Modningstegn

Montro93

Forelsket i forumet
Stjerneskuddene 2024
Har dere kjent på noen modningstegn, eventuelt hva? Og dere som har født allerede eller har barn fra før, gikk dere lenge med modningstegn før fødselen startet? Merket dere sterkere modningstegn ved fødsel nummer to, tre, osv?

Med nummer en hadde jeg så å si ingen modningstegn før fødselen startet spontant.
Denne gangen har jeg hatt flere dager med myye nedpress, vonde og hyppige kynnere og stikninger ned i bekkenet/underlivet.
 
Hadde ikke noe modningstegn med nummer 1 og 2, ble satt igang med de beggen 10 og 11 dager over termin. Med 3 mann hadde jeg hyppige og vonde kynnere i lang tid, slimpropp som gikk 3 uker før fødsel og mye nedpress. Ble strippet 6 dager over termindato (da hadde jeg 3cm åpning allerede), fødte innen 48 timer. Nå med fjerdemann har jeg hatt mye kynnere, nedpress og stikkinger i 3 uker (er 39+4), ble strippet på onsdag, hatt masse maserier siden. Hadde 3 cm åpning på onsdag og veldig moden livmorhals. Har fremdeles masse maserier, nedpress og stikkinger uten at noe har skjedd enda :dead: lykke til med resten av svangerskapet. Håper baby kommer til tiden sin og at du slipper å vente alt for lenge:happy:
 
Samme som deg egentlig. Ingen tydelige tegn før jeg fikk en tegningsblødning med nr. 1. Fødte 7 timer etterpå i uke 39+3. Nå er jeg 37+5, kjenner mye nedpress, stikkinger, mensmurringer og kynnere. Veldig spent på når det blir fødsel!
 
Hadde mye kynnere og stikking i høno i dagene før fødselen, og timene før vannet gikk og riene begynte var kynnerne sterkere enn noengang. Sa til mannen at hvis ikke noe var på gang da, så skjønte jeg ingenting :p
 
Jeg hadde mange modningstegn med første... Hadde smertefulle kynnere/modningsrier/maserier, slim, og det ble hull i den ytterste fostersekken, så jeg lekkte litt vann innimellom noen dager før fødsel. Fødte i uke 37+5. Fødsel startet med vannavgang, etterfulgt av rier.
Nå er jeg i uke 40+1, og har veldig lite modningstegn.. Kun hatt slim... Har jo også veldig mange kynnere, og en god del stikkinger/strekk i lysken, men det har jeg hatt i noe mildere grad i mange uker/mnd...så det er vel ikke et direkte modningstegn.
Er veldig spent på når fødsel skal starte denne gangen, bare 2 dager igjen til termin :D
 
Kan ikke huske at jeg hadde så mye tegn på nummer 1, husker at jeg bråvåknet midt på natten og skjønte at nå var jeg igang uten særlig forvarsel (fødte et par dager før termin da)

Nå med nummer 2 har jeg som flere over her hatt flere tegn, iallefall de siste dagene (er 39+5). Nedpress, kraftige kynnere, "mensmurringer" i nedre mageregion, stikninger også videre og videre.

Tror gubben samt ungene i heimen nå gleder seg til jeg presser ut den ungen, da jeg merker at nå varer det disse tegnene så lenge og er såpass kraftige at det går utover både søvn og humør. Igår gikk jeg med ubehagelige kynnere hele dagen(!). Var helt utslitt og skikkelig bitchy og grinete på ettermiddag / kveld

Merker særlig på morgenen at mensmurringene tar seg opp, for å så bli til kynnere som varer ut dagen, så kommer mensmurringer tilbake når jeg skal legge meg..
 
Hadde ikke noe annet enn mensmurringer kvelden før, med førstemann! Men da hadde jeg blitt strippet først, sp trodde bare jeg var øm..

Nå føler jeg at jeg har hatt modningtegn i en ukes tid.. Litt murringer innimellom, mer sliten, noe tykkere utflod idag, nedpress og sterkere kynnere.. Men om det faktisk er modningstiden eller om det bare er jeg som overtenker eller ønsketenkning, vet jeg ikkeo_O:rolleyes: Er over termin allerede, så håper jo at jeg er ordentlig moden:shifty:
 
Med første hadde jeg mye kynnere hele svangeskapet, men husker de endret seg den siste uka før fødsel. Ble mer som rier, og kom ganske regelmessig, og særlig på natta. Var mange netter på rad der jeg trodde det var i gang, bare for å våkne mange timer senere og innse at jeg hadde blitt lurt. Den dagen jeg endelig våknet og disse maseriene hadde holdt seg gående til morgenen var jeg 12 dager på overtid og skulle egentlig bli satt i gang, men fikk utsatt det en dag til fordi jeg kjente det tok seg opp av seg selv - og det gjorde det! Fødte 13 dager over. Nå er jeg 38+5 og kjenner det nærmer seg slik jeg følte det opp mot siste uka sist. Håper det betyr at jeg slipper å gå så langt over denne gangen!
 
Har maaaaasse modningstegn. 38+0 i dag. I 2 uker har eg fått skikkelig økt energi etter han festa seg. :)Og kynnerne har blitt sterkere og mer intens i løpet av de ukene. De siste dagene har eg gått masse på do (løs mage), våkner flere ganger hver natt av menssmerter i mage og rygg, i dag har det fortsatt gjennom dagen, masse utflod, nedpress med en veldig "tung" mage og stikninger (som begynte når han festa seg men bare øker på). Så enten blir det lange uker fremover, eller så er ting på gang. Spennende er det no uansett! :D
 
Har maaaaasse modningstegn. 38+0 i dag. I 2 uker har eg fått skikkelig økt energi etter han festa seg. :)Og kynnerne har blitt sterkere og mer intens i løpet av de ukene. De siste dagene har eg gått masse på do (løs mage), våkner flere ganger hver natt av menssmerter i mage og rygg, i dag har det fortsatt gjennom dagen, masse utflod, nedpress med en veldig "tung" mage og stikninger (som begynte når han festa seg men bare øker på). Så enten blir det lange uker fremover, eller så er ting på gang. Spennende er det no uansett! :D

Eg er spent på om det har skjedd noko sidan du skreiv dette? :) Eller om du fortsatt venter på den lille? :angelic:
 
Eg er spent på om det har skjedd noko sidan du skreiv dette? :) Eller om du fortsatt venter på den lille? :angelic:
Den lille kom 38+3, altså under 3 døgn etter eg skreiv. :Heartblue begynte å få regelmessige rier morgenen 38+2, samtidig med at slimproppen føk. Så det var absolutt modningstegn eg kjente på. :)
 
Den lille kom 38+3, altså under 3 døgn etter eg skreiv. :Heartblue begynte å få regelmessige rier morgenen 38+2, samtidig med at slimproppen føk. Så det var absolutt modningstegn eg kjente på. :)

Fantastisk! Gratulerer så masse :Heartblue

Eg er i samme båt som du var då, med konstante kynnera, menssmerter, masse utflod/slim, nedpress osv. Den siste natta har eg knapt fått sove fordi kynnerane var så voldsomme... Så eg er veldig spent på om det betyr at ting er på gang for meg også, eller om det berre er falsk alarm (igjen!) :) :wacky:
 
Fantastisk! Gratulerer så masse :Heartblue

Eg er i samme båt som du var då, med konstante kynnera, menssmerter, masse utflod/slim, nedpress osv. Den siste natta har eg knapt fått sove fordi kynnerane var så voldsomme... Så eg er veldig spent på om det betyr at ting er på gang for meg også, eller om det berre er falsk alarm (igjen!) :) :wacky:
Tusen takk. :Heartblue ligger her på sofaen med vidunderet og ammer. :Heartblue
Eg fikk og enn rar følelse de siste dagene, med at no gjør kroppen seg klar og at han snart kommer ut. Som om eg visste det. Håper det stemmer for deg og. Krysser fingrene for deg! :)
 
Back
Topp