Dehydrert baby?

Starflower

Gift med forumet
Himmelbarn
Oktoberbarna 2021♡
Aprilspirene 2024❤️
Etter at vi gikk over til så mye fast føde så har vi merket at det har blitt mye mindre tissebleier. Det kan gå flere timer og bleia er fremdeles like tørr. Om morgenen er ikke bleia så full som den pleier å være heller. Vi gir vann til hvert måltid og prøver å få henne til å drikke mye, men er redd hun er blitt dehydrert. Hun er 10 mnd om noen dager. Får en flaske melk før natta og en flaske melk på natta. Ellers får hun mat og vann.
 
Kan være hun holder seg lenger om gangen. Ellers kan du sikkert gi melk på dagtid til eller etter måltid om hun drikker mer da :) kan jo teste en dag og se hva det gjør for tissebleiene. Min fikk vann til måltider i den alderen men drakk mye mer melk enn vann.
 
Frem til 12 mnd skal vel mm eller mme være hovedføden. Noen spesiell grunn til at hun bare får 2 flasker i døgnet? Du kan jo legge til en på morgenen f.eks?
 
Frem til 12 mnd skal vel mm eller mme være hovedføden. Noen spesiell grunn til at hun bare får 2 flasker i døgnet? Du kan jo legge til en på morgenen f.eks?
Altså helsestasjonen sier at man skal ha 3 fulle måltider med fast føde daglig. Hvis man da har 5 måltider til dagen så er ikke melk hovedføden. Hun får grøt til frokost, yoghurt (neocate spoon) og frukt eller brødskive til lunsj, middag eller grøt til middag og melk til kveldsmat. Så får hun en flaske melk om natta. Hun går opp i vekt og ligger rett over 50 percentilen, så hun får nok mat i hvert fall! Jeg spurte også her inne om hva andre pleide å gjøre med fast føde siden rådene fra helsestasjonen var selvmotsigende, fikk da høre at mange andre også ga mest fast føde på den tiden.
Jeg har en telefontime med barnelege i morgen angående noe annet, men jeg spør da.
Vi har hatt mye problemer med gulping og mulig reflux som har blitt løst med fast føde, så for oss er det mye bedre.
 
Neocate? Melkeallergi da? Jeg tviler ikke på at hun får nok mat, og så bra at refluksen er bedre på fast føde :) mini her hadde og en periode med veldig tørre bleier, men det endret seg etter en stund. Lykke til med samta med barnelegen!
 
Ville bare gitt litt mer melk ila. dagen så hun får i seg jevnt med drikke hvis du er bekymret. Trenger ikke være et helt melkemåltid liksom, men så hun får i seg noen slurker med væske. Er jo bare å vurdere hvor mye hun drakk av vann til måltidet så se an behovet :)
 
Neocate? Melkeallergi da? Jeg tviler ikke på at hun får nok mat, og så bra at refluksen er bedre på fast føde :) mini her hadde og en periode med veldig tørre bleier, men det endret seg etter en stund. Lykke til med samta med barnelegen!
Ja melk og gluten :yuck: Håper hun vokser det av seg snart! Melken kan vi prøve med nå, men kan ikke gjøre det før vi er ferdig utredet for glutenallergi.
 
Her er det også tydelig forskjell etter vi begynte med fast føde - jeg ammer og ammer egentlig hele tiden mellom måltidene. Hun får inget vann. (6mnd). Allikevel mindre tissebleier enn før faste måltider.
 
Her ble det merkbart mindre tissebleier på mine 3 etter at vi startet med fastføde.
 
Man kan kjenne om babyen er dehydrert på toppen av hodet. Er det nedsøkk er den dehydrert og er den normal/kul skal det være ok ☺️
 
Man kan kjenne om babyen er dehydrert på toppen av hodet. Er det nedsøkk er den dehydrert og er den normal/kul skal det være ok ☺️
Den er normal! Jeg har holdt et øye med den etter jeg googla det :) Vi har hatt litt problemer med magen de siste månedene, men etter at vi sluttet å gi gluten så har ting blitt bedre. Da vi var hos legen da hun hadde diare og magevondt så presset hun en finger på brystkassa hennes og sa at hun var litt dehydrert. Så jeg er bare redd at det har forverret seg og at det ikke har hentet seg opp igjen. Jeg tar det uansett opp med legen i dag også gir jeg litt ekstra vann innimellom måltidene. Jeg tenker at om hun hadde vært dehydrert så hadde hun vel drukket mer vann også når hun fikk det tilbudt? Men nå vet jeg i hvert fall at det er normalt med ferre tissebleier etter man starter med mer fast føde :)
 
Back
Topp