Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Den store termindagen idag
Hvordan går det med deg?![]()

Skjønner det er mange følelser rundt det at han ikke er kommet40+5 *2 dager over termin
Fortsatt ingen verdens ting som har skjedd. Blir like skuffet når jeg våkner på morgenen. Selv om det kun er dag to over termin, så har jeg gått i flere uker og trodd at "nå skjer det!".
Jeg er veldig nysgjerrig og spent på hvordan denne fødselen blir. Fødsel nummer tre. Magefølelsen min sa at han skulle komme før termin, men der tok jeg feil. Jeg har hele veien fått tidligere termin på privat ultralyd (14.feb), så dersom den stemmer og ikke ordinær UL termin, så er jeg 6 dager over. Lillebror virker bare rett og slett ikke interessert i å komme ut.
Det er utrolig mange i februartermingruppen som fødte før termin. Flere med termin etter meg som allerede har født. I stunder som nå, så kjennes det veldig urettferdig og jeg er skikkelig misunnelig. Jeg vet at jeg burde nyte denne tiden og ikke tenke noe på det, for han bør jo være her om et par uker uansett, men stresset med hvordan dette skjer, barnevakt, får mannen blitt med, smerter, redsel for at noe skal skje under fødsel osv; det veier veldig tungt på skuldrene mine om dagen. Jeg vil bare ha det overstått!
40+5 *2 dager over termin
Fortsatt ingen verdens ting som har skjedd. Blir like skuffet når jeg våkner på morgenen. Selv om det kun er dag to over termin, så har jeg gått i flere uker og trodd at "nå skjer det!".
Jeg er veldig nysgjerrig og spent på hvordan denne fødselen blir. Fødsel nummer tre. Magefølelsen min sa at han skulle komme før termin, men der tok jeg feil. Jeg har hele veien fått tidligere termin på privat ultralyd (14.feb), så dersom den stemmer og ikke ordinær UL termin, så er jeg 6 dager over. Lillebror virker bare rett og slett ikke interessert i å komme ut.
Det er utrolig mange i februartermingruppen som fødte før termin. Flere med termin etter meg som allerede har født. I stunder som nå, så kjennes det veldig urettferdig og jeg er skikkelig misunnelig. Jeg vet at jeg burde nyte denne tiden og ikke tenke noe på det, for han bør jo være her om et par uker uansett, men stresset med hvordan dette skjer, barnevakt, får mannen blitt med, smerter, redsel for at noe skal skje under fødsel osv; det veier veldig tungt på skuldrene mine om dagen. Jeg vil bare ha det overstått!
Når er trivselskontrollen? Evt kanskje kontakte jordmoren din med bekymringene dine? Jeg ble igangsatt med nr.4 og 5 siden jeg var så bekymret for logistikken av barna etc (pga tidligere styrtfødsler), at jeg ikke hadde det bra på slutten. Du er jo over termindato, så godt mulig et ballongkaterter er alt du trenger for å komme igang med fødsel uten medisiner? Jeg fikk ballongkateter to dager etter termin med nr.4, den falt ut av seg selv etter 1t og da startet fødselen av seg selv videre
En kjempefin fødsel på ca.5t, så den var helt perfekt lengde! 
Masse lykke til!Skjønner det er mange følelser rundt det at han ikke er kommetÅåå som jeg håper at han bestemmer seg for å komme innen helgen er omme da
![]()
Sender over en stor styrkeklem![]()

Kjenner meg så igjenNår er trivselskontrollen? Evt kanskje kontakte jordmoren din med bekymringene dine? Jeg ble igangsatt med nr.4 og 5 siden jeg var så bekymret for logistikken av barna etc (pga tidligere styrtfødsler), at jeg ikke hadde det bra på slutten. Du er jo over termindato, så godt mulig et ballongkaterter er alt du trenger for å komme igang med fødsel uten medisiner? Jeg fikk ballongkateter to dager etter termin med nr.4, den falt ut av seg selv etter 1t og da startet fødselen av seg selv videre
En kjempefin fødsel på ca.5t, så den var helt perfekt lengde!
Det er jo ikke sikkert du ønsker igangsettelse, og man har jo aldri noe garanti for hvordan kroppen reagerer, men det har man jo ikke i vanlig fødsel hellerSiden du har født to ganger før, og er passert termin vil jeg tro det går helt fint dersom du velger det
Håper du klarer så slappe godt av og kose deg litt den siste tiden, uansett hva du velger å gjøre, så får du premien din snartMasse lykke til!

Tusen takk
Takk for gode ord - jeg tror jeg bare har en litt dårlig dag og er litt lei av å ikke orke eller kunne gjøre ting
Jeg har snakket med jordmor om tanker og bekymringer rundt alt, men hun får nok ikke gjort så mye annet enn at hun hadde håpet at jeg hadde født innen nå. Trivselskontrollen er mandag morgen, så da kan jeg snakke med de da. Har ikke blitt satt igang tidligere, så må lese meg litt opp på hva det betyr. Vet du hvor moden / umoden du var da du fikk satt inn ballong?
Men ha masse sex, så kanskje mini kommer av seg selv før den tid?
Masse lykke til
Det er lov å kjenne på stresset og at du er lei nå40+5 *2 dager over termin
I januargrupp var det nesten bare jenter som kom før termin, en del av guttene kom etter. Så velger å tro guttene er litt trægere av seg! Lykke til med siste innspurt, vet hvor utrolig vanskelig disse dagene er! Skuffa når man legger seg for det har passert nok en dag og skuffa når man våkner for ingenting har skjedd ila natta. Nå er lillebror her straks40+5 *2 dager over termin

41+0 *4 dager over termin
Venter på trivselskontroll nå - fortsatt ingenting som har skjedd.. Sitter på et altfor fullt venterom med munnbind som jeg knapt får puste gjennom - er skikkelig muggen akkurat nå kjenner jeg. Ventet 1 time allerede og svetten renner på kroppen og under masken
Oppdaterer etterpå når jeg forhåpentligvis har blitt undersøkt...![]()

Uff, så ubehagelig..
Voldsomt god tid lillebror hadde da.. skjønner du er lei. Sender en klem![]()

Huff- så kjipt at du fikk en dårlig opplevelse!41+0 *4 dager over termin Oppdatering fra trivselskontroll nr.1
Tydeligvis kan man ha flere trivselskontroller og ny er satt opp førstkommende torsdag. Da er det nøyaktig samme prosedyre som i dag, bortsett fra vekstestimering av lillebror. Nå beregner de han til å være 3,5 kg. Ingen spurte meg om min "trivsel" - var visst ikke relevant i det hele tatt.
Jeg endte opp med å sitte 3,5 time på venterommet og fy så irritert og frustrert jeg var da jeg var ferdig. Mye av det handlet om at mannen min satt i bilen utenfor og barna var alene hjemme. Vonde pinnestoler var det også.. Utrolig frustrerende å sitte inne på et venterom fullt av gravide, varm og svett med maske og briller - det var til slutt uutholdelig. Jeg turte ikke å gå på do i frykt av å gå glipp av at de ropte meg opp. Da jeg tok av masken utenfor sykehuset var jeg så klam og ekkel i huden, og da jeg kom i bilen og så i speilet var jeg knallrød over hele ansiktet og haken min hadde hovnet opp.
Kort oppsummert tok de først ctg, så ultralyd og gynekologisk undersøkelse. Alt var fint med lillebror heldigvis. Gyn.undersøkelse viste lite modning i følge gynekologen, men at jeg var veldig myk. Blødde ingenting de første timene etter undersøkelsen, men da jeg gikk på do nå akkurat var det blod. Søkte bittelitt på tegningsblødning, men det stod at det skal være slimblandet og det var ingen slim hos meg. Så da er det nok bare at hun strippet meg som utløste det. Ny kontroll og nye timer på torsdag hvis det ikke skjer noe før den tid.
Har kjent mensenmurringer nedentil i dag, også før undersøkelsene, pluss at det nå etter kontrollen har vært litt mer nedpress og vondt i korsryggen. Har kynner nå, men den er kun ubehagelig foran, ikke særlig bak. Jeg har aldri følt meg så langt unna fødsel som jeg gjorde da jeg gikk fra sykehuset (de siste ukene). Jeg er skikkelig trøtt etter å ha stått opp 6:30 etter en natt uten særlig søvn og jeg har virkelig ikke lyst å tilbringe mange timer på venteværelset på torsdag heller. Det er stressende at mannen må sitte i bilen og vente, og at barna må være såpass mange timer alene hjemme. Har ingen som kan passe de før vi virkelig trenger hjelp når fødselen setter igang, og de har ingenting i bilen i timevis å gjøre. Har fått igjen barna i dag, så kan ikke legge meg nedpå og sove heller.
Ute er det speilblank is, så å gå tur utgår. Jeg orker ingen kjerringråd, så nå har jeg gått i streik. Jeg gidder rett og slett ikke å føde i dag. Aldri i livet om jeg skal tilbake på det sykehuset igjen i dag - nå holder det!
Beklager negativiteten og frustrasjonen jeg lirer av meg, men jeg er skikkelig irritert over fryktelig liten imøtekommelse og oppbacking av sykehuset. Jeg var helt åpenbart en i mengden og kan ikke si jeg ser frem til å møte opp der når jeg er på mitt mest sårbare (i fødsel).
Så teit at mannen ikke kan bli med deg inn! Duste-Corona
Skjønner virkelig ikke at man ikke kan ha med fødeparter på kontrollene, for man er jo i samme kohort uansett! Så lenge man er symptomfri etc etc liksom.. Det pågår jo store diskusjoner rundt temaet om dagen- håper det går bra for deg!
Skjønner du er dritt lei nå. Streik du- slapp av og kos deg så godt det går
Føler med deg! Også håper jeg fødselen setter igang av segselv snart
Krysser fingrene og sender fødetanker din vei