Lite liv / rier?

Skinnylatte

Betatt av forumet
Hei!
Rundt midnatt ble det en sjekk for min del på føde/gyn, da jeg hadde kjent lite liv hele dagen. Kjente noe bevegelse her og der, men lite kraft og alle «triks» (drikke kaldt, sukker, vekke med lyd osv) om å få i gang baby faila.
Jeg ble tatt godt i mot, og alle sa det var bra jeg kom inn. Tok ctg i 1,5 time, og det var få trykk på registreringsknappen for bevegelse, men alt så heeeelt fint ut. Legen så også baby bevege seg på UL.
Var mye utslag på kynnere på ctg grafen og har fått typiske menssmerter, så kunne være noe på gang, men var visst ikke spes moden. I dag har jeg hatt mye vondt, (ville vel beskrevet det som milde rier når jeg sitter eller står og det eneste som hjelper er å legge seg ned, men jeg aaaaaner jo ikke!)

-fikk imidlertig beskjed om å komme inn i dag også om bevegelsene ikke tar seg opp, og kjenner dette er så vanskelig! Føler meg som heeeelt clueless førstegangsgravid som ikke klarer stole på meg selv eller vet hva som skjer med kroppen! Kan det være såkalte modningsrier jeg opplever? Hadde dere dratt inn til sjekk igjen om det ikke tar seg opp på sparkefronten i kveld? Legen sa at baby virker å ha det helt fint, samtidig synes jeg det er vanskelig å ignorere at det er minimalt med liv. Da blir det vel evt vurdert igangsettelse etter hvert, er ikke så innmari keen på det... men ut i fra det jeg leser hos noen av dere andre så kan uansett slike smerter modningssmerter vare og rekke. Hjelpes ass!
 
Sniker: Ring! Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Da får du en sjekk, og en ny vurdering. Selv om alt var fint igår, så kan ting endre seg til idag (uten at jeg vil skremme deg)
 
Sniker: Ring! Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. Da får du en sjekk, og en ny vurdering. Selv om alt var fint igår, så kan ting endre seg til idag (uten at jeg vil skremme deg)

takk, det har du sikkert rett i, får gjøre det om ting ikke tar seg betraktelig opp etter litt middag!
Man blir jo litt gæern, emosjonell og ikke helt «klarsynt» av å ikke sove osv.!
 
Ja, jeg hadde ringt i dag igjen om jeg hadde kjent mindre liv - også selv om ting så fint ut i går :)
 
Ja, jeg hadde ringt i dag igjen om jeg hadde kjent mindre liv - også selv om ting så fint ut i går :)

Ja da er det nok sikkert like lurt å ta sjekken igjen i dag og høre hva de evt tenker, enn å kverne på dette hver dag fremover. Kan bli gæern av mindre!
 
Jeg hadde også ringt en gang for mye enn lite. Så om det blir mindre liv. Ring! Baby er jo ferdig utviklet nå. Så like greit å være ute som inne. Da man har bedre kontroll når babyen er født, med eller uten igangsettelse
 
takk, det har du sikkert rett i, får gjøre det om ting ikke tar seg betraktelig opp etter litt middag!
Man blir jo litt gæern, emosjonell og ikke helt «klarsynt» av å ikke sove osv.!
Selvfølgelig blir du det! Håper ting tar seg opp, eller at du får en sjekk og håper du snart får møte mageboeren!
 
Var så mange inne på mars forumet nå at eg måtte inn å snika eg og ;)

Sjekka dei blodstrømming til navlestrengen? Det er veldig viktig at dei gjer. Hadde også dratt inn på ekstra sjekk, og fått sjekka morkake og navlestreng/blodtilførsel skikkelig ❤
 
Yes, da ble det en sjekk på meg, og selv om alt ser ut til å være fint med baby, så var de enige i at det var litt lite sprell. -og at det selvfølgelig er ekkelt å gå og kjenne på.
Har derfor blitt lagt inn og venter på at legen skal komme og sette inn en ballong. Ikke så moden på noen måte, så kan vel gjerne ta litt tid.
 
Yes, da ble det en sjekk på meg, og selv om alt ser ut til å være fint med baby, så var de enige i at det var litt lite sprell. -og at det selvfølgelig er ekkelt å gå og kjenne på.
Har derfor blitt lagt inn og venter på at legen skal komme og sette inn en ballong. Ikke så moden på noen måte, så kan vel gjerne ta litt tid.
Masse lykke til:happy::smiley-bounce016
 
Var så mange inne på mars forumet nå at eg måtte inn å snika eg og ;)

Sjekka dei blodstrømming til navlestrengen? Det er veldig viktig at dei gjer. Hadde også dratt inn på ekstra sjekk, og fått sjekka morkake og navlestreng/blodtilførsel skikkelig ❤

Alt så fint ut, fin gjennomstrømming på UL. Liekvel litt lettelse å bli satt i gang, så man slipper å gå og kjenne på lite liv fremover.
 
Alt så fint ut, fin gjennomstrømming på UL. Liekvel litt lettelse å bli satt i gang, så man slipper å gå og kjenne på lite liv fremover.

Åh så godt å høra at dei tar deg på alvor ❤ masse masse lykke til :)
 
Yes, da ble det en sjekk på meg, og selv om alt ser ut til å være fint med baby, så var de enige i at det var litt lite sprell. -og at det selvfølgelig er ekkelt å gå og kjenne på.
Har derfor blitt lagt inn og venter på at legen skal komme og sette inn en ballong. Ikke så moden på noen måte, så kan vel gjerne ta litt tid.
Masse lykke til :) så bra du fikk en sjekk og nå er i gang!
 
Lykke til!
 
Back
Topp