Dåp 2021, hvordan planlegge i disse tider?

Detteharjegaldrigjorfør

Andre møte med forumet
Hei!

Vi har fått dato for dåp den 21.02.21. Men det er virkelig ikke lett å planlegge slik ting er nå! Er det åpent for å samles 10+ mennesker må vi leie lokale. Blir det mindre kan vi være hjemme. Så dette med antall gjør det komplisert både med tanke på lokale, mat (mengde), invitasjoner osv.

Hvordan gjør dere andre det? Vi bor i Trøndelag.
 
Vi snakker om å kun be faddere på middag og eventuelt ta en markering når corona har roet seg og ting er litt mer normalt :)
 
Me har fått leiga eit lokale, så me skal ha dåpen 14 mars :happy:
 
Vi skal leie lokale. Har uansett ikke plass hjemme. Vi er stor familie selv med bare nærmaste. Søskenbarn er første som må vike, deretter tanter/onkler som ikke er fadder. Må enda flere vike utsetter vi :)
 
Tar bare seremoni i kirken. Orker ikke mer kjenner jeg. Kommer sikkert ikke til å ta igjen noen feiring senere heller, og det er greit syns jeg :) har vært så mye frem og tilbake med corona at jeg faktisk ikke tørr å håpe at 2021 blir annerledes
 
Tar bare seremoni i kirken. Orker ikke mer kjenner jeg. Kommer sikkert ikke til å ta igjen noen feiring senere heller, og det er greit syns jeg :) har vært så mye frem og tilbake med corona at jeg faktisk ikke tørr å håpe at 2021 blir annerledes
Hvor lang tid før bør man "bestille" dåpen? Vi har ikke bestemt oss for om det blir dåp eller navnefest (jeg vil ha dåp, han ikke), men jeg tenkte som flere her å utsette selskap til litt nærmere sommeren.
 
Hvor lang tid før bør man "bestille" dåpen? Vi har ikke bestemt oss for om det blir dåp eller navnefest (jeg vil ha dåp, han ikke), men jeg tenkte som flere her å utsette selskap til litt nærmere sommeren.

første mann til mølla. Du ringer presten og han sier hvilke datoer det er ledig og du kan få komme. Er det fullt den søndagen du tenker så er det fullt..
 
Lurer på det samme selv:) Vil så gjerne at oldefaren på 89 år skal kunne delta, samtidig som jeg ikke vil at lillegutt skal bli så stor før vi tar den. Synes det er kjempevanskelig å planlegge når jeg så gjerne ønsker å ha et lite selskap i forbindelse med dåpen. Avventer nok og hører hva som blir de nye «reglene» etter 18/1. I min kommune er det for tiden lav smitte, så hvis det blir mer lokale retningslinjer så blir det noe enklere. Sånn bortsett fra at det kan endre seg når som helst:bag:
 
Hvor lang tid før bør man "bestille" dåpen? Vi har ikke bestemt oss for om det blir dåp eller navnefest (jeg vil ha dåp, han ikke), men jeg tenkte som flere her å utsette selskap til litt nærmere sommeren.

Vi har fått beskjed om at hvis det er mange som skal døpes, så deler de opp og har flere seremonier samme dag. Så hos oss virker det ikke som om det er noe problem med fullt eller ikke. Nå bor jo vi på bygda da, så det er gjerne ikke et kjempeproblem med antall dåpsbarn i utgangspunktet :p Vi skal bestemme oss for dato nå i helga, og da er det fire uker til første aktuelle dag for oss.
 
Vi har egentlig dåpsdato 31.01 - så det nærmer seg jo og ingenting er planlagt enda - for man vet jo ikke reglene til den tid. Men ser for meg at vi kun tar seremoni i kirken for å så ta selskapet på et senere tidspunkt - klarer rett og slett ikke planlegge - alt er jo så uvisst, ser for meg at vi flytter dato også muligens - vi kunne velge ganske så fleksibelt selv på tidspunkt slik jeg forsto det for det blir tatt utenom vanlig gudstjeneste med kun vår familie i kirken hvis jeg forsto det riktig. Dåpssamlingen ble utsatt da presten var syk - så jeg håper snart vi får tidspunkt for en ny samtale :)
 
Jeg har gått inn i fornektelsemodus, og planlegger dåp for alle penga. Invitasjoner er på vei i posten og sendes ut ila helga. Lokale bestilt. Pynt bestilt. Mat bestemt. Forespurt om kjøkkenhjelp.
Orker ikke mer korona nå. Jeg er så drittlei. Vi har ikke smitte her så hvorfor må alt stenge ned da. Ungene får ikke fritidsaktiviteter, får ikke se folk utenfor klassen sin, alt er bare bæsj og blæh... og ja jeg er suuur!!
 
Jeg har gått inn i fornektelsemodus, og planlegger dåp for alle penga. Invitasjoner er på vei i posten og sendes ut ila helga. Lokale bestilt. Pynt bestilt. Mat bestemt. Forespurt om kjøkkenhjelp.
Orker ikke mer korona nå. Jeg er så drittlei. Vi har ikke smitte her så hvorfor må alt stenge ned da. Ungene får ikke fritidsaktiviteter, får ikke se folk utenfor klassen sin, alt er bare bæsj og blæh... og ja jeg er suuur!!
Tenker litt som deg, så nå har vi valgt dato (blir ikke før mars da) og planleggingen er i gang for fullt i hodet mitt om ikke annet:hilarious: Vi har også veldig lite smitte og jeg ønsker virkelig å kunne feire denne lille begivenheten med familie og faddere.
 
Vi har familien strødd rundt i hele landet, og fadder i utlandet, så vi drøyer og håper i det lengste at ting kan bli mer normalt!:smiley-angelic001
 
Vi har familien strødd rundt i hele landet, og fadder i utlandet, så vi drøyer og håper i det lengste at ting kan bli mer normalt!:smiley-angelic001
Samme her, så vi har faktisk vurdert å bare ha seremonien i kirka med besteforeldre og faddere i mars/april også invitere til feiring i sommer. Også tenker jeg at det blir som det blir :)
 
Jeg har gått inn i fornektelsemodus, og planlegger dåp for alle penga. Invitasjoner er på vei i posten og sendes ut ila helga. Lokale bestilt. Pynt bestilt. Mat bestemt. Forespurt om kjøkkenhjelp.
Orker ikke mer korona nå. Jeg er så drittlei. Vi har ikke smitte her så hvorfor må alt stenge ned da. Ungene får ikke fritidsaktiviteter, får ikke se folk utenfor klassen sin, alt er bare bæsj og blæh... og ja jeg er suuur!!
Vet du hvor mange man kan samles på leid lokale nå? Driver å tenker på dette selv, men har ikke orket og sette meg inn i alt enda.. tips til pynt? :)
 
Tror vi kan samles 10, håper på de endrer det til vertfall 20 om ikke lenge slik at jeg får utført dåp
 
Vet du hvor mange man kan samles på leid lokale nå? Driver å tenker på dette selv, men har ikke orket og sette meg inn i alt enda.. tips til pynt? :)
10...

Har handla pynt som ikke går ut på dato.. ballonger, kaketopp, pompoms, beger til snacks (det kommer noen unger), servietter, pynt til kake..
Skal bestille bokstav-banner - den kan brukes i konfirmasjonen til eldstemann også..
har bestilt på festutstyr.no :)
 
Back
Topp