Mensen etter fødsel

Matja

Betatt av forumet
Når fikk dere mensen etter fødsel? 10 uker siden jeg fødte og fikk mensen for noen dager siden. Jeg fullammer, så ble litt overrasket at det kom så tidlig. Leser at mange får det rundt 5-6 mnd..
 
Når fikk dere mensen etter fødsel? 10 uker siden jeg fødte og fikk mensen for noen dager siden. Jeg fullammer, så ble litt overrasket at det kom så tidlig. Leser at mange får det rundt 5-6 mnd..
Ojj, det var tidlig!

Det tok 7 måneder for meg, fullammet også:)
 
Etter fødsel i uke 24, og ingen amming så gikk det vel borti 10-12 uker.

Neste fødsel gikk jeg rett på nytt svangerskap, men ville fått mens tilbake etter 10 mnd ca. Og det var noe det samme nå. Rett under 10 mnd kanskje. Har fullammet begge to til ca 6 mnd.
 
Ojj, det var tidlig!

Det tok 7 måneder for meg, fullammet også:)
Ja, syns det var veldig rart.. Nesten akkurat ferdig med renselsen, så kommer mensen men en gang :shifty: Skal snart få satt inn P-stav, så da satser jeg på at menstrasjonen blir bort igjen. Men uansett merkelig at jeg fikk det så tidlig..
 
10,5 mnd etter fødsel her!
 
15 mnd etter fødsel. Sluttet å amme når barnet var 13 mnd.
 
Jeg begynte på cerazette 6 uker etter fødsel, men fikk første blødning etter 13 mnd, en mnd etter jeg sluttet å amme.
 
Fikk mensen tilbake etter 6 uker ved de 3 første fødslene mine :bored: Fullammet alle, og renselsen var over uka før :banghead: Etter 4. fødselen kom den ikke før etter 6 mnd :joyful: Fullammet da og.
 
Med førstemann fikk jeg mensen 12 uker etter fødsel. Pumpet i 6 uker. Med nr 2 delammet jeg den første uka(og noen dager), fikk tilbake mensen etter 7-8 uker. Med nr 3 fikk jeg mensen 12 uker og 3 dager etter fødsel. Jeg delammet i 6 uker, håndmelket og pumpet til uke 7. Så det virker som om det er et mønster hos meg: 6 uker etter jeg gir meg med morsmelka. Har aldri hatt mye melk.
 
5 mnd etter fødsel, fullammer fortsatt. Hadde mensensmerter en måneds tid i forveien.
 
Ingen mens enda. Straks 10 mnd. Vært over et år med de andre. Da brukte jeg minipille.. Nå ingenting
 
Når fikk dere mensen etter fødsel? 10 uker siden jeg fødte og fikk mensen for noen dager siden. Jeg fullammer, så ble litt overrasket at det kom så tidlig. Leser at mange får det rundt 5-6 mnd..
Etter første fødsel satte jeg inn hormonspiral når lille var 8 uker, og blødde konstant i 3 mnd etgerpå. Fikk så en helt tullete syklus med langvsrige blødninger i ett sett, og aner egentlig ikke når jeg fikk mensen. Denne gang fikk jeg menden tilbake ved ammeslutt når han var 10 mnd.
 
Etter 5-6 uker med renselse fikk jeg første mens da vesla var 5 mndr. Fullammet. Ammer fortsatt, hun er 10 mndr nå
 
Rett over eitt år. Då hadde eg gått ned ein del på amming (begynt å jobbe) 3,5 mnd tidlegare
 
Back
Topp