Elvie brystpumpe

Bkno3002492

Første møte med forumet
Hei, er det noen som har erfaring med elvie brystpumpe når man har lite melk? Har medela swing (?), men det var vanskelig å få ut melk pga lite produksjon. Brukte den en del for å øke produksjonen, men det tok veeldig lang tid for å få ut bittelitt melk.. Det gikk litt lettere når jeg lånte en kraftigere pumpe fra helsestasjonen. Håper at elvie kan fungere bedre, og den virker så lettvint
 
Jeg har også sett på den, men slått den fra meg. Den får kritikk blant annet fordi den er mye svakere enn "vanlige" brystpumper (det er nok prisen man betaler for at den er liten og stillegående..), og ikke egnet om man er tungmelket, eller ønsker bruke den for å øke produksjonen.

Fra en av mange reviewer som kommenterer det:

Elvie is not known for its power and has a weaker suction than that of the Spectra S1 pumps (and others). In fact, many women say it’s less efficient than other pumps because of its gentle suction. For this reason, it’s not the best choice for increasing milk supply.
 
Hei, er det noen som har erfaring med elvie brystpumpe når man har lite melk? Har medela swing (?), men det var vanskelig å få ut melk pga lite produksjon. Brukte den en del for å øke produksjonen, men det tok veeldig lang tid for å få ut bittelitt melk.. Det gikk litt lettere når jeg lånte en kraftigere pumpe fra helsestasjonen. Håper at elvie kan fungere bedre, og den virker så lettvint

elvie vil nok ikke fungere bedre i og med at den er svakere. Ville nok heller forsette å låne pumpen fra helsestasjon.
 
Elvie er genial :) Har dobbel Elvie og dobbel Medelapumpe, men sluttet å bruke Medela etter at jeg fikk Elvie. I begynnelsen hatet jeg de, og var superskuffet da de ikke gav like mye melk som Medela, men brystene måtte «venne seg til» pumpeteknikken og nå bruker jeg kun Elvie-pumpene (pumper ca 4 ganger om dagen)

Brukte Medela på veldig kraftig innstilling, og fikk ofte gnagsår selv om brystskjoldene var i riktig størrelse. Elvie er mer enn sterke nok og suger på en helt annen måte enn andre elektriske pumper. Man må bare venne seg til de :) Kjennes ut som det er baby som suger og ikke en pumpe.

Bruker mye for å øke produksjonen :)
 
Back
Topp