Øm i/på magen

LilleTrilleKrusPersille

Blir kjent med forumet
Hei damer,

Jeg har plutselig blitt veldig øm i/på magen, særlig på sidene. Jeg er 37+1, har mye kynnere og modningsprosessen med ilinger og murringer er full gang her, er det å være øm en del av/en konsekvens av det kanskje?

Føler meg nesten litt forslått på en rar måte. Og det gjør vondt i hele magen når jeg reiser fra sittende til stående(er på hjemmekontor så sitter en del enda) Permisjon begynner fredag heldigvis!!

Er det flere som har opplevd/har det på lignende måte og en god forklaring på hva det kan være?
 
Jeg har nettopp opplevd lignende, bare øverst i magen. Sikkelig øm og stivhetsfølelse, som går bort når jeg hviler meg og kommer igjen ved aktivitet. Dro til legen for å sjekke blodtrykk og urin dagen etter fordi magesmerter øverst i magen kan indikere svangerskapsforgiftning, men alle målingene var helt fine, så har slått meg til ro om at det er båndene som holder livmora på plass som strekker seg. Er 35+2 i dag :) Dette er andre svangerskapet, men første gang jeg opplever..
 
Ahh er 34+6 føler med deg. Opplevde det samme på vei hjem istad. Mye bedre nå som jeg la meg på sofaen. Men fikk ømhet ikke direkte vondt på høyre side. Det føles tungt og ømt + kynner. :shifty: Permisjonen starter neste uke takk og lov !
 
Last edited:
Jeg har nettopp opplevd lignende, bare øverst i magen. Sikkelig øm og stivhetsfølelse, som går bort når jeg hviler meg og kommer igjen ved aktivitet. Dro til legen for å sjekke blodtrykk og urin dagen etter fordi magesmerter øverst i magen kan indikere svangerskapsforgiftning, men alle målingene var helt fine, så har slått meg til ro om at det er båndene som holder livmora på plass som strekker seg. Er 35+2 i dag :) Dette er andre svangerskapet, men første gang jeg opplever..

Var på kontroll i forrige uke og hadde ikke noe som skulle tilsi svangerskapsforgiftning da. Skal på kontroll igjen neste uke, om det ikke forverrer seg, eller får andre tegn tror jeg at jeg slår meg til ro med det du sier at det kan være de båndene som strekker seg.
 
Ahh er 35+6 føler med deg. Opplevde det samme på vei hjem istad. Mye bedre nå som jeg la meg på sofaen. Men fikk ømhet ikke direkte vondt på høyre side. Det føles tungt og ømt + kynner. :shifty: Permisjonen starter neste uke takk og lov !

Bare 1 arbeidsdag igjen her nå, så er det rugetid på sofaen, kanskje det vil hjelpe på. Sitter ikke akkurat ergonomisk her på hjemmekontoret, kan være det også påvirker når jeg tenker meg om.
 
Bare 1 arbeidsdag igjen her nå, så er det rugetid på sofaen, kanskje det vil hjelpe på. Sitter ikke akkurat ergonomisk her på hjemmekontoret, kan være det også påvirker når jeg tenker meg om.

Ja, alt påvirker..
Men da er du like ved mål street.. Hvil godt og sov så mye du klarer. Kan ikke si det vil bli enkelt med akrobatene i maven.. Men vi får gjøre vårt beste i rugetiden eheheh
 
Back
Topp