Tripp trapp og brukt bæresele

Lunken

Blir kjent med forumet
Hei!

Hvor gammel bæresele ville dere kjøpt? Vurderer en fra Finn men er 4 år gammel ca og brukt til to barn tidligere, kan de bli «oppbrukte» på noen måte? En ergobaby 360 forsåvidt.
Lurer også på om noen hadde nytte av Tripp trapp stol me nyfødtsete tidlig, eller om det er like greit å vente til de kan sitte selv med det andre innlegge?
 
Bæresele kan jeg ikke svare godt på, men tenker at dersom alle sømmene er inntekter og den ikke står i fare for å revne e.l., så er det vel greit :)

Jeg syntes newborn-sete til tripp trapp var genialt, og skal i alle fall ha det nå som nummer to kommer, så han kan sitte med oss ved måltidene helt fra start. Min forrige satt også litt i denne mens jeg lagde mat osv., så hadde jeg ham i fin høyde mens jeg holdt på.
De er ofte å finne rimelige på Finn, og siden man bruker dem såpass kort, er de ofte nesten ubrukt! Selv låner jeg mitt av en venninne og skal levere det tilbake når nummer to kan sitte selv :D
 
Bæreseler blir bare bedre ved bruk om de ikke blir behandlet dårlig og alt er inntakt, men ville styrt unna ergobaby 360, omni, original. Stokke og babybjørn
 
Jeg hadde ikke hatt betenkeligheter med alderen om alle sømmer etc er i orden, men jeg ville gått for en sele uten nyfødtinnlegg.


Med førstemann savna vi ikke nyfødtsetet, med nr 2 var det en nødvendighet her i heimen.
 
Som de andre sier - 4 års brukstid kan være helt fint for en sele og den kan være pent brukt. Men ikke kjøp en som krever et eget nyfødtinnlegg slik som denne, det er bare klumpete og utrolig varmt. Og det er SÅ mye bedre alternativer på markedet som du sikkert også kn finne brukt :D

Gode og ofte anbefalte seler som er gode til nyfødt
Ergobaby embrace
Angelpack
Kahubaby
Ergobaby Adapt

Eller elastisk sjal, som også er ganske rimelig å kjøpe brukt. Close caboo er en halvknytt variant du nok også finner brukt.


Tripptrapp og nyfødtsete ville jeg kjøpt om jeg fant et godt tilbud :)
Får dere ikke bruk for nyfødtsete nå, får dere det sannsynligvis med neste barn eller du selger det videre
 
Bæreseler blir bare bedre ved bruk om de ikke blir behandlet dårlig og alt er inntakt, men ville styrt unna ergobaby 360, omni, original. Stokke og babybjørn

For en som er uvitende, hvorfor styre unna ergobaby 360, omni og orginal?
 
Kjøpte brukt ergobaby adapt, den var ca 2-3 år gammel og godt brukt helt til barnet var 4 år. Den var i fin stand og ikke noe problem å ta i bruk til babyen min.

Newborn seat til Tripp trapp er helt genialt synes jeg. Kjøpte det ikke før lille var ca 1,5 mnd, fordi vi fikk Tripp trappen til jul. Har lille masse med på kjøkkenet når jeg styrer der og han trives godt med det og ikke minst å sitte ved middagsbordet sammen med oss. Først hadde vi han bare i vippestolen, men ser at han er roligere nå som han er kommet opp i vår høyde:)
 
Gøy med så mange svar! Bæreselen va såpass billig at vi kjøpte den, og hvis det viser seg den ikke helt passer vår kropp/er varm men baby liker å sitte i den så kjøper vi heller en til av en annen modell :)

Tripp trapp blir det nok ja, ville gjerne kjøpt den også brukt men er vanskelig å vite om de på Finn er nye nok til å passe newborn sete, finner ingen i nærheten som selger begge deler samlet. Ser de har tilbud på babycare nå med pakke på mini sete og stolen, og så eventuelt kjøpe newborn sete på Finn utenom. Selve stolen blir nok brukt såpass mange år at det kan forsvare nypris, men igjen så er det greit å kjøpe mest mulig brukt av flere grunner
 
Hei!

Hvor gammel bæresele ville dere kjøpt? Vurderer en fra Finn men er 4 år gammel ca og brukt til to barn tidligere, kan de bli «oppbrukte» på noen måte? En ergobaby 360 forsåvidt.
Lurer også på om noen hadde nytte av Tripp trapp stol me nyfødtsete tidlig, eller om det er like greit å vente til de kan sitte selv med det andre innlegge?

1. Så lenge bæreselen er hel og fin ser jeg ingen problemer med å kjøpe brukt selv om den er brukt til to barn.
2. Vi har vært veldig fornøyde med newbornsete til vår tripptrapp stol. Både mor og far her i huset har fått seg flere varme måltider sammen på grunn av den.
 
Gøy med så mange svar! Bæreselen va såpass billig at vi kjøpte den, og hvis det viser seg den ikke helt passer vår kropp/er varm men baby liker å sitte i den så kjøper vi heller en til av en annen modell :)

Tripp trapp blir det nok ja, ville gjerne kjøpt den også brukt men er vanskelig å vite om de på Finn er nye nok til å passe newborn sete, finner ingen i nærheten som selger begge deler samlet. Ser de har tilbud på babycare nå med pakke på mini sete og stolen, og så eventuelt kjøpe newborn sete på Finn utenom. Selve stolen blir nok brukt såpass mange år at det kan forsvare nypris, men igjen så er det greit å kjøpe mest mulig brukt av flere grunner

det er stor rift om tripp trapp stoler på Finn. La ut en for salg i høst og hadde 50 (!) forespørsler i løpet av den første timen.
Prøv bæreselen og se. Hadde 360 først og synes den var ok, men likte ikke spedbarns innlegget og babyen ble kjempe varm oppi der. Solgte den og kjøpte ergobaby adapt til nr 2 og først da innså jeg hvor stor og klumpete 360 var. En annen ulempe med 360 er at det er borrelås belte. Hvis babyen sovner oppi selen (skjedde så og si hver gang) så måtte jeg legge babyen forsiktig med i sengs når jeg skulle ta den av meg og gå inn på et annet rom og lukke døra før jeg kunne ta av meg selen for borrelåsen bråker skikkelig mye (selv for en baby som er vant med lyder).
 
Nyfødtsete til tripp trapp er genialt! Kan sette babyen i den i noen minutter mens jeg smører meg ei skive, for eksempel. Skulle gjerne hatt den som man kan vippe opp og ned, men den gamle modellen fungerer også veldig bra.
 
Vet ikke hvilken type vi har ettersom vi har fått den. Men veldig fornøyd med vår Ergobaby. Den blir nå brukt på sitt femte barn. Bortsett fra flekker, er det ikke mulig å se slitasje. Jeg synes den er flott å bruke, behagelig for meg og baby. Sitter bra på ryggen også. Eneste negative er vel at den tar en del plass når man skal ta den med seg. Der slår ingenting et lite bæresjal.

Vi kjøpte ikke nyfødtsete til vår første, men fikk låne et et par mnd etter at vi begynte med grøt.
Denne ganger har vi det fra start. Det er veldig kjekt å ha :)
 
Gøy med så mange svar! Bæreselen va såpass billig at vi kjøpte den, og hvis det viser seg den ikke helt passer vår kropp/er varm men baby liker å sitte i den så kjøper vi heller en til av en annen modell :)

Tripp trapp blir det nok ja, ville gjerne kjøpt den også brukt men er vanskelig å vite om de på Finn er nye nok til å passe newborn sete, finner ingen i nærheten som selger begge deler samlet. Ser de har tilbud på babycare nå med pakke på mini sete og stolen, og så eventuelt kjøpe newborn sete på Finn utenom. Selve stolen blir nok brukt såpass mange år at det kan forsvare nypris, men igjen så er det greit å kjøpe mest mulig brukt av flere grunner
Hei! Ville bare si at vi har en gammel tripp trapp som vi bare har filt små hakk i slik at nyfødtsete passer :joyful: tror du finner bilder/videoer om slik tilpasning om du googler ;)
Skriver også under på det flere har sagt om at det har vært helt topp å ha! Vi brukte det også når gutten vår begynte med fast føde og da var det jo fint å ha han høyt nok opp til å spise sammen med oss :) (vet ikke om det har hatt noe å si men han er nå 8 mnd og et skikkelig matvrak :hilarious:)
 
Back
Topp