Har dere handlet inn noe enda? Evt hva?

Ikke kjøpt noe men har alt fra storebror men blir vel litt nye klær. Er lite tips til noen av dere som er førstegangs. En del ting er ofte unødvendig/ eller passer ikke dere som eks ammepute, bæresele, bære sjal , ymse vippestoler osv. Har dere noen venninner som har dette og ikke bruker det mer ville jeg spurt om å få låne for å finne ut om det dere bruker det faktisk. Veldig lett kjøpe alt for mye som ikke blir brukt!
Veldig enig! Brukte aldri verken ammepute, vippestol, nyfødt sete til tripp trapp eller babynest som var "must haves". Hadde stort sett en baby som kun ville være tett på mamma og hvis jeg kunne legge han fra meg synes jeg det var viktigere å la han få bruke tiden på gulvet. Glad jeg fulgte magefølelsen og avventet og dermed sparte penger:happy: kjøpte close caboo som nesten ble ubrukt men fikk derimot låne bæresele av ei venninne som ble brukt mye.
 
Dette er nr 3 så har mye fra før, må gå gjennom klær og størrelser da de andre er født vinter og vår. Ellers har jeg kjøpt noe nytt av klær, det er alltid litt kos. Har også kjøpt en brukt leandervugge som jeg er veldig fornøyd med.

Vi trenger
Nytt bilsete til eldste
Vogn(har en fra første, men den kan ikke snu sittedelen og det savnet jeg veldig den gang)
Ny madrass til stellebenk

ellers ryker det sikkert på noe mer etter hvert:happy: heldigvis er butikkene åpne(forhåpentligvis) etter juni også
 
Har Kun kjøpt vogn, og trenger vell det meste da storebror er en del år eldre. Tatt det rolig, men kjenner nå jeg stresser litt med å komme i gang.. hehe.. Planen er at det meste skal være klart innen månedsskiftet april/Mai:

Trenger Bilstol, seng, evt vugge til å ha i stuen, stellebord/stellepute, gulpekluter, badebalje +++.

Selvom det frister å kjøpe inn alt mulig vil jeg nok avvente med flere ting, som f.eks brystpumpe, vippestol (dette trenger babyen ikke så tidlig).
Må gå gjennom klær fra førstemann og se om det er noen bodyer/pyjamas som kan brukes. Første er vinterbarn så usikker på hvor mye som kanskje blir for varmt for kommende sommerbaby.
 
Uke 21+6: kjøpt inn bilstol med adapter, sovepose, møbler til babyrommet, div klær, sammenleggbart badekar, mitt første år-bok.. blant annet! Vogn skal kjøpes straks da det er lang leveringstid ❤️
 
Jeg klikket litt i dag og kjøpte barnevogn og stellebord! Hadde tenkt å avvente en stund med vogna, men så var den vi ville ha limited edition, og det var siste igjen i området (bortsett fra utstillingsmodellen) :shy: Så da måtte jeg bare slå til! Krysser fingrene for at den faller i smak :woot::hilarious:
 
22+2 og mitt andre barn. Har kjøpt vugge til stue, bedside crib og barnevogn. Kjøper mye brukt, handler derfor ettervært som det dukker opp gode kjøp på finn :happy: Unnet meg ny barnevogn denne gangen, da jeg kjøpte brukt sist :love017 Har også fått en del klær i hus, da vi arver fra slekta. Gleder meg til å se igjennom, vaske og få på plass, men føler jeg må vente litt før jeg tar helt av med nestingen xsmile9
 
Jeg klikket litt i dag og kjøpte barnevogn og stellebord! Hadde tenkt å avvente en stund med vogna, men så var den vi ville ha limited edition, og det var siste igjen i området (bortsett fra utstillingsmodellen) :shy: Så da måtte jeg bare slå til! Krysser fingrene for at den faller i smak :woot::hilarious:
Så gøy! Hvilken vogn ble det da?
 
Nå endte jeg opp med å bestille det meste av det vi trenger til mini... selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til nærmere uke 30 eller så :wideyed:

Så nå er vogna (NXT90) i hus, samt bilstol (Besafe izi go modular x1)!
Det som er på vei i posten er base til bilstolen, BabyBjørn vippestol, stokke tripptrappstol med nyfødtdel, ergobaby embrace, dyne og litt babyting fra 40% salg på Kid.

Fikk også kjøpt en del plagg på salg fra hust&claire. Fikk de i posten i dag, og de var skikkelig fine! Så anbefaler å ta en titt på feks dressmykid!

Mangler egentlig seng og stellebord nå? Noen som har noe å anbefale av stellebord? :wacky:
 
Nå endte jeg opp med å bestille det meste av det vi trenger til mini... selv om jeg egentlig hadde tenkt å vente til nærmere uke 30 eller så :wideyed:

Så nå er vogna (NXT90) i hus, samt bilstol (Besafe izi go modular x1)!
Det som er på vei i posten er base til bilstolen, BabyBjørn vippestol, stokke tripptrappstol med nyfødtdel, ergobaby embrace, dyne og litt babyting fra 40% salg på Kid.

Fikk også kjøpt en del plagg på salg fra hust&claire. Fikk de i posten i dag, og de var skikkelig fine! Så anbefaler å ta en titt på feks dressmykid!

Mangler egentlig seng og stellebord nå? Noen som har noe å anbefale av stellebord? :wacky:
Av stellebord anbefaler jeg stellematte på vaskemaskina :D
 
Hvordan gjør dere det med bading? :) Balje eller noe annet?

Har Stokke Flexi som vi bruker til eldstemann, men syns det spedbarnsinnlegget var så skranglete da hun var baby. Så nå har vi kjøpt en egen babybalje i tillegg, som føles litt mer stabil :hilarious:
 

Vedlegg

  • 0CA273F0-CE8C-4259-876F-4E3FF17D5A26.jpeg
    0CA273F0-CE8C-4259-876F-4E3FF17D5A26.jpeg
    16 KB · Visninger: 18
Så gøy! Hvilken vogn ble det da?
Hehe, endte opp med Bugaboo fox 2 classic:happy: Vurderte veldig emmaljunga nxt90, men fant ut at den var litt tung og vanskelig å finmanøvrere i forhold til bugaboo. I alle fall for min del, fant ut at jeg er fryktelig svak :hilarious::hilarious:
 
Hehe, endte opp med Bugaboo fox 2 classic:happy: Vurderte veldig emmaljunga nxt90, men fant ut at den var litt tung og vanskelig å finmanøvrere i forhold til bugaboo. I alle fall for min del, fant ut at jeg er fryktelig svak :hilarious::hilarious:
Håper du blir fornøyd, mange som skryter av bugaboo!
 
Den siste tiden har vi virkelig fått opp dampen på innkjøp! Har fulgt med mye på finn.no og kjøpt ting som vi har på lista derfra. Til nå har jeg kjøpt ammepute (/gravidpute fra BBHugme), moseskurv, vippestol og newborn seat til stokke tripp trapp. Fytti så mye penger vi har spart på å kjøpe brukt!
I tillegg kjøpte jeg et par bodyer, tights og pysjer på nyttårssalg. Venter med å kjøpe mer klær, for tror det er familiemedlemmer som ønsker å kjøpe inn litt :) kjøpte også babycall på salg etter jul.
Så føler vi er godt i gang nå når jeg er 21+1. xsmile3
 
Ikke kjøpt noen ting enda.. får arve bilstol, vogn har vi fra før. Stellebord fikk jeg av ei venninne. Vi har alt av klær til begge kjønn. Men har sortert ut det som kan brukes på sykehuset, siden vi ikke vet hva det blir. Også skal jeg bruke litt tid på å sortere riktig klær til kjønn slik at noe er vasket og klart:) Ellers vet jeg ikke hva mer jeg må ha siden det blir sommer barn:) Blir jo værende mye ute, så regner med man merker behovet etterhvert:) Syr en del klær, å skal sy babynest å sengeslange tenkte jeg. Merker jo at tiden nærmer seg så stas å holde på med litt:)
 
Det er 25% salg på barnashus.no i dag, så slo til med å kjøpe bilstol + base, sprinkelseng, badebalje med babyinnlegg og koppholder til vogn. Sparte en del på det :D
Vogn har vi allerede kjøpt.
 
Det er 25% salg på barnashus.no i dag, så slo til med å kjøpe bilstol + base, sprinkelseng, badebalje med babyinnlegg og koppholder til vogn. Sparte en del på det :D
Vogn har vi allerede kjøpt.

Så gøy, fikk akkurat mail fra de jeg også. Nettshopping here i come :hilarious: Hvilke badebalje med babyinnlegg gikk du for? :D
 
Så gøy, fikk akkurat mail fra de jeg også. Nettshopping here i come :hilarious: Hvilke badebalje med babyinnlegg gikk du for? :D

Gikk for Stokke sin flexi Bath, synes det er praksis at man kan slå den sammen når den ikke er i bruk. Tidligere hatt badebalje fra IKEA men synes de tar stor oppbevaringsplass.
Kjøpe ikke Stokke sitt babyinnlegg, likte ikke det helt, så valgte en av de andre :)
 
Back
Topp