Misfarget skumgummi i Cozyfix ammepute

Aléria

Gift med forumet
Junilykke2018
Marshmallows2021
Jeg venter nr. 2 om 7-8 uker og holder på å klargjøre til den lilles ankomst. Jeg har vasket trekket på Cozyfix-puten min, men selve skumgummien inni er også misfarget. Aner jo ikke om det er pga lekket melk, gulp (tviler på gulp, da førstemann ikke var noen stor gulpebaby..) eller annet. Det skal sies at den tynne mellomlaget mellom skumgummien og trekket ikke ser misfarget ut.. Jeg er bare litt redd for at til tross for rent trekk, at det kan være helseskadelig å bruke puten til den nye babyen. Kjipt å kjøpe ny også, siden de koster en del.
Jeg er så usikker på om jeg kan rengjøre skumgummien på noen måte? Har forsøkt å google, men ser at mange skriver at det er vanskelig å få skumgummi skikkelig tørr igjen og at det dermed kan begynne å mugle.. Har noen andre forsøkt å rengjøre skumgummi?

Takk for eventuelle svar!
 
Skumgummi vil ofte gulne over tid, gjerne med flekker som er over mot det orange. Er ikke farlig så lenge den ikke er så gammel at den smuldrer.

Om du vil rengjøre den just in case kan du hive den i frysen i ett døgn, ev. ute på terassen om det er kaldt der du bor, det fikser mye :) Blir ikke kvitt missfargingen, men den blir ren.
 
Skumgummi vil ofte gulne over tid, gjerne med flekker som er over mot det orange. Er ikke farlig så lenge den ikke er så gammel at den smuldrer.

Om du vil rengjøre den just in case kan du hive den i frysen i ett døgn, ev. ute på terassen om det er kaldt der du bor, det fikser mye :) Blir ikke kvitt missfargingen, men den blir ren.

Tusen takk for et nyttig svar! Da hiver jeg den i fryseren og sier meg fornøyd med det! :happy:
 
Back
Topp