Noen som kan gi meg et svar her? (EL/temping)

:angelic::angelic::angelic:

Jeg var ganske sikker på at jeg venta el i helgen, men den ble litt forsinka til denne uka. Lurer på HVEM dag er det egentlig jeg har el? Ser ut som jeg har lang el-hopp? Legger ved bilde av testene, grafen og FF-graf. De tre siste dagene har tempen økt litt, så begynte å lure om El er egentlig over, eller har jeg det IDAG?:confused:

Trenger litt hjelp av el - og tempe ekspert :smiley-ashamed005
 

Vedlegg

  • 5B9A70EA-3E5A-4D7D-BF04-8D996E210874.jpeg
    5B9A70EA-3E5A-4D7D-BF04-8D996E210874.jpeg
    33,7 KB · Visninger: 360
  • 9E6DC3C3-078E-4D6A-9A11-6AFEA0AFF760.jpeg
    9E6DC3C3-078E-4D6A-9A11-6AFEA0AFF760.jpeg
    20 KB · Visninger: 343
  • EA634A52-EF59-4E28-B34D-E2FF6E451AAC.jpeg
    EA634A52-EF59-4E28-B34D-E2FF6E451AAC.jpeg
    59,1 KB · Visninger: 350
:angelic::angelic::angelic:

Jeg var ganske sikker på at jeg venta el i helgen, men den ble litt forsinka til denne uka. Lurer på HVEM dag er det egentlig jeg har el? Ser ut som jeg har lang el-hopp? Legger ved bilde av testene, grafen og FF-graf. De tre siste dagene har tempen økt litt, så begynte å lure om El er egentlig over, eller har jeg det IDAG?:confused:

Trenger litt hjelp av el - og tempe ekspert :smiley-ashamed005
Tempen har ikke økt nok til å bekrefte el enda, så tror el er CD15 i dag siden du fikk peak på test i går :) Hvis tempen stiger minst 0,2 grader og holder seg der fom imorgen, bekreftet det at el er i dag:joyful: Men du har mange hvite trekanter istede for fulle sirkler, som betyr at du legger inn tempen på forskjellige tidspunkter! Du bør ideelt sett tempe på samme tidspunkt +/- 30min hver dag for at det skal bli nøyaktig (før du beveger deg/fortsatt ligger i sengen). Lykke til! Håpet dette er din pp det klaffer!:joyful:
 
Tempen har ikke økt nok til å bekrefte el enda, så tror el er CD15 i dag siden du fikk peak på test i går :) Hvis tempen stiger minst 0,2 grader og holder seg der fom imorgen, bekreftet det at el er i dag:joyful: Men du har mange hvite trekanter istede for fulle sirkler, som betyr at du legger inn tempen på forskjellige tidspunkter! Du bør ideelt sett tempe på samme tidspunkt +/- 30min hver dag for at det skal bli nøyaktig (før du beveger deg/fortsatt ligger i sengen). Lykke til! Håpet dette er din pp det klaffer!:joyful:
Takk for svar og info!:Heartred Skal få rettet opp tidspunktet siden jeg våkner opp til omtrent samme tid hver dag, men lagt inn tempen på appen senere. :hilarious: Kan komme tilbake her imorgen med oppdatering! Kjenner at det stikker litt der og der i magen igår og idag:p
 
Last edited:
Så, hva betyr det? Har jeg hatt EL igår siden tempen steg idag også?:p

Og vil si at egget er sluppet også?

Lurer på hvorfor det ikke står DPO på FF-grafen hvis jeg er 1 DPO idag? Er ikke ekspert på FF sine da:hilarious: Mens på Premom står det at jeg er 1 DPO idag.
 

Vedlegg

  • 6DE7088D-39C4-411B-AC1E-C4A5F63E3952.jpeg
    6DE7088D-39C4-411B-AC1E-C4A5F63E3952.jpeg
    62,3 KB · Visninger: 145
Ff venter 3 dager med forhøyet temp før den setter kryss :)
 
Men om premom mener du er 1 dpo idag, da vil ikke FF sette kryss før om 2 dager dersom de er enige
Ok da får jeg se an på FF om et par dager, og jeg håper at tempen fortsatt stiger:angelic:
 
MEN, spørsmålet er - skal jeg fortsatt ta grapefruktkjerne ekstrakt eller stoppe med det nå?

og Wild Yam skal tas nå eller vente litt? :p
 
MEN, spørsmålet er - skal jeg fortsatt ta grapefruktkjerne ekstrakt eller stoppe med det nå?

og Wild Yam skal tas nå eller vente litt? :p
Jeg ventet til krysset kom før jeg tok wild yam for å være helt sikker :) Det at tempen øker litt innimellom trenger ikke bety el, det er først når tempen holder seg minst 0.2 grader over gjennomsnittet av de foregående 6 dagene at el er bekreftet:) Spennende å se om el faktisk var i går da! Håper det! :joyful:
 
Jeg ventet til krysset kom før jeg tok wild yam for å være helt sikker :) Det at tempen øker litt innimellom trenger ikke bety el, det er først når tempen holder seg minst 0.2 grader over gjennomsnittet av de foregående 6 dagene at el er bekreftet:) Spennende å se om el faktisk var i går da! Håper det! :joyful:
Krysser fingrene!!:angelic::Heartred
 
Dagens graf med ny temping:p
Noen som kan fortelle meg dette?

Har jeg hatt EL den 10/3 i flg FF?
Er grafen lovende den så langt?:D
 

Vedlegg

  • EB84D0EA-4487-4E8F-883A-DC244657AE1E.jpeg
    EB84D0EA-4487-4E8F-883A-DC244657AE1E.jpeg
    63,8 KB · Visninger: 170
Dagens graf med ny temping:p
Noen som kan fortelle meg dette?

Har jeg hatt EL den 10/3 i flg FF?
Er grafen lovende den så langt?:D

Yes, ifølge FF var EL den 10. Den stiplede linjen blir nok hel når den får litt flere høye temperaturer de neste dagene nå :happy: Den er stiplet om FF har litt lite info til å fastslå EL.

Umulig å si om grafen er lovende så tidlig, tempen må bli værende høy eller fortsette å stige nærmere/ ved IKM om du er gravid. Om den går kraftig ned rundt IKM betyr det at kroppen «gir beskjed» at tanta skal komme :wtf: Min temp begynner å synke 2-1 dag før TR. Da vet jeg at det ikke klaffet :arghh:
 
Yes, ifølge FF var EL den 10. Den stiplede linjen blir nok hel når den får litt flere høye temperaturer de neste dagene nå :happy: Den er stiplet om FF har litt lite info til å fastslå EL.

Umulig å si om grafen er lovende så tidlig, tempen må bli værende høy eller fortsette å stige nærmere/ ved IKM om du er gravid. Om den går kraftig ned rundt IKM betyr det at kroppen «gir beskjed» at tanta skal komme :wtf: Min temp begynner å synke 2-1 dag før TR. Da vet jeg at det ikke klaffet :arghh:
Tusen takk for forklarende info, både til deg og Mamacita:Heartred Jeg håper tempen holder seg høy nå da:angelic: Men da er jeg vel 3 DPO nå?

lurer på om jeg skal slutte å ta grapefruktkjerne ekstrakt og begynne på Wild Yam eller er det for sent?o_O
 
Tusen takk for forklarende info, både til deg og Mamacita:Heartred Jeg håper tempen holder seg høy nå da:angelic: Men da er jeg vel 3 DPO nå?

lurer på om jeg skal slutte å ta grapefruktkjerne ekstrakt og begynne på Wild Yam eller er det for sent?o_O
Du kan vel ikke ha hatt el Cd13 hvis du hadde positiv eltest CD14 og først negativ CD15? Vil tro ff endrer krysset når tempen har blitt høyere, og at el var CD14/15, men jeg kan ta feil:)
 
Tusen takk for forklarende info, både til deg og Mamacita:Heartred Jeg håper tempen holder seg høy nå da:angelic: Men da er jeg vel 3 DPO nå?

lurer på om jeg skal slutte å ta grapefruktkjerne ekstrakt og begynne på Wild Yam eller er det for sent?o_O

Du kan vel ikke ha hatt el Cd13 hvis du hadde positiv eltest CD14 og først negativ CD15? Vil tro ff endrer krysset når tempen har blitt høyere, og at el var CD14/15, men jeg kan ta feil:)

Godt poeng! Jeg så ikke EL-testene før nå! :p Men hvis man ser på bilde av testene og ikke Premom sin utregning av ratio, så synes jeg den CD13 ser mer positiv ut enn den på CD14. Ser nesten ut som lyset på det ene bildet spiller Premom et puss? :wideyed: I så fall holder jeg en knapp på EL CD14 (11.) :woot:
 
Hei! Jeg er helt ny her, men har googlet meg i hel etter spontanabort i første graviditet. Fant nå ut at det var på tide å melde meg inn her☺️
Jeg ble gravid for første gang i desember på andre forsøk. Spontanaborterte i uke 8-9, og kroppen ordnet opp selv. Det har vært helt grusomt, og jeg er så klar for å bli gravid på nytt. Jeg fikk mensen 3 uker og 5 dager etter spontanaborten startet. Har etter dette tatt eggløsningstester for å prøve å finne ut når jeg har eggløsning. Blir kjempe forvirret- noen er kjempe svake, mens noen blir sterkere. Likevel ser det ikke ut som om at noen av disse er positive?

Før jeg ble gravid i desember hadde jeg sykluser på 28-30 dager. Begynte derfor nå å teste eggløsning på dag 9, og har testet 2-3 ganger daglig helt frem til nå (dag 19). Noen som forstår hva som skjer her? Dersomsyklusen min er normal denne måneden skulle jeg jo hatt eggløsning for et par dager siden? Forstår ingenting.Kan jeg ha gått glipp av toppen?
 

Vedlegg

  • 098D4E1C-9FBB-455A-8163-912E84F66B9E.jpeg
    098D4E1C-9FBB-455A-8163-912E84F66B9E.jpeg
    33,4 KB · Visninger: 141
Du kan vel ikke ha hatt el Cd13 hvis du hadde positiv eltest CD14 og først negativ CD15? Vil tro ff endrer krysset når tempen har blitt høyere, og at el var CD14/15, men jeg kan ta feil:)


Godt poeng! Jeg så ikke EL-testene før nå! :p Men hvis man ser på bilde av testene og ikke Premom sin utregning av ratio, så synes jeg den CD13 ser mer positiv ut enn den på CD14. Ser nesten ut som lyset på det ene bildet spiller Premom et puss? :wideyed: I så fall holder jeg en knapp på EL CD14 (11.) :woot:

Jeg syns egentlig den ene testen som viser CD14 var litt lyst i forhold til de andre så kan jo være at CD12 er mer riktig? Siden den ga høy score også. Jeg sender med ny bilde av testene , og samt to FF-grafer jeg la ut, de er justert med OPK både for CD12 og CD14. Ser at det er streker på CD14 mens den på CD12 viste hel farget kryss. Hvem er mest riktig tror dere nå?:angelic:
 

Vedlegg

  • 997EB24D-D40D-4740-A886-D536FF88443B.jpeg
    997EB24D-D40D-4740-A886-D536FF88443B.jpeg
    34,8 KB · Visninger: 116
  • DC97423D-2B9A-4529-8EEA-940D59921210.jpeg
    DC97423D-2B9A-4529-8EEA-940D59921210.jpeg
    62,5 KB · Visninger: 110
  • 67C84585-F350-4A2F-9D8F-04844A81FCB2.jpeg
    67C84585-F350-4A2F-9D8F-04844A81FCB2.jpeg
    63,4 KB · Visninger: 118
Jeg syns egentlig den ene testen som viser CD14 var litt lyst i forhold til de andre så kan jo være at CD12 er mer riktig? Siden den ga høy score også. Jeg sender med ny bilde av testene , og samt to FF-grafer jeg la ut, de er justert med OPK både for CD12 og CD14. Ser at det er streker på CD14 mens den på CD12 viste hel farget kryss. Hvem er mest riktig tror dere nå?:angelic:

Jeg synes den testen fra CD13 kl 10:03 ser mest positiv ut :D Selv om teststreken er litt tynnere, virker den mørkest. Men virker jo som FF mener du hadde EL CD13 uansett. Jeg gjetter CD13-14 et sted. Ville ventet og sett an tempen i morgen, kanskje det blir tydeligere da?
 
Jeg synes den testen fra CD13 kl 10:03 ser mest positiv ut :D Selv om teststreken er litt tynnere, virker den mørkest. Men virker jo som FF mener du hadde EL CD13 uansett. Jeg gjetter CD13-14 et sted. Ville ventet og sett an tempen i morgen, kanskje det blir tydeligere da?
Ja, du sier noe der. Når du nevnte det så ser jeg litt mer nøyere på CD13 så ser den faktisk mer mørkere ut:p Får ta tempen imorgen og håpe at den fortsatt holder seg høyt:happy: Hadde vært fantastisk hvis det klaffa etter PP18. Og slipper utredningen:angelic:
 
Back
Topp