Februarskravla!

SARA!! nå måtte jeg lese det du skrev 5 ganger . Før jeg tok det. Jeg er virkelig helt ute. Ser jeg han har lært seg rett når du skrev det du gjorde nå, og jeg skrev feil her. Stakkars gutt som har en slik udugelig mor i matte. Forstår nesten ikke ener og tierplass jeg. Nå tenkte jeg den var først så enerplass, men det er det jo sannnelig ikke. Hjelp! Haha . Godt jeg har andre kvaliteter. :p Så han gjorde rett , jeg beskriver plassene feil. * flau, går og graver seg ned* utrolig bra. Vil skryte av sønnen og forklarer feil selv her inne. Godt jeg ikke tar meg selv høytidelig

:ler litt: Ikke av deg, men av situasjonen altså. 54 kroner er 5 tiere og 4 enere (kronestykker), så da er det lettere å tenke enerplass og tierplass, kanskje?

Men guttungen din tenker fort og rett og det er jo kjempebra :) Udugelig er du ikke, bare rotet litt :)

:ler litt: Ikke av deg, men av situasjonen altså. 54 kroner er 5 tiere og 4 enere (kronestykker), så da er det lettere å tenke enerplass og tierplass, kanskje?

Men guttungen din tenker fort og rett og det er jo kjempebra :) Udugelig er du ikke, bare rotet litt :)
haha du skal få lov å le:) det gjør jeg selv nå:p ja det gjør saken lettere for en som ikke forstår tall. Og tenk at jeg har klart medikamentregningen og tar regnskap. Haha . Skulle man nesten ikke tro var forsvarlig, men det har merkelig nok gått bra :hilarious: ikke regnskap i den grad du bedriver. Kun over brukers lommepenger. Sitter da med kalkis og ellers gjør jo programmet det meste for meg:p

Og her sitter jeg og skjønte ikke en dritt.. :P

Og her sitter jeg og skjønte ikke en dritt.. :p

Se for deg 54 kr i mynt

5 ti-kroninger og 4 kronestykker. 5 tiere og 4 enere.
43 kroner blir 4 tiere og 3 enere

Legge sammen. Tell kronestykkene. 4 enerer og 3 enere er 7 enere.
Tell tiere- 5 tiere og 4 tier e er 9 tiere. 90 kr. OG 7 kr er 97 kr

Men om det var 56 og 47
så ble det 5 tiere og 6 kronestykker
Og 4 tiere og 7 kronestykker
Som er 13 kronestykker og 9 tiere, hvor 13 kr altså er en tier og 3 kr, så da 10 tiere og 3 kr, altså 103

Men, helg.

Dvs, jeg stikker i bhg for foreldresamtale

Se for deg 54 kr i mynt

Men om det var 56 og 47
Som er 13 kronestykker og 9 tiere, hvor 13 kr altså er en tier og 3 kr, så da 10 tiere og 3 kr, altså 103
Jeg vet hvordan man får det riktige svaret, men gjør det liksom automatisk. Da jeg gikk på skolen så satte vi en i mente når det var tiere liksom :P Så ja!

Se for deg 54 kr i mynt

Men om det var 56 og 47
Jeg tok skjermbilde av den nederste utregningen. Nå er jeg klar haha:)

Jeg vet hvordan man får det riktige svaret, men gjør det liksom automatisk. Da jeg gikk på skolen så satte vi en i mente når det var tiere liksom :p Så ja!
Ja, jeg ville også satt en i mente, men ungene lærer å regne bortover på en måte, ikke ned slik vi gjorde. Å regne nedover og med en i mente lærer eldste i 7. Men slett ikke i 2. Klasse som den gutten det var snakk om, da regner de bortover. Det forvirrer hodet mitt, men jeg har lært meg det.

Ja, jeg ville også satt en i mente, men ungene lærer å regne bortover på en måte, ikke ned slik vi gjorde. Å regne nedover og med en i mente lærer eldste i 7. Men slett ikke i 2. Klasse som den gutten det var snakk om, da regner de bortover. Det forvirrer hodet mitt, men jeg har lært meg det.
Jeg må vel lære meg det etterhvert.. :)

Herlig
. Hjemme fra en 2 timers handletur med ungene, uten lommebok/kort.
. Møtte mine foreldre for at mamma skulle hjelpe meg å velge og beregne stoff til neste ukes sy-prosjekt, så mamma betalte stoffer så vippset jeg henne..

På REMA for å handle for der kan jeg betale med vipps, men det fikk jeg ikke til, heldigvis hadde 9 åringen med seg kort, så jeg må vippse henne også.
. Sliten.
. Men helg.

Herlig
. Hjemme fra en 2 timers handletur med ungene, uten lommebok/kort.
. Møtte mine foreldre for at mamma skulle hjelpe meg å velge og beregne stoff til neste ukes sy-prosjekt, så mamma betalte stoffer så vippset jeg henne..

På REMA for å handle for der kan jeg betale med vipps, men det fikk jeg ikke til, heldigvis hadde 9 åringen med seg kort, så jeg må vippse henne også.
. Sliten.
. Men helg.
Her var huset vasket , mannen har vært å handlet og vært hod frisør mrd kengubsrnet .
snart mat og mesternes mester

Her o hus må jeg klare matten selv. Min mann har dyskalkuli :hungry:

Back
Topp