Nattpose?

lyra6

Flørter med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Hei!

Har tenkt å kjøpe ny nattpose til babyen på snart 6 mnd. Men er jo en del der ute, og har bare brukt en billig en som nupper fælt til nå. Så lurer jeg på noen ting:

1. Bruker du nattpose? Hvorfor/hvorfor ikke?
2. Hva tenker dere er viktig med nattpose til barn, materiale, knapper, glidelås begge veier etc.?
3. Hvilken er din favoritt, og hvorfor?

Takk :-D
 
Hei!

Har tenkt å kjøpe ny nattpose til babyen på snart 6 mnd. Men er jo en del der ute, og har bare brukt en billig en som nupper fælt til nå. Så lurer jeg på noen ting:

1. Bruker du nattpose? Hvorfor/hvorfor ikke?
2. Hva tenker dere er viktig med nattpose til barn, materiale, knapper, glidelås begge veier etc.?
3. Hvilken er din favoritt, og hvorfor?

Takk :-D

1. Har brukt nattpose i perioder hvor babyen sparket av seg dyna og ble kald og/eller var veldig urolig i innsovningsperioden

2. synes det viktigste er at den har glidelås, som gjerne har mulighet for å åpne i to ender. Liker også at den har glatt stoff på innsiden sånn at det er lett for barnet å snu seg i posen

3. favoritt er nattpose fra Easygrow, fordi den oppfyller kravene over. Den har dobbel glidelås så man feks kan åpne litt nede ved beina dersom det blir litt varmere.
 
Hei!

Har tenkt å kjøpe ny nattpose til babyen på snart 6 mnd. Men er jo en del der ute, og har bare brukt en billig en som nupper fælt til nå. Så lurer jeg på noen ting:

1. Bruker du nattpose? Hvorfor/hvorfor ikke?
2. Hva tenker dere er viktig med nattpose til barn, materiale, knapper, glidelås begge veier etc.?
3. Hvilken er din favoritt, og hvorfor?

Takk :-D
1. Ja. Babyen sparket av seg dyna eller sparket den opp over hode/ansikt, så synes nattpose er tryggere.

2+3. Vi har easygrow. Valgte denne fordi den har tog-verdi og at den er 2. Vi kan altså bruke den hele året bortsett fra på sommeren. Det er anbefalt med sovetemp for småttiser på rundt 18 grader, så da passer tog 2. Den nupper dessverre mye og kan ikke tørketromles.
Hvis jeg skulle designet egen pose, så hadde jeg prioritert dette:
  • Riktig tog-verdi
  • Kunne vaskes på 60 grader
  • Kunne tørketromles (vaske og tørke på en dag og klar igjen til kvelden. Nå har vi to å bytte på.)
  • Stoff som ikke nupper
< 1,0 TOG romtemperatur 24 °C til 27 °C
1,0 til 2,0 TOG romtemperatur 20 °C til 23 °C
2,0 til 3,5 TOG romtemperatur 10 °C til 20 °C
 
Ja, elsker pose. Hater dyne til babyer.. har hatt litt forskjellige, ingen klare favoritter, men glidelås er et must
 
Glidelås fra begge sider eller kun fra nedsiden er et must og at den er varmt nok på vinteren. Har brukt Ikea sin på vår og høst + kalde sommerdager, billig og god kvalitet. På vinteren bruker vi en fra fixoni fordi vi var så heldige å arve den. Vært fornøyd med den.
 
Back
Topp