Skalltøy til treåring

Askeladden

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
MayDay2021
Hei dere!

Har et barn som begynner på storbarn til høsten. Går i turbarnehage og trenger skalltøy. Spørsmålet er om jeg skal gå for todelt eller dress og hvilket merke?

Hva bruker dere?

Til nå har vi brukt parkdress, men tenker det er best med todelt nå som barnet skal gå på do selv.

Vil gjerne kjøpe i en kjønnsnøytral farge slik at det kan gå i arv.
 
Dress har aldri hvert et problem for dogåing her. Han hadde parkdress frem til han begynte på skolen. Selv om han har hatt begge deler i Bhg hele veien, har dressen blitt mest brukt. Ser de aller fleste har dress hvertfall ut Bhg tiden.
Vi har hatt begge deler som sagt, og synes det har hvert greit, så kan han velge. Og noen ganger kan bare buksa brukes. Men vi bruker heller ikke regntøy, så to sett har hvert et must :)
 
Ved utebarnehage hadde jeg, om økonomien tillot det, investert i begge deler. Vi har et todelt sett, en skalldress og en vanlig parkdress som skal brukes nå fremover + regntøy.
 
Begge deler ja, men sånn ellers er ddt egentlig lettere å
dra av dress da enn jakke først og bukse etterpå.

Min gikk i utebarnehage og vi kjøpte kun isbjørn of Sweden etter å ha prøvd mye annet
 
Her har vi bare heldress. Ungene synes det er mye lettere å ta det av og på selv enn todelt også slipper de å holde jakka oppe når de går på do.
 
Jeg har prøvd litt forskjellig, og vært utrolig fornøyd med polarn og pyret sin skalldress med avtagbart fleecefôr. Med andre ord mulighet for 4 lag (ullundertøy, tynn ulldress, fleecefôret og skalldress) i den kjøligste delen av overgangsperioden. Og når det er litt varmere kan dressen brukes uten fôret såklart!
Ikke noe problem med dress og at han har slutta med bleier :)
 
Jeg har funnet en Bergans Ruffen jakke, men hørt at denne er litt liten i størrelse? Og en Bergans lilletind bukse. For 1000 kroner, helt nytt! Lurer på om jeg skal gå for 104 i bukse og 110 i jakke, har dere noe erfaring med størrelsene?
 
Jeg har funnet en Bergans Ruffen jakke, men hørt at denne er litt liten i størrelse? Og en Bergans lilletind bukse. For 1000 kroner, helt nytt! Lurer på om jeg skal gå for 104 i bukse og 110 i jakke, har dere noe erfaring med størrelsene?
Jakkene er mindre en buksene, så lurt å gå opp i str ja. Fin pris på Bergans det :)
 
Back
Topp