Hvor mange ultralyder har dere hatt?

Juniivfspire

Flørter med forumet
JuniJubel2021
Sitter å lurer på om jeg skal bestille TUL...
Er nå 14+5, hadde i uke 7 pga ivf oppfølging, i uke 9 privat og sist i uke 12 (privat). Har en del spontanaborter bak meg derav litt ekstra sjekker, men har aldri mistet etter uke 10.
Har jordmortime om 2 uker og OUL om 3,5 uker. så sitter jeg altså nå å grubler... Hehe.
samboer mener vi bør vente og at jeg må slutte å bekymre meg.

Har dere hatt flere TUL? Eller klarer dere å senke skuldrene til de vanlige kontrollene ?
 
Jeg hadde en i uke 5 pga tidligere exu, en i uke 9 da gynekologen ville konstantere liv og en i uke 15 privat da jeg bekymret meg veldig og mannen fikk være med på privat ul og ikke oul.
Alt var fint heldigvis :happy:
 
Jeg hadde 3 ultralyder fra uke rundt uke 8 - 11 i det offentlige. Fikk det for å følge opp og betrygge meg på at ting går bra etter at jeg hadde MA i vår.
Også har vi hatt en privat ultralyd rett før jul, i uke 14 :happy: For at samboeren skulle få være med å se han og. Nå skal vi vente til ordinær ultralyd 21. Januar :happy: føles lenge til, men føler meg litt mer trygg nå som jeg har kommet litt lenger på vei, enn det jeg gjorde før uke 12. :)
 
Jeg har vært på en i uke 7 pga IVF, og så i uke 9, 11 og 13 (alle privat). De tre siste mest fordi at jeg er engstelig pga MA i sommer. Blir dyrt i lengden men det har hjulpet meg mye psykisk. Etter siste UL har jeg klart å senke skuldrene en god del. Har ca to uker igjen til OUL nå, så har tenkt å klare å vente til den. :)

Du må bare kjenne på det selv, både i forhold til økonomi og psykisk helse. Kanskje du kan få komme innom legen din eller jordmor nå i romjulen for å høre etter hjertelyd om det kan hjelpe dersom du er veldig bekymret.
 
En i uke 9 på grunn av tidligere MA:)
Men får se baby kjapt hver gang jeg er hos legen fordi hun har ultraly, og på grunn av hyperemesis blir det hver andre uke:love7 alltid et lite lysglimt
 
Hadde en privat i uke 7 for å konstantere at det stemme. Så to på sykehus i uke 11 og 13 pga fosterdiagnostikk. No venter oul når jeg er 17+6
 
Hadde i uke 8+5 for å bekrefte liv, antall og korrekt plassering. Hadde ny TUL i uke 13+2 for å bekrefte normal utvikling og se etter avvik før vi fortalte venner/familie/jobb osv. Begge deler privat der vi betalte selv fordi vi ønsket denne type bekreftelse. Venter nå til OUL (18+6) som ikke er såå lenge til. Jeg er generelt ikke en bekymret person, men synes det er litt ubehagelig nå som alle vet.

Hvis du er veldig bekymret og tror en ny TUL vil hjelpe så kjør på, men dersom du blir like bekymret 2 dager etter at alt så bra ut ville jeg droppet det.
 
Har hatt to, en i uke 7+3 og en i uke 12+4. Tatt privat. Første graviditet og ingen problemer, bare nysgjerrig. Så blir det OUL i slutten av januar
 
Hadde en TUL i uke 7 for å se hjerteslag (privat), en i uke 9 pga jeg var nervøs (offentlig), i uke 12 fosterdiagnostikk som inkluderer UL (offentlig), og så hadde jeg OUL i uke 17+5 på lillejulaften (offentlig). Var kjempekoselig å få vite kjønn på lillejulaften!
 
Hadde en i uke 7 og en i uke 13, begge privat. Skal nå vente til oul 28 januar selvom det føles utrolig lengde til :rolleyes:
 
3 stk offentlig. 7+5, 9+5 og 12+3. Skal på privat i morgen da samboer kun får være med på privattimer:) Jeg er veldig glad vi har blitt fulgt såpass godt opp nå i starten da det har vært mye bekymring. Vi har tre SA’er bak oss pluss at vi nå ble gravid gjennom Ivf. Derfor så tett oppfølging:) Har fortsatt ikke helt forestått at vi er gravid nå. Veldig redd for at noe skal skje enda:oops:
 
Hadde en i uke 14. 3 dager til OUL nå. :) Pga utfordringer i tidligere svangerskap blir det sikkert fler over nyttår.
 
Hadde privat i uke 12, og venter til oul nå i januar. Ser ikke poenget med å ta ul hver uke.
 
Takk for svar alle sammen:happy: Nå har jeg booket og skal inn på tirsdag :shy: Tror det er bedre enn at jeg skal gå rundt å uroe meg. I tillegg er OUL på bursdagen til datteren min og tanken på at det er dårlige nyheter på den dagen gjør meg også stresset. Samboeren tar det heldigvis fint. Trodde han skulle si det var helt unødvendig, men han ville jeg skulle bestille hvis det var det jeg hadde behov for :happy: Men etter det er det ingen mer før OUL :hilarious::hilarious:
 
Hei! Har hatt hele seks!Fem av dem privat. En på grunn blødning, resten fordi jeg har vært bekymret pga varierende symptomer og MA tidligere. Har ordinær ultralyd først 26. januar og vet ikke om jeg klarer å vente..Er litt redd at det kan være skadelig med for mange ultralyder, men de gynekologene jeg har vært hos sa at det ikke var det da. Har også morkake foran så er vel ikke før rundt uke 20 at jeg kan forvente å kjenne noen spark. Er 15+1.
 
Tok privat UL i uke 11 og uke 16

Fikk innvendig og utvendig ultralyd på gyn pga magevondt.

Skal på OUL etter nyttår :)
 
Måtte ha 7+1 pga inseminering. Hadde privat i uke 12/13. Hører jo hjertelyd med doppler nå så personlig ser jeg ikke poenget med at jeg skulle tatt ny tul. Har dessuten OUL om 9 dager.
 
Back
Topp