Når fortelle det?

Kommer nok til å vente til rundt uke 12. Vært på tul i dag (8+2) og sett bankende hjerte, som var kjempestas! Men klarer liksom ikke helt roe meg på at det skal gå bra før jeg har sett at ting fortsatt er på stell rundt uke 12.
Ooh, gratulerer :Heartred

Takk for mange fine svar. Jeg har fortalt det til mine to nærmeste venninner, fint å ha noen å tyte med. Gir mannen litt pause. Har også fortalt det til avdelingsledere min og mine to nærmeste kollegaer. Føler at jeg lå si fra til øverste sjef neste uke, da vi skal ha medarbeidersamtale og jeg føler det blir løgn å sitte og prate om neste år uten å fortelle det.. :-) familiene får vite I midten av uke 11 for da er det morsdag :-)

Bare fortalt det til mine nærmeste kollegaer da jeg har hatt behov for tilrettelegging pga assistert befruktning :cat:

Jeg har lyst til å drøye det så lenge jeg kan, egentlig. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å ha det for meg selv xsmile6 Må kanskje venne meg til tanken selv først... Her er det bare meg og mannen som vet og sjefen får nok beskjed i uke 12 mtp at de må få inn vikar etterhvert.

Jeg har fortalt det til mine tre nærmeste venninner, resten får vite det etter tidlig ultralyd i uke 10 ;)

Jeg er veldig i tvil, vi mistet i uke 9 i høst og da var det ganske mange som visste det - noe som var både godt og vondt.
Som tidligere svangerskap blir jeg sannsynligvis sykemeldt tidlig, og det gjør det jo naturlig å si. Sjefen min skjønner det nok også når jeg kommer å ber om å få trappe opp i 100% stilling, men det er helt greit, han er en grei sjef.

Har fortalt til et par kollegaer/venninner allerede da jeg har vært litt uvel på jobb.
Blir nok å fortelle det til mine foreldre ganske snart, da jeg ikke har sjangs til å holde kjeft :hilarious:

Lurer på om vi venter til etter uke 12 med alle denne gang. Vil ikke at ungene skal få vite det alt for tidlig, og noen i familien er dårlig på å holde ting hemmelig...

Lurer på om vi venter til etter uke 12 med alle denne gang. Vil ikke at ungene skal få vite det alt for tidlig, og noen i familien er dårlig på å holde ting hemmelig...

Fikk den samme erfaringen med familie forrige gang vi skulle ha barn :wacky: Ble litt overrasket over at noen ikke klarte å holde det hemmelig.. Satser på at den personen lærte av sine feil og vår reaksjon på det forrige gang og klarer å holde hemmelig denne gangen.

Jeg har lyst til å drøye det så lenge jeg kan, egentlig. Vet ikke helt hvorfor, men jeg har lyst til å ha det for meg selv xsmile6 Må kanskje venne meg til tanken selv først... Her er det bare meg og mannen som vet og sjefen får nok beskjed i uke 12 mtp at de må få inn vikar etterhvert.

Samme her :) tenker å vente til ordinær ul vi , om mulig :P Og ungene får så klart vite det først her da , før alle andre :)

Har sagt det til mine nærmeste, de jeg snakker med jevnlig. De vet vi har prøvd en stund og vært uheldige på veien. Går det dårlig, er det disse som blir ringt til uansett da også.
Øvrige venninner og familie får vite det når det passer seg sånn. Kommer nok ikke til å poste noe i sosiale medier. Jobben får vite det rundt uke 12 kanskje?

Har sagt det til mine nærmeste, de jeg snakker med jevnlig. De vet vi har prøvd en stund og vært uheldige på veien. Går det dårlig, er det disse som blir ringt til uansett da også.
Øvrige venninner og familie får vite det når det passer seg sånn. Kommer nok ikke til å poste noe i sosiale medier. Jobben får vite det rundt uke 12 kanskje?

Der sier du noe, jeg kommer heller ikke til å dele noe på sosiale medier. Har ikke hatt snapchat på noen år, og bruker Instagram lite. Poster aldri noe personlig der, så ser ingen grunn til å poste det klassiske ultralydbildet heller. De jeg vil at skal vite det forteller jeg det til, bekjente får vite det via jungeltelegrafen. De trenger ikke se et ultralydbilde eller et magebilde postet av meg på instagram.

Her er det kun sjefen som vet det. Håper det forblir slik en stund til. Jeg og mannen liker hemmeligheten vår. Er i uke 8 nå, venter nok minimum til 14.02, men håper lenger. Alt etter hvor lett det blir å holde hemmelig, har jo egentlig lyst å rope det ut:hilarious:

Foreldre og nærmeste venner vet. Sønnen min får vite det etter TUL i uke 10, og resten også

Jeg har visst fortalt det til litt flere enn planlagt...:oops::rolleyes:

Jeg har fortalt det til to i nær familie og to venninner. Forteller det når jeg føler det er naturlig. Nærmere uke 12 til de på jobben og andre bekjente. Litt tidligere til de nære. Akkurat nå er jeg så dårlig form at de som treffer meg skjønner det vel

Fortalte til sjefen idag,det var naturlig å gjøre det siden vi hadde møte for å legge planer for resten av året.
Syntes ikke jeg kunne sitte der og ikke fortelle at jeg skal ha permisjon til høsten, samt at det ikke er alle arbeidsoppgaver jeg kan gjøre som gravid.

Jeg er 5+3 i dag. Foreldrene våres (samboeren og mine) vet allerede om det, og våre to nærmeste venner. Vi skal på tidlig ultralyd om 5 dager, så får vi se hva som blir sagt da.
kommer nok til å fortelle det til de vordende tanter og onkler etter dette. Har lest så mange plasser nå at man ikke må henge seg opp i detta 12 ukers prinsippet, så vi velger å være åpne og ærlige og ønsker dele vår store nyhet så fort vi er trygge og klare :dummy:

Back
Topp