Søvn

Bkno0887782

Andre møte med forumet
Hei.
Trenger noen kloke hoder som kanskje kan hjelpe meg.
Har en som våkner hver time natta igjennom og som helst skal ligge med puppen i munn hele natta, men jeg klarer ikke å sove noe(sover selv ca 3-4 timer usammenhengende i løpet av et døgn). Det har vært sånn lenge, plutselig kan han i tillegg være våken 3-4 timer i strekk i løpet av natta. Kjenner at jeg begynner å bli rimelig sliten av å aldri få sove. Noen gode råd til å få han til å sove lengre enn 1 times sykluser?
 
Hvor gammel er barnet? Er d normal vekt? Altså trenger du å amme på natta? Evt kutte ut mat på natta å heller gi vann. D er ett helvette når d står på men etter avvenning så blir d bedre. D kan ta alt ifra to døgn til tre uker...
Så kommer d litt ann på hva barnet er vant med fra tidligere. Er d vant med å samsove, sove i egen seng, sove på samme rom eller alene?
Her har minst’n (9mnd) alltid sovet i egen seng og nå på eget rom som han deler med store bror på 6 år. Han har aldri sovet sammen med meg, da jeg natt ammet så tok jeg han opp, satt i senga å amma å la han tilbake. D kan jo bli litt tyngere hvis barnet er vant med å ligge inntil hele tiden. Tar han smokke? Evt en koseklut eller ett teppe som han liker? Han her hjemme tar smokke å har ett helse teppe han liker å ha rundt seg, d har han alltid hatt. Lager en slags trygghet med d..
Æsj vanskelig detta! Du får neste prøve deg fram. Kommer til ann på alder å, fra de er 6-7 mnd så begynner de på få en bra vilje. Og begynner å skjønne at de har en vilje å kan styre oss med stemme sin. Enn så små de er så må vi begynne med grensesetting etter vært..
 
Last edited:
Desverre er det bare litt håpløst til tider.. Noen babyer verre enn andre. Her samsover vi for da får jeg mest søvn. Når vi begynte med natt avennning så begynte mannen å ta om natten og gi vann. Og etterhvert har baby lagt hele natten i sin seng
 
Han er 9 mnd, tar ikke smokk eller noe for koseklut. Han spiser i utgangspunktet bra på dagen synes jeg(grøt til frokost, ammer før soving, brødskive til lunsj, middagsglass og grøt til kveldes) vi samsover fordi han våkner med en gang han blir løftet over. Tror nok vi bare må ta kampen og få han over i egen seng. Skjønner jo at det kan være en fase med at han får tenner eller lærer seg masse nye ting, seprasjonsangst osv.
 
Han er 9 mnd, tar ikke smokk eller noe for koseklut. Han spiser i utgangspunktet bra på dagen synes jeg(grøt til frokost, ammer før soving, brødskive til lunsj, middagsglass og grøt til kveldes) vi samsover fordi han våkner med en gang han blir løftet over. Tror nok vi bare må ta kampen og få han over i egen seng. Skjønner jo at det kan være en fase med at han får tenner eller lærer seg masse nye ting, seprasjonsangst osv.
Har ingen gode råd å komme med, men sender deg en god klem. Barn er ulike, og noen kan bare ikke sove, men det blir bedre:Heartred Vår eldste våknet hver time hele natta til hun var 11 mnd. I gode perioder sov hun inntil 2,5t i strekk på natta. Andre perioder sov hun max 3t totalt på ei natt, da også med oppvåkninger hver time. Hun sov konsekvent kun 40 min x flere på dagen til hun var 18 mnd og begynte i bhg. Søvntullet på natt varte til hun var 15 mnd, siden da har hun hatt 1-4 oppvåkninger pr natt. Nå er hun 3,5 år og vi begynner først nå å se ei jente som sover rundt oftere og oftere.. Det har holdt på å drive oss fra vetter i perioder, vi har runda internett og slitt ut heøsesøster i søken på noe som hjelper, men ingenting beit på. Hun trengte vel bare tid.
 
Har ingen gode råd å komme med, men sender deg en god klem. Barn er ulike, og noen kan bare ikke sove, men det blir bedre:Heartred Vår eldste våknet hver time hele natta til hun var 11 mnd. I gode perioder sov hun inntil 2,5t i strekk på natta. Andre perioder sov hun max 3t totalt på ei natt, da også med oppvåkninger hver time. Hun sov konsekvent kun 40 min x flere på dagen til hun var 18 mnd og begynte i bhg. Søvntullet på natt varte til hun var 15 mnd, siden da har hun hatt 1-4 oppvåkninger pr natt. Nå er hun 3,5 år og vi begynner først nå å se ei jente som sover rundt oftere og oftere.. Det har holdt på å drive oss fra vetter i perioder, vi har runda internett og slitt ut heøsesøster i søken på noe som hjelper, men ingenting beit på. Hun trengte vel bare tid.

takk, husker jo at storesøster var omtrent lik i forhold til søvn også... vet jo at det blir bedre etterhvert bare føles så innmari lenge til når det står på som verst
 
Back
Topp