Hvordan står det til med kvalmen?

IngridK

Flørter med forumet
Noen andre som fortsatt er kvalme? Er i uke 14 nå og da jeg var på tidlig ul sa legen at kvalmen burde ha begynt å gi seg nå (dette var for 1,5 uke siden). Men det har den absolutt ikke. Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg omtrent, noen perioder f.eks rett etter jeg har spist der formen er bedre. Spyr ikke, men går å biter baktenna sammen fordi jeg er livredd for å spy :grumpy:
 
Så slitsomt! :( jeg er fortsatt kvalm men ikke like kvalm som i begynnelsen. Men kaster opp omtrent hver morgen...
 
Ikke like gale her lengre. Blir kvalm om jeg ikke har spist på en god stinn og hvis jeg ikke spiser før jeg tar buss :wtf: har ikke kastet opp dette svangerskapet, men har vært rett før flere ganger ... og vært kvalm hele døgnet og natten om jeg måtte opp for å tisse :wtf:
 
Ikke kvalm lenger nå :D men er 17+0 i dag da :p
 
Ikke så bra her.. Har vært innlagt noen ganger og går fast på Zofran for å holde ut. Synes det er ganske kjipt... Har litt lyst til å begynne å nyte det å gå gravid snart, akkurat nå er jeg bare sliten. Er stygt redd for at det varer en stund her. Har så lyst å kunne spise noe skikkelig mat snart, har nesten ikke spist på fire måneder :wtf::wtf: Dagens klage fra meeeei :p:p
 
Er 17 uker i morgen og er stort sett kun kvalm når jeg er på jobb nå. Er 50% sykemeldt og jobber i barnehage. Blir kvalm når kroppen er i mye bevegelse, noe som ikke er til å unngå i barnehageyrket. Opp og ned fra gulvet, raske bevegelser og mange lukter:hilarious: takk ig pris for at jeg får noen dager hjemme uten kvalme og oppkast!
 
16 uker + her og forststt kvalm hver dag. Brekker hver dag flere ganger, og kaster opp nesten hver dag, eller annenhver dag. I dag kom deg ferskt blod da jeg brakk meg, så det sliter åpenbart på halsen og. Er så lei av dette, og føler meg så redusert og svak. Skulle nesten ønske at blodprøvene jeg tok på kontroll i uke 12/13 viste noe indikasjon på mangler, men de gjorde de ikke. Annet enn at jeg er på nedre sjiktet for jern, og burde begynne med jerntabletter fra uke 18. Huff.. lei av å klage om dette og :facepalm:
 
16 uker + her og forststt kvalm hver dag. Brekker hver dag flere ganger, og kaster opp nesten hver dag, eller annenhver dag. I dag kom deg ferskt blod da jeg brakk meg, så det sliter åpenbart på halsen og. Er så lei av dette, og føler meg så redusert og svak. Skulle nesten ønske at blodprøvene jeg tok på kontroll i uke 12/13 viste noe indikasjon på mangler, men de gjorde de ikke. Annet enn at jeg er på nedre sjiktet for jern, og burde begynne med jerntabletter fra uke 18. Huff.. lei av å klage om dette og :facepalm:
Skjønner deg, er også lei av å klage om dette! Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at det kunne være så jævlig så tidlig i svangerskapet. Får du noe hjelp av jordmor/lege?
 
Med 3 svangerskap med hyperemesis i forskjellige grader er dette det mildeste så langt. Men i 3 dager nå har jeg vært så dårlig og kastet opp ca hver 20 min. Så deilig når det slapp litt igår. Men fy så jævlig når det er som verst! Håper alle snart er ferdig med kvalmen og oppkast og at vil kan nyte :)
 
Skjønner deg, er også lei av å klage om dette! Hadde aldri i min villeste fantasi sett for meg at det kunne være så jævlig så tidlig i svangerskapet. Får du noe hjelp av jordmor/lege?
Det er tungt :bag: Jeg har vært 100% sykemeldt i 8 uker nå, og fortsetter til starten av januar. Jeg har lite lyst på tabeletter, og får bare beskjed om at hvile er det beste. Og det er jeg enig i. Så prøver å slappe av så mye som mulig og sove. Men det er så ubehagelig å være kvalm.. :wtf: og vi har tre barn i barnehagen som selvfølgelig krever sitt. har jo gjort dette 2 ganger før, og vet jeg var lenge dårlig da også, men husker ikke når det gav seg.

Hva med deg, får du noe mer hjelp/oppfølging av lege eller jordmor?
 
Mye bedre nå, men har mine dager. Ofte på kvelden jeg blir dårlig. Men trenger ikke ta tabletter hver dag !
 
Har dager hvor jeg er kvalm, mest på stressende morgner og breker meg hver gang jeg pusser tenne eller hoster mye... Men tror ikke det er slik at det gir seg tvert etter første trimester...
 
Endelig er jeg kvitt kvalmen. Bikket 14 uker nå og i dag er første gang jeg ikke har brekt meg! To uker siden sist jeg måtte spy! Hurra!
 
Noen andre som fortsatt er kvalme? Er i uke 14 nå og da jeg var på tidlig ul sa legen at kvalmen burde ha begynt å gi seg nå (dette var for 1,5 uke siden). Men det har den absolutt ikke. Er kvalm fra jeg står opp til jeg legger meg omtrent, noen perioder f.eks rett etter jeg har spist der formen er bedre. Spyr ikke, men går å biter baktenna sammen fordi jeg er livredd for å spy :grumpy:

Så slitsomt, stakkars deg Har ikke opplevd kvalme i noen av mine svangerskap
 
Hos meg gikk kvalmen bort mellom ule 15 og 16 :) Men brekker meg fortsatt av og til når jeg pusseer tenner. Har neeesten lært å leve med det!
 
15+1 og sjeldent kvalm lenger! Må spise jevnt om ikke kommer den snikende da. Og om jeg blir stressa eller veldig sliten.
 
16+5, litt kvalm enkelte kvelder ellers ingen kvalme. Sist oppkast var for en uke tid siden.
 
Last edited:
Er 14+2 og synes kvalmen har blitt litt bedre siste uka. Noen kvelder blir jeg kvalm, feks hvis jeg blir sulten og sånn. Men virker som det begynner å bli bedre. Føler også jeg har litt mer energi nå
 
Back
Topp