Baby er en uke og syns fortsatt jeg har lite melk

Hjertehåp89

Blir kjent med forumet
Lille prinsessa mi er en uke idag. Vi kom hjem idag etter et opphold på nyfødtintensiv. Har drevet med powerpumping i tre dager og pumper nå ca hver tredje time. Jeg ammer også før hvert måltid og gir resten på medela calma flaske. Jeg får ut ca 50-60 ml ved hver pumpe økt så må supplere med mme ved siden av. Hva kan jeg gjøre for å øke produksjonen? Skal sies at med første barnet så fikk jeg aldri i gang produksjonen så jeg er super happy for at det er i gang denne gangen.
 
Har du sett denne? Magesekken til en nyfødt baby er bitteliten. Om du får ut 50ml med pumpe har du mye mer enn det - baby melker brystet mye bedre enn ei pumpe. Hva får deg til å tro at du ikke har nok?
 

Vedlegg

  • 1cd76b3b-b74a-432c-812d-5b23d8457c85-491-00000059b9c4cdfe.jpg
    1cd76b3b-b74a-432c-812d-5b23d8457c85-491-00000059b9c4cdfe.jpg
    31,7 KB · Visninger: 48
Du trenger etter all sannsynlighet ikke supplere med mme. Snakk med barsel eller helsestasjonen. :)
 
Har du sett denne? Magesekken til en nyfødt baby er bitteliten. Om du får ut 50ml med pumpe har du mye mer enn det - baby melker brystet mye bedre enn ei pumpe. Hva får deg til å tro at du ikke har nok?

vi har vært på nyfødt og det virker som om de bare pøser på med melk der. Så da blir jeg usikker.
 
Du trenger etter all sannsynlighet ikke supplere med mme. Snakk med barsel eller helsestasjonen. :)

får sikkert hjemmebesøk iløpet av uken. Mange ting jeg lurer på til tross for at jeg har barn fra før. Er bare tre år siden men har glemt alt føler jeg
 
På nfi er de nok rause med melk om baby er syk eller slik :)
Du kan vare ringe helsestasjonen for en samtale i påvente av besøk også, eller så kan du ta en måltidsvekt. Det beroliget meg veldig sist. Da veier du baby med klær og alt før amming, så ammer du og veier baby rett etterpå med samme bleie og klær. Da vil du se hvor mye hen faktisk har spist fra brystet
 
Har du prøv å pumpe samtidig som du ammer?
Det var eneste gangen jeg fikk ut noe mer enn 20-30ml, var om jeg gjorde det. Å pumpe alene ga aldri mye melk for min del.
50ml høres ut som mer enn nok etter bare en uke. Tror du gjør en bra jobb jeg. :)
 
Hvor mye du får pumpet ut, sier veldig lite om hvor mye melk du har. Mine pupper gikk veldig dårlig sammen med pumping, jeg fikk nesten ikke ut noe. Det var masse melk igjen i puppen, det kjente jeg jo, men ikke pokker om det ville ut når jeg pumpet. Når jeg ammet, ble puppen tømt mye bedre, så det var åpenbart at han fikk i seg mye mer melk når jeg ammet enn om jeg prøvde pumpe og gi på flaske.

Og et lite obs på måltidsveiing: Det kan være veldig misvisende om man har en baby som ligger urolig på vekten. Da kan vekten vise veldig, veldig feil, og være ubrukelig for å fastslå om babyen har spist 50 ml eller 100 ml.
 
Barnets vektoppgang og trivsel er de beste indikatorene på hvor mye melk du har, og de aller fleste fødende har nok melk.
Husk også at det er mange ting som kan gi misnøye hos barnet, og vi er flinke til å skylde på oss selv og vår egen kropp når det sjeldent er årsaken. <3
 
Back
Topp