Eggløsningsslim uten positiv test?

Har jo ingen grunn jeg heller til å tenke at jeg ikke kan bli gravid, ikke noe som tilsier at det ikke skal gå så. Det er jo pinlig, er jo bare i pp1. Men jeg sluttet på prevensjon tidlig okt. Gått på conlugad som gjør at eggløsning skal finne sted uansett dersom den er der, så var bare så innmari sikker på jeg skulle få normal syklus igjen så fort jeg tok siste pille. Hadde jeg visst det skulle ta lenger tid hadde jeg sluttet før...Første syklus var på 28 dager og så kom den evige på 47:shifty: så bestemte vi at vi skulle begynne å prøve nå denne syklusen, men stresser jo for at el ikke kommer når jeg tror den skal komme og alt dette her. Altfor utålmodig.
Dessverre blitt noe påvirka av alle venninner som «greide det på første forsøk»! og itillegg har jeg tre gode venninner som alle har gått gjennom ivf og brukt flere år på det før det klaffet. Så vet jo nesten ikke hva som er normaliteten her:confused:
Dersom jeg holder på med dette en stund til kommer jeg nok helt sikkert til å begynne å tempe etterhvert. For nå skal jeg prøve å roe ned noe og ikke ta alle sorger på forskudd. Som sagt ingen grunn til at det ikke skal gå fint, så må bare slappe av:happy:

Når var du sist gravid da? Og hvilken pp er du i nå?:)
Hadde du regelmessig syklus før du sluttet på pillene? Det er jo hormoner likevel selv om det ikke påvirker eggløsning så det kan jo sette kroppen litt utav balanse når man slutter, forhåpentligvis får du ikke mensen igjen :p Ja det er litt vanskelig å forestille seg. Mange av de som sliter har jo ingen årsak til at de sliter heller så noen ganger kan det bare ta litt tid for riktig gener å klaffe tenker jeg. Det er heldigvis mer vanlig å få det til selv enn å trenge hjelp da.

Min historie er egentlig litt komisk :rolleyes: Ble gravid med et uhell etter at jeg slutta på p-piller for å begynne å tempe. Trodde vi skulle takle et uhell om det først kom og at det umulig kunne skje første eggløsning, men ja, mensen kom aldri :smiley-ashamed004 Det kunne ikke vært et verre tidspunkt, jeg følte meg skyldig overfor samboeren min som ønsket at vi skulle fjerne det og jeg var livredd selv da jeg kunne veldig lite om hvordan en fødsel funket og var veldig redd. Timen på sykehuset endte i ny time som endte I avbestilling fordi jeg innså at uansett hvor lite det passet så klarte jeg ikke ta det bort. Vi innså også at det nesten aldri være et perfekt tidspunkt så vi måtte bare takle det. Vendte oss egentlig ganske fort til tanken så fort det var bestemt. Frøkna er nå snart 8 mnd. Når vi først bestemte oss for å beholde så ble vi enige om at vi ønsket to tette. Starten på foreldrelivet ble litt tøff så ønsket om en til ble litt utsatt før det etterhvert kom snikende på igjen. Jeg ble gravid igjen noen uker etter at jeg sluttet å amme for ca 3 mnd siden, men den graviditeten endte i en MA i uke 7. Jeg innså at uansett hvor mye man bekymrer seg for at noe skal gå galt i svangerskapet, så tror man aldri helt at man faktisk kan bli en del av statistikken.

Så nå er det bare å prøve igjen. Dette blir da pp1 etter MA. Litt mer enn du egentlig spurte om, men jeg klarte ikke forklare det ene uten det andre :wacky: Jeg har blitt gravid på første «forsøk» to ganger så jeg håper selvfølgelig det skal gå like raskt nå også, men nå kommer ikke svangerskapet til å være like bekymringsfritt.
 
:joyful:
Hadde du regelmessig syklus før du sluttet på pillene? Det er jo hormoner likevel selv om det ikke påvirker eggløsning så det kan jo sette kroppen litt utav balanse når man slutter, forhåpentligvis får du ikke mensen igjen :p Ja det er litt vanskelig å forestille seg. Mange av de som sliter har jo ingen årsak til at de sliter heller så noen ganger kan det bare ta litt tid for riktig gener å klaffe tenker jeg. Det er heldigvis mer vanlig å få det til selv enn å trenge hjelp da.

Min historie er egentlig litt komisk :rolleyes: Ble gravid med et uhell etter at jeg slutta på p-piller for å begynne å tempe. Trodde vi skulle takle et uhell om det først kom og at det umulig kunne skje første eggløsning, men ja, mensen kom aldri :smiley-ashamed004 Det kunne ikke vært et verre tidspunkt, jeg følte meg skyldig overfor samboeren min som ønsket at vi skulle fjerne det og jeg var livredd selv da jeg kunne veldig lite om hvordan en fødsel funket og var veldig redd. Timen på sykehuset endte i ny time som endte I avbestilling fordi jeg innså at uansett hvor lite det passet så klarte jeg ikke ta det bort. Vi innså også at det nesten aldri være et perfekt tidspunkt så vi måtte bare takle det. Vendte oss egentlig ganske fort til tanken så fort det var bestemt. Frøkna er nå snart 8 mnd. Når vi først bestemte oss for å beholde så ble vi enige om at vi ønsket to tette. Starten på foreldrelivet ble litt tøff så ønsket om en til ble litt utsatt før det etterhvert kom snikende på igjen. Jeg ble gravid igjen noen uker etter at jeg sluttet å amme for ca 3 mnd siden, men den graviditeten endte i en MA i uke 7. Jeg innså at uansett hvor mye man bekymrer seg for at noe skal gå galt i svangerskapet, så tror man aldri helt at man faktisk kan bli en del av statistikken.

Så nå er det bare å prøve igjen. Dette blir da pp1 etter MA. Litt mer enn du egentlig spurte om, men jeg klarte ikke forklare det ene uten det andre :wacky: Jeg har blitt gravid på første «forsøk» to ganger så jeg håper selvfølgelig det skal gå like raskt nå også, men nå kommer ikke svangerskapet til å være like bekymringsfritt.

Nei, jeg mistet menstruasjon av å gå på de, men kunne ha en del mellomblødninger i tide og utide dersom jeg glemte å ta pillen til riktig tid feks. Kan huske å ha hatt elslim, men jeg tenkte aldri over noen sånne symptomer da vi ikke var på tanken enda med prøving osv. Skulle gjerne gått tilbake i tid og satt meg mer inn i ting for lenge siden så jeg var mer rusta nå:p
Du har helt sikkert rett, kan mye være det er hormonene som gjør det. Må faktisk la kroppen få lov til å «komme seg» litt igjen før man blir stressa;) men satser på at mensen ikke kommer på leeenge nå nei:happy: hehe

Er jo sjelden en perfekt tid for å få barn på for mange. Det tok sin tid å forklare for samboer at man ikke bare kan bestille en baby til ett visst tidspunkt som passer oss, men at det krever en del planlegging og «prøving og feiling» før man kan være heldig å få det til og det kan man ikke bestemme når er:p

Så interessant historie du har. Trist å høre om MA, men også så fint å høre det endte så godt med førstemann. Håper virkelig det går bra med deg denne pp nå! Det er jo godt å vite at det gikk på første (forsøk) med de to du har vært igjennom hvertfall. Da skjønner jeg veldig godt du håper det går sånn denne gangen også. Krysser alt for det.
Gøy med to tette også:)

Jeg skulle iflg Premom og Flo ha el idag, men det stemmer ikke. Her er mine tester:hilarious:
 

Vedlegg

  • B9FCAF4B-D0D7-401F-8837-45319DE95949.png
    B9FCAF4B-D0D7-401F-8837-45319DE95949.png
    74,4 KB · Visninger: 59
Ja nei, i følge premom er jeg 4 dpo i dag :hilarious: meen
se hva som dukket opp i dag!
82CB92B0-98BA-438C-A957-0A3FCF9E2A96.jpeg


Det er egentlig fint å bare starte om man vet at man ønsker barn. Det kan ta tid, og man går jo faktisk å ruger en stund også, ungen kommer ikke sekundet man bestemmer seg for den :p
 
Last edited:
Næmmen se der!!! Så bra! Masse lykke til:happy::happy::happy:
Edit:

Nå måtte jeg jo teste jeg å! Haha. Men se her da! Skjer forhåpentligvis noe her snart også! Den har hvertfall ikke vært så sterk enda i denne syklusen, selv om den fortsatt er «low». Men jeg er litt happy:joyful:
 

Vedlegg

  • D591C5F0-32AC-405D-96DE-024090E0EED9.jpeg
    D591C5F0-32AC-405D-96DE-024090E0EED9.jpeg
    23,8 KB · Visninger: 62
Hærlighet så spennende å få det samtidig:woot: Jeg syns nesten den så positiv ut jeg? Har du et tydeligere bilde?

Slik ble min strimmel nå
522DA57C-C927-4765-A69A-B695D84D8560.jpeg

Veldig utvanna urin da, men fikk jo smiley på clearblue sin digitale. Premom sier low 0,79.
 
Hærlighet så spennende å få det samtidig:woot: Jeg syns nesten den så positiv ut jeg? Har du et tydeligere bilde?

Slik ble min strimmel nå Vis vedlegget 346435
Veldig utvanna urin da, men fikk jo smiley på clearblue sin digitale. Premom sier low 0,79.

Skal man stole på den testen med smilefjes eller hva tenker du? Siden Premom sier low på strimmel?Den ser jo positiv nok ut for meg den du har der også hvertfall:happy:

Er nok ikke helt positiv den min enda altså, men kanskje ikke så lenge til den er!?:angelic: Hadde vært sykt gøy isåfall! Tester igjen litt senere. Prøver å ikke drikke noe på noen timer her nå først. Har ikke flere bilder, kan ta ett etterpå å legge ut. Er ikke hjemme akkurat nå:)
 
Hærlighet så spennende å få det samtidig:woot: Jeg syns nesten den så positiv ut jeg? Har du et tydeligere bilde?

Slik ble min strimmel nå Vis vedlegget 346435
Veldig utvanna urin da, men fikk jo smiley på clearblue sin digitale. Premom sier low 0,79.

Jeg har alltid fått smiley på digital ca et halvt døgn før jeg har fått high på strimmel :happy: Den er lengre positiv mao. Men blir negativ til samme tid. Så har egentlig ekstra god tid når jeg bruker digital :joyful:
 
Jeg har alltid fått smiley på digital ca et halvt døgn før jeg har fått high på strimmel :happy: Den er lengre positiv mao. Men blir negativ til samme tid. Så har egentlig ekstra god tid når jeg bruker digital :joyful:
Ja det kan godt stemme, for da jeg så på strekene så den ikke helt positiv ut! Syntes dog test streken på strimmelen var like sterk som kontrollstreken, så uten appen hadde jeg tolket den som positiv.
 
Jeg har alltid fått smiley på digital ca et halvt døgn før jeg har fått high på strimmel :happy: Den er lengre positiv mao. Men blir negativ til samme tid. Så har egentlig ekstra god tid når jeg bruker digital :joyful:
Åi det er jo super interessant! Gøy å vite:)

Her er den igjen på bedre bilde. Den øverste er den jeg tok kl 15 ish, den under var nå i 19-tiden (ganske utvannet, klarte jo selvfølgelig ikke å verken holde meg i 4t eller ikke drikke noe de siste 2)
 

Vedlegg

  • 8B0EB781-9412-4A19-905F-51B960ABFB46.jpeg
    8B0EB781-9412-4A19-905F-51B960ABFB46.jpeg
    28,6 KB · Visninger: 41
Ååå så gøy! Min nå var utvilsomt positiv, din ser ut som den blir positiv i løpet av kvelden :woot:
 

Vedlegg

  • 88A8C440-2464-4ECA-85A9-4679663F16F5.jpeg
    88A8C440-2464-4ECA-85A9-4679663F16F5.jpeg
    12,6 KB · Visninger: 49
Ååå så gøy! Min nå var utvilsomt positiv, din ser ut som den blir positiv i løpet av kvelden :woot:
Yeayy!! Lykke til!!:)
Men en ting, jeg har jo ikke el-slim nå. Det var jo bare bittelitt for flere dager siden, men nå er det jo helt borte... lurer på hva som skjer her hvis det blir positiv test og det ikke kommer noe slim. Det er jo ikke bra

Edit:

Jøsses! nå «fant» jeg litt slim! Haha:hilarious: Kanskje ønsketenkning funker tross alt?
 
Last edited:
Ja det kan godt stemme, for da jeg så på strekene så den ikke helt positiv ut! Syntes dog test streken på strimmelen var like sterk som kontrollstreken, så uten appen hadde jeg tolket den som positiv.

Apropo, haha! Tok en el test nå og fikk 0,32 på babyplan men fast smiley på digital! Haha. Se bilde
 

Vedlegg

  • E32EC506-2848-4166-B99A-6E8EB2D3082E.jpeg
    E32EC506-2848-4166-B99A-6E8EB2D3082E.jpeg
    23,4 KB · Visninger: 43
Åi det er jo super interessant! Gøy å vite:)

Her er den igjen på bedre bilde. Den øverste er den jeg tok kl 15 ish, den under var nå i 19-tiden (ganske utvannet, klarte jo selvfølgelig ikke å verken holde meg i 4t eller ikke drikke noe de siste 2)

Apropo- hehe. Sjekk posten min rett over her!
 
Apropo, haha! Tok en el test nå og fikk 0,32 på babyplan men fast smiley på digital! Haha. Se bilde
Jøsses! Jeg tok en digital i går kveld som det kom runding på da :wacky: Leste at de kan vise positiv uten at teststreken er sterkere så lenge den merker økning, men 0,32 var jo lite for å få smiley på clearblue egentlig:rolleyes:
 
Virker som om toppen var kort på meg :p
Nå var den tilbake til low, noe som jeg syns er merkelig siden begge strekene ser like sterke ut :wideyed:
 

Vedlegg

  • 9B330E55-4C3A-4632-97D8-67ABBADF04EF.jpeg
    9B330E55-4C3A-4632-97D8-67ABBADF04EF.jpeg
    24,6 KB · Visninger: 42
Yeayy!! Lykke til!!:)
Men en ting, jeg har jo ikke el-slim nå. Det var jo bare bittelitt for flere dager siden, men nå er det jo helt borte... lurer på hva som skjer her hvis det blir positiv test og det ikke kommer noe slim. Det er jo ikke bra

Edit:

Jøsses! nå «fant» jeg litt slim! Haha:hilarious: Kanskje ønsketenkning funker tross alt?
Jeg hadde mye mere slim i går enn det jeg har hatt i dag. Så jeg tror ikke det gjør noe!
 
Testen min var ikke positiv så lenge? Mindre enn en dag faktisk. Så da har jeg kanskje en kort LH topp?
 

Vedlegg

  • BC3FBD6D-9022-4B78-B2A6-911E20110672.jpeg
    BC3FBD6D-9022-4B78-B2A6-911E20110672.jpeg
    28,9 KB · Visninger: 42
Testen min var ikke positiv så lenge? Mindre enn en dag faktisk. Så da har jeg kanskje en kort LH topp?
Ja, var nok en kort lh-topp vil jeg anta!:) Aksjer nu!

Nå er min på vei noe nedover igjen iflg Premom, men synes den ser sterkere ut enn i går så vet ikke jeg altså. Tar en litt senere i dag så kanskje det skjer noe mer da. Kanskje litt tidlig på morgenen å ta en nå?
Nederste er også den fra idag
 

Vedlegg

  • E6B11FF3-965C-4093-9CAC-C9D8F1B3946E.jpeg
    E6B11FF3-965C-4093-9CAC-C9D8F1B3946E.jpeg
    24,2 KB · Visninger: 39
  • 7FB90237-E57B-4A9F-8895-4CE63CEB977D.jpeg
    7FB90237-E57B-4A9F-8895-4CE63CEB977D.jpeg
    17,1 KB · Visninger: 29
Back
Topp