Håperpånr3 lufter litt tanker

Skjønner du er møkkalei nå! litt av en luring han lille tassen du venter. Er inne her flere ganger om dagen i håp om at du har født. Gleder meg sånn til fødehistorie, men det skjer jo ikke! Støtter opp om streiken ;) Ville også streiket.

Huff, skjønner godt at du har mye følelser som herjer i hode og kropp nå!
Syns ikke du trenger å gjøre noe som helst, bare prøv å finn litt glede i små aktiviteter med barna, eller en serie på dagtid når de er på skole/barnehage :)
Hvis du liker podkaster, kan jeg anbefale "våre historier", den er laget av forsvaret og de forteller utrolig spennende historier om ulike oppdrag de har hatt :)
Kan jo være noe å fordrive tiden med :)
Det er uansett ikke lenge til han er her nå :Heartred

De har vinterferie denne uken og er hjemme hele dagen, så er ikke så veldig mye tid til avslapning.. Kjenner jeg er helt gåen i dag og har bare lyst å sove til fødselen setter i gang. Men tusen takk for koselige ord :love2

Huff- så kjipt at du fikk en dårlig opplevelse! :( Det er dessverre sånn at man må ‘rope høyt’ for å bli hørt som gravid i helsesystemet.. Og det er ikke så komfortabelt! Jeg turte ikke si en døyt om min ‘trivsel’ på kontrollene på sykehuset, det var mannen som måtte ta seg av den biten:hilarious: Så teit at mannen ikke kan bli med deg inn! Duste-Corona :wtf: Skjønner virkelig ikke at man ikke kan ha med fødeparter på kontrollene, for man er jo i samme kohort uansett! Så lenge man er symptomfri etc etc liksom.. Det pågår jo store diskusjoner rundt temaet om dagen- håper det går bra for deg! :Heartred Skjønner du er dritt lei nå. Streik du- slapp av og kos deg så godt det går:Heartred Føler med deg! Også håper jeg fødselen setter igang av segselv snart:Heartpink

Ja, du har rett. Jeg får være litt mer høyrøstet på torsdag. Jeg ventet hele tiden på at de skulle spørre og gynekologen så ikke på meg engang under kontrollen, så jeg ble helt paff og skjønte ikke helt før jeg var ute, at jeg ikke hadde stilt noen krav eller fortalt noe om min egen trivsel i det hele. På torsdag har jeg bedt mannen om å være hjemme med barna, så slipper jeg å kjenne på stresset av at han venter i en kald bil og de er alene hjemme. Det er uansett ingenting som skjer da, så jeg kan like godt kjøre til og fra selv. Takk for oppbacking! :Heartblue

Huff så leit at du hadde en så dårlig opplevelse på sykehuset :( håper virkelig at de kommer til å behandle deg bedre når fødselen endelig er igang, og at du får spart opp litt mer energi til den dagen kommer.
Krysser fortsatt alt for deg ❤

Jeg håper at fødeavdelingen er mer imøtekommende enn gyn.poliklinikk. Nå vet jeg hvertfall hva jeg kan forvente på kontroll nr.2 på torsdag - føler meg mer forberedt og rustet til det nå. Er rett og slett SKIKKELIG lei og kommer til å kreve at de setter opp dato for igangsettelse for meg. Ingenting som tyder på at lillebror vil ut, så må nok bare gå på kontrollen og håpe at det setter igang selv før de må gripe inn og sette igang med ballong/piller. Takk for heiingen :love2

Nei nå må han komme snart o_O! Jeg har troen på Onsdag (24/2). Er visst den dagen i uken det er vanligst å bli født på om jeg husker rett! Min ble også født på en Onsdag :joyful: Krysser fingrene og sender fødetanker din vei :happy119

Onsdag er den vanligste dagen å føde på ja - min nr.2 ble født en onsdag :) Håper du har rett. Dessverre er det ingenting som tyder på at det skjer noe, så kanskje det blir neste onsdag eventuelt... Er såååå lei! :( Tusen takk for at du krysser fingre og sender fødestøv min retning :hug003

Skjønner du er møkkalei nå! litt av en luring han lille tassen du venter. Er inne her flere ganger om dagen i håp om at du har født. Gleder meg sånn til fødehistorie, men det skjer jo ikke! Støtter opp om streiken ;) Ville også streiket.

Ja, møkkalei er det best beskrivende ordet tror jeg. Mannen sier han har lyst å være nærme mamman sin så lenge som mulig og det er jo en veldig koselig måte å se det på, men han skal få lov til å være kjempenærme på utsiden også. Så utrolig koselig at du er innom og følger med - det setter jeg stor pris på :love7

41+1 *5 dager etter termin

Fortsatt ingen tegn til at lillebror har tenkt seg ut, men selv føler jeg meg helt ute. Jeg er rett og slett utmattet. Jeg synes det er tungt å spise, tungt å kle på meg og klarer knapt å tørke meg etter dobesøk. Jeg er skikkelig klam og svetter mye. Det verker nederst i magen og korsryggen. I går kveld var jeg så sliten at tårene bare sildret etter å ha lagt barna. Jeg kan ikke forstå hvordan både hodet og kroppen skal være i stand til å gjennomføre en fødsel..

Armene og hendene mine verker pga alt vannet. Jeg klarer ikke åpne og lukke hendene skikkelig.

Ikke noe mer blod etter undersøkelsen i går, var nok bare fordi hun grafset og tøyde.

Føler meg trøtt og sliten hele tiden, men kan ikke hvile ordentlig fordi barna er hjemme pga vinterferie og mannen har full jobb.

Lillebror er aktiv, så det virker som han har det fint heldigvis. Det hjelper mye oppi det hele. Hadde jeg ikke kjent noe til han hadde jeg vært stresset over det i tillegg, så det holder meg delvis oppe i det minste.

Tusen takk til alle dere som er innom og legger igjen gode ord - det varmer selv om jeg ikke er så flink til å være positiv om dagen :Heartpink

Fortsatt ingen tegn til at lillebror har tenkt seg ut, men selv føler jeg meg helt ute. Jeg er rett og slett utmattet. Jeg synes det er tungt å spise, tungt å kle på meg og klarer knapt å tørke meg etter dobesøk. Jeg er skikkelig klam og svetter mye. Det verker nederst i magen og korsryggen. I går kveld var jeg så sliten at tårene bare sildret etter å ha lagt barna. Jeg kan ikke forstå hvordan både hodet og kroppen skal være i stand til å gjennomføre en fødsel..

Armene og hendene mine verker pga alt vannet. Jeg klarer ikke åpne og lukke hendene skikkelig.

Ikke noe mer blod etter undersøkelsen i går, var nok bare fordi hun grafset og tøyde.

Føler meg trøtt og sliten hele tiden, men kan ikke hvile ordentlig fordi barna er hjemme pga vinterferie og mannen har full jobb.

Lillebror er aktiv, så det virker som han har det fint heldigvis. Det hjelper mye oppi det hele. Hadde jeg ikke kjent noe til han hadde jeg vært stresset over det i tillegg, så det holder meg delvis oppe i det minste.

Tusen takk til alle dere som er innom og legger igjen gode ord - det varmer selv om jeg ikke er så flink til å være positiv om dagen :Heartpink
Det høres skikkelig tungt og utfordrende ut å være deg akkurat nå:wideyed: Håper virkelig lillebror bestemmer seg for å komme kjempesnart, men hvis ikke så er det fullmåne på lørdag!!:D

Uff, det høres såå tungt ut. Helt forståelig med klaging nå og det hørtest helt forferdelig ut med den ventingen på sykehuset...
Nå får han komme seg ut snart!

Sender en good klem og styrke til å holde ut litt til! Håper du i det minste får en god natt søvn hvis det ikke skjer noe i natt heller så du blir litt mer rustet for fødsel.. ikke det at jeg tror du sover så godt for tiden heller, men... :wtf::Heartred

Nei nå må han komme snart o_O! Jeg har troen på Onsdag (24/2). Er visst den dagen i uken det er vanligst å bli født på om jeg husker rett! Min ble også født på en Onsdag :joyful: Krysser fingrene og sender fødetanker din vei :happy119
Jeg innbiller meg at jeg er født på en onsdag og lillebror ble født på onsdag! Snedig!

Nå må han sannelig komme snart! Ikke godt når det blir på det viset! I tillegg å skulle gå hjemme med ungene i vinterferien.

Vi holdt jo frøkna hjemme lenge rundt jul for å unngå smitte. Til slutt sendte vi ho i bhg for ble så slitsomt å ha henne hjemme når jeg var i så dårlig form.

Sender seg masse fødestøv, og håper egentlig du sitter med lillebror i armene allerede ❤️

Nå må han sannelig komme snart! Ikke godt når det blir på det viset! I tillegg å skulle gå hjemme med ungene i vinterferien.

Vi holdt jo frøkna hjemme lenge rundt jul for å unngå smitte. Til slutt sendte vi ho i bhg for ble så slitsomt å ha henne hjemme når jeg var i så dårlig form.

Sender seg masse fødestøv, og håper egentlig du sitter med lillebror i armene allerede ❤️

Tusen takk for koselige ord, dessverre ingen lillebror eller tegn på fødsel i det hele tatt. Har begynt å tenke at kroppen min rett og slett ikke kommer til å starte fødsel selv.. Må stille meg inn på igangsettelse :( Og fra uke 42 er det mye høyere risiko for feks morkakesvikt, og imorgen tidlig er jeg en dag nærmere den uken.. Blir både redd og stresset - så er ikke bare-bare nå kjenner jeg.. :(

Lykke til på kontroll i dag ❤️ Husk å fortelle hvordan du har det. Babyen er ferdig den, så han kan komme. Det er din trivsel som skal ivaretas nå. Ikke dra derfra uten en konkret plan for igangsettelse

Lykke til på kontroll i dag ❤️ Husk å fortelle hvordan du har det. Babyen er ferdig den, så han kan komme. Det er din trivsel som skal ivaretas nå. Ikke dra derfra uten en konkret plan for igangsettelse

Tusen takk! :Heartpink

—————

Fått satt inn ballong nå og time i morgen for igangsetting hvis det ikke skjer noe før det. Kjenner meg stresset, spent og veldig nervøs. Må få fikset barnevakt til barna og generelt hvordan vi løser det, for da er jeg på sykehuset i helgen uansett. Må få summet meg - for det ble litt mye på kort tid. Jeg følte meg ikke istand til å lagre informasjon, så forstår jo hvorfor det er ekstra fint å ha med partner (jeg var alene). Gikk allikevel mye bedre denne gangen, møtte andre mennesker og følte meg hørt og ivaretatt :Heartpink

—————

Fått satt inn ballong nå og time i morgen for igangsetting hvis det ikke skjer noe før det. Kjenner meg stresset, spent og veldig nervøs. Må få fikset barnevakt til barna og generelt hvordan vi løser det, for da er jeg på sykehuset i helgen uansett. Må få summet meg - for det ble litt mye på kort tid. Jeg følte meg ikke istand til å lagre informasjon, så forstår jo hvorfor det er ekstra fint å ha med partner (jeg var alene). Gikk allikevel mye bedre denne gangen, møtte andre mennesker og følte meg hørt og ivaretatt :Heartpink

Masse lykke til, kjære du:Heartred Snart har du lille i armene dine:love7

—————

Så bra du fikk en mer positiv opplevelse nå:Heartred Nå skjer det!!:love7

—————

Godt at noe skjer :) :) :) Håper logistikken går opp :) :) mase lykke til :) :)

—————

Masse lykke til! ❤️

Tusen takk alle sammen :Heartpink

Har skikkelige ubehagelige sammentrekninger jeg må puste meg gjennom, kanskje 5-6 per 10 minutter, men forstår at det er vanlig uansett? Tar gjerne imot erfaringer :Heartpink

—————

Så gode nyheter! Nå kommer mini vettu!:joyful: Masse lykke til kjære deg! :Heartred

Back
Topp