vært rart om det kom en jente nå. Og så får jeg bli farmor når jeg blir stor :Heartbigred
 
Her kommer gutt nr 4. Var skråsikker på at det ble jente frem til noen dager før ul. Da fikk jeg små panikk.. Jeg elsker å være guttemamma og det ville vært rart om det kom en jente nå. Og så får jeg bli farmor når jeg blir stor :Heartbigred
Takk for at du deler. Hjelper veldig på å høre andre som også venter flere sine tanker:) Føler meg lettere til sinns. Blir veldig fint med en tredje gutt i flokken:)
 
Å ha jente er overvurdert:hilarious:
Jeg har en gutt og en jente fra før, og ble glad når jeg fikk vite at jeg venter en gutt til. Gutter er så mye mer medgjørlig enn jenter:joyful:
Skjønner at det kan virke sårt å bare ha gutter, men hey.. Tenk så kult å være eneste høna i flokken <3
 
Å ha jente er overvurdert:hilarious:
Jeg har en gutt og en jente fra før, og ble glad når jeg fikk vite at jeg venter en gutt til. Gutter er så mye mer medgjørlig enn jenter:joyful:
Skjønner at det kan virke sårt å bare ha gutter, men hey.. Tenk så kult å være eneste høna i flokken <3
Takk for oppmuntring:) :)
 
Venter gutt nr 4, og jeg er SÅ glad for det!! Tenk å ha en brødregjeng som kan være kompiser når de blir voksne også. De tre som er her har så fint bånd, mange like interesser. Likevel veldig ulike personligheter som passer fint sammen. Tror en jente ville havnet litt utenfor, men det vet jeg jo ikke. Jeg er iallefall strålende fornøyd med de guttene jeg har, og kunne ikke tenkt meg noe annet enn å være guttemamma nå (jeg har også alltid trodd jeg skulle få en jente). Jeg tror det er mye press fra andre kvinner på at vi skal liksom ønske oss en jente. En mini-me som kan dulles med, pyntes og ordne håret på, gå på kafé med og ha mamma-datter aktiviteter. Og at jenter er roligere, noe jeg ikke har inntrykk av i det hele tatt. Jeg får stadig høre at jeg sikkert ønsket meg en datter nå. Og dette gjør faktisk at jeg er skikkelig glad for å ha gutter, da slipper jeg kanskje kommentarer om at en evt jente er «favoritten» blant flokken min, om du skjønner. Jeg får altså så vondt inni meg når folk kommenterer dette foran de skjønne guttene mine! Akkurat som om jeg ikke er fornøyd med dem.. Jeg ønsker meg barn, ikke ett bestemt kjønn.
Og jeg har et kjempegodt forhold til mine to eldste som ikke er småbarn lenger. De er fortsatt kosete og gir ofte klemmer og komplimenter til meg, åpne om det meste og det er herlig å ha en så fin mamma-sønn-kontakt med dem.
 
Venter gutt nr 4, og jeg er SÅ glad for det!! Tenk å ha en brødregjeng som kan være kompiser når de blir voksne også. De tre som er her har så fint bånd, mange like interesser. Likevel veldig ulike personligheter som passer fint sammen. Tror en jente ville havnet litt utenfor, men det vet jeg jo ikke. Jeg er iallefall strålende fornøyd med de guttene jeg har, og kunne ikke tenkt meg noe annet enn å være guttemamma nå (jeg har også alltid trodd jeg skulle få en jente). Jeg tror det er mye press fra andre kvinner på at vi skal liksom ønske oss en jente. En mini-me som kan dulles med, pyntes og ordne håret på, gå på kafé med og ha mamma-datter aktiviteter. Og at jenter er roligere, noe jeg ikke har inntrykk av i det hele tatt. Jeg får stadig høre at jeg sikkert ønsket meg en datter nå. Og dette gjør faktisk at jeg er skikkelig glad for å ha gutter, da slipper jeg kanskje kommentarer om at en evt jente er «favoritten» blant flokken min, om du skjønner. Jeg får altså så vondt inni meg når folk kommenterer dette foran de skjønne guttene mine! Akkurat som om jeg ikke er fornøyd med dem.. Jeg ønsker meg barn, ikke ett bestemt kjønn.
Og jeg har et kjempegodt forhold til mine to eldste som ikke er småbarn lenger. De er fortsatt kosete og gir ofte klemmer og komplimenter til meg, åpne om det meste og det er herlig å ha en så fin mamma-sønn-kontakt med dem.
Tusen takk for at du tok deg tid til å svare <3 og for gode fine ord og tanker. Har vent meg til tanken nå. Og tror det blir helt perfekt for dem å være en liten guttegjeng som kan vokse opp ilag. Alltid ha en kompis, og kanskje samme interesser også. Så akkurat nå har jeg slått meg veldig til ro med det, og alle brikkene falt på plass på noen dager:)
 
Back
Topp