Du som har passert 40 år- ønsker du flere barn?

Leom

Andre møte med forumet
Er nå fylt førti og vet ikke helt om jeg er ferdig med barn. Er jo både fordeler og ulemper i en sånn alder... Hadde vært moro å litt uhøytidelig kunne høre deres tanker rundt det. Ønsker dere flere barn? Er selvfølgelig klar over at det kan være vanskelig å bli gravid igjen som 40 åring
 
Jeg har passert 40, og har termin med min første om 2 uker! Jeg hadde i utg.punktet ikke planlagt å bli gravid (gikk på p-piller) så det ble en stor (men fin altså) overraskelse! Vi nøyer oss nok med en, selv om et søsken selvsagt sikkert hadde vært fint også.
 
Nei. Jeg er 41,og yngste ble nettopp 5.

Både jeg og mannen fyller 42 år i år og vi har tre barn sammen, det holder for oss. Jeg kjenner også at for meg personlig, så er jeg blitt så gammel at jeg er ferdig med slikt og gleder meg over at de vokser. Men jeg var 29 når jeg fikk eldste og 37 når jeg fikk yngste så noen direkte ung mor har jeg aldri vært, heller.
 
Er nå fylt førti og vet ikke helt om jeg er ferdig med barn. Er jo både fordeler og ulemper i en sånn alder... Hadde vært moro å litt uhøytidelig kunne høre deres tanker rundt det. Ønsker dere flere barn? Er selvfølgelig klar over at det kan være vanskelig å bli gravid igjen som 40 åring
Både ja og nei.

Jeg har to tette som er små. Og ja, en del av meg brenner etter å oppleve svangerskap og fødsel igjen! Samtidig føler jeg selv at jeg er for gammel. Kroppen har ikke kommet seg helt etter to tette heller, så tror der ville blitt ganske tungt. I tillegg så er det med tida når de blir større, at vi har bolig med tre soverom og dermed ville de måtte delt osv.

Praktisk sett med kropp og helse, samt økonomi er svaret dermed nei. Følelsesmessig skulle jeg gjerne hatt et eller to barn til.
 
Jeg fyller 40 om noen mnd. Har to barn; hvorav ett av dem sammen med mannen min. Vi hadde opprinnelig tenkt å få to barn sammen, men jeg begynner å bli usikker. Yngstemann er to år (eldste er 8), fødsel og barselperioden var ekstremt tøft med siste så både mannen min og jeg har vært veldig slitne. Merker at ting allikevel begynner å bli litt lettere. Jeg føler at jeg må ta et valg ganske raskt, så tenker endel på dette om dagen.
 
Jeg er ikke helt 40 år ennå, men svarer likevel :p Har to stk, og ønsker et til. Per nå er det ikke aktuelt, men om ting forandrer seg neste året, så vil jeg gå for det :) Og etter det er det for sent for meg i min situasjon.

Men hadde jeg vært 40 år uten barn, hadde jeg definitivt villet prøve å få! Hadde jeg vært 40 år og hatt et barn, ville jeg nok vurdert er søsken, men ikke prøvd alt for lenge.

Så for meg er det også litt avhengig av «hva man har» hvor mye alder spiller inn.
 
Jeg er straks 40 :) har ei på 5 år og nei jeg vil ikke ha flere. dette for jeg skal kunne ta vare på både barn og meg selv.

Vi brukte å 7 år på å bli gravid første gang.

Selv om det sikkert kunne vært kjekt med søsken så skal man personlig også ha kapasitet til dem.

men samtidig skal det være opptil hver enkelt når man er klar for barn og ønsker barn.
 
Ja. Hvem kan motstå slike søte småtasser :flower

Selv om jeg allerede har en 1åring som jeg til tider ikke føler jeg takler :D
 
Jeg var nesten 41 da jeg nylig fødte. Vi bestemte oss for å forsøke for noen år siden, og vurderte aldri å slutte pga alder.
Det er absolutt både fordeler og ulemper med å være så voksen, men i seg selv ingen grunn til å droppe baby om man ønsker det, tenker jeg.
Det meste som påvirker om man har kapasitet og ressurser (av alle slag) til en baby tenker jeg styres mer av andre omstendigheter enn alder alene.
Vi kommer ikke til å skulle ha flere, men det er ikke primært min alder som er avgjørende for det.
 
Jeg er 38 gravid med nr tre og tenker mye på skal jeg aldri oppleve dette igjen... men blir 40 om jeg skal ha flere, bruker lang tid etter fødsel før kroppen er i gang igjen. Så vett ikke men tror kansje jeg er ferdig...
 
Jeg er snart 30, men svaret er nok nei om ti år også :p ungene mine flytter mest sannsynlig på hybel når jeg er ca 40, tenker at det er uaktuelt med baby igjen. Alt til sin tid :)
 
Følelsmessig - JAA vil ha en til

Praktisk - Neeei.. tror nok ikke det

er 40 og har en gutt på 5 og jente på 1. :)
 
Nei, er definitivt ferdig med barn. Har tre, så føler jeg har gjort mitt nå :) Er også blitt singel etter at jeg fikk nr.3, så har uansett ingen å få barn med nå.
 
Jeg er ikke 40 enda, men kan med sikkerhet si at jeg er ferdig!! Det er flott å se gravide og nyfødte babyer, men likevel syns jeg synd på foreldrene :hilarious: bare tanken på alle våkennetettene, frustrasjonen, bekymringene og alt slitet det fører med seg gjør at jeg :hungover::facepalm: men så har jeg 4 barn som jeg er alene med også da :Heartpink:Heartblue:Heartblue:Heartblue

så jeg får nok heller vente å se om jeg er så heldig at jeg får oppleve barnebarn om noen år (eldstejenta er 15,5år, og om hun starter like tidlig som meg så er det under 6 år igjen)
 
Jeg er snart 30, men svaret er nok nei om ti år også :p ungene mine flytter mest sannsynlig på hybel når jeg er ca 40, tenker at det er uaktuelt med baby igjen. Alt til sin tid :)
Samme her, 40-årene skal bli tiden for egoisme og pleie av parforholdet er planen her :hilarious:
 
Er 39 og gravid med nr 3.
Det kan være at det kanskje blir en nr 4 etter at jeg har fylt 40, men det kan også være at det blir med drømmen.
Vanskelig å forutsi.
 
Back
Topp