Flere som er sykemeldt?

Hadde det ikke vært for hjemmekontor og fleksible dager, så hadde jeg vært sykemeldt jeg også. Husker jeg opplevde det som et enormt nederlag å bli 50% sykemeldt siste uken før permisjonsstart med andremann. Helt tullete. Slet altfor lenge, og for hva? Denne gangen har jeg lovet meg selv å ta i mot sykemelding på et tidligere tidspunkt, hvis jeg kjenner at det blir for tungt. Prøv å ikke ha dårlig samvittighet. Tenk at du først og fremst skal ta vare på deg selv og mini i magen :Heartred
Takk for svar. Ja, du har gode poeng.. det er ikke noe vits å slite seg helt ut på jobb..❤
 
100% sykemeldt siden før graviditet grunnet prøverør. Var 4 dager på jobb 50% men det gikk dårlig.

mer snart 12 uker, blir nok minst 2 uker til men sansynligvis en måned ++
Takk for svar. Du venter tvillinger, var det ikke? Jeg gikk ut i 100% sykemelding da jeg var i uke 22 eller noe med tvillingene. Så fikm jeg svangerskapspenger etterhvert. Var og 100% sykemeldt grunnet kvalme i starten så jobbet jeg vel 3-4 uker før jeg ble sykemeldt ut svangerskapet. Masse lykke til!
 
Jeg var først 20 % sykemeldt, men er nå og har vært 40 % sykemeldt de siste ukene. Dette er pga kvalme og hodepine. Sist så fikk jeg noen uker med pause hvor jeg kunne jobbe 100 % før jeg ble gradert sykemeldt pga bekkenet. Håper jeg slipper det denne gangen:yuck:
Takk for svar. Det er ikke noe godt å ha vondt hodet heller. Det har jeg hvis jeg ikke er kvalm. Håper du slipper plager fra bekkenet denne gangen❤
 
Jeg jobber også i barnehage, fordi jeg er mye alene med barna, ei i bhg og en på skolen er det vanskelig for meg å ha tidligvakt... Har derfor siden mai nesten bare jobbet seinvakter... Jeg er bra sliten mye å rydde og låse før jeg går, er ikke hjemme før 16.30. Så skal middag lages, lekser gjøred og legging av og til dusjing... Jeg håper på å jobbe 100 % ut desember.. Men frs januar kommer jeg til å be om gradert svangerskapspenger for å jobbe mindre... Er allerede sliten....
Jobber også i barnehage. Har vært ok i form og jobbet 100% hele veien frem til nå :) Men har begynt å slite med bekken/rygg de siste to ukene. Heldigvis på stor avdeling så slipper løft osv! Får tilrettelegging i form av å slippe lange turer med barna/gruppa men ellers er hverdagen ofte slitsom. Noen dager mer enn andre.. Men lurer mtp at du skriver graderte svangerskapspenger..? Er barnehage et yrke som kvalifiserer til svangerskapspenger? Trodde man måtte bruke sykemelding :wideyed:
 
Jeg jobber også i barnehage, fordi jeg er mye alene med barna, ei i bhg og en på skolen er det vanskelig for meg å ha tidligvakt... Har derfor siden mai nesten bare jobbet seinvakter... Jeg er bra sliten mye å rydde og låse før jeg går, er ikke hjemme før 16.30. Så skal middag lages, lekser gjøred og legging av og til dusjing... Jeg håper på å jobbe 100 % ut desember.. Men frs januar kommer jeg til å be om gradert svangerskapspenger for å jobbe mindre... Er allerede sliten....
Åh, føler med deg, skjønner at du er sliten nå. Det er beintøft i barnehagene for tiden ❤ jobber selv i barnehage, men jeg har en stilling som gjør at jeg følger enkeltarbarn, så slipper å følge vaktsystemet. Men det var blant annet noe av det jeg synes var vanskelig i de forrige graviditetene, da var jeg pedleder. Du har jo flere å ta deg av hjemme også, så håper du ber om litt gradert sm så du ikke sliter deg ut❤
 
Jeg jobber og i barnehage, så skjønner hvordan det er.. det er ikke så mye alternative arbeidsoppgaver, du må liksom gjøre det som skal. Så det skjønner jeg at du vurderer. Så er det jo i tillegg det med smitte.. håper du fortsetter å lytte til kroppen iallefall ❤

Ja det er ikke så lett det der. I dag har jordmor søkt om svangerskapspenger for meg. Sa det var en del gravide som jobber i barnehage som har gjort det hos henne i det siste. Det er skrevet at jeg ikke skal jobbe med barn pga smitterisiko, og at sjefen må avgjøre om jeg kan jobbe med kontoroppgaver eller gå ut i svangerskapspenger. Så blir spennende å se hva det blir til.
 
Jobber også i barnehage. Har vært ok i form og jobbet 100% hele veien frem til nå :) Men har begynt å slite med bekken/rygg de siste to ukene. Heldigvis på stor avdeling så slipper løft osv! Får tilrettelegging i form av å slippe lange turer med barna/gruppa men ellers er hverdagen ofte slitsom. Noen dager mer enn andre.. Men lurer mtp at du skriver graderte svangerskapspenger..? Er barnehage et yrke som kvalifiserer til svangerskapspenger? Trodde man måtte bruke sykemelding :wideyed:

Jeg fikk beskjed av jordmor i dag at jobb i barnehage nå disse korona tider, er grunn nok til svangerskapspenger. Pga at man ikke vet hva som skjer med fosteret om man blir smitta. Pga at jeg jobber i barnehage har jordmor søkt allerede i dag. Sa jeg må enten ha kontoroppgaver eller gå ut i svangerskapspenger :wideyed: jeg kunne sikkert ha jobba med barn, men hun sa det er lov å føle at man er redd for korona, og dermed søke svangerskapspenger.
 
Det er imponerende at du holder deg i sykepleierjobben og er alene med barn samtidig som du er gravid.❤ Får håpe at bekkenet ditt spiller på lag så du får det som du ønsker..
Tusen takk ❤️ Skal prøve å klemme inn litt svømming og yoga i en hektisk hverdag :)
 
Jeg jobber også i barnehage, fordi jeg er mye alene med barna, ei i bhg og en på skolen er det vanskelig for meg å ha tidligvakt... Har derfor siden mai nesten bare jobbet seinvakter... Jeg er bra sliten mye å rydde og låse før jeg går, er ikke hjemme før 16.30. Så skal middag lages, lekser gjøred og legging av og til dusjing... Jeg håper på å jobbe 100 % ut desember.. Men frs januar kommer jeg til å be om gradert svangerskapspenger for å jobbe mindre... Er allerede sliten....
Hvorfor svangerskapspenger? Det får man vel kun hvis baby er i fare?
 
Takk for svar. Du venter tvillinger, var det ikke? Jeg gikk ut i 100% sykemelding da jeg var i uke 22 eller noe med tvillingene. Så fikm jeg svangerskapspenger etterhvert. Var og 100% sykemeldt grunnet kvalme i starten så jobbet jeg vel 3-4 uker før jeg ble sykemeldt ut svangerskapet. Masse lykke til!


Stemmer er tvillinger, har stille sittende jobb men psykisk er det 120kmt så spent hvordan lege vil vurdere det!

og takk <3
 
Ja det er ikke så lett det der. I dag har jordmor søkt om svangerskapspenger for meg. Sa det var en del gravide som jobber i barnehage som har gjort det hos henne i det siste. Det er skrevet at jeg ikke skal jobbe med barn pga smitterisiko, og at sjefen må avgjøre om jeg kan jobbe med kontoroppgaver eller gå ut i svangerskapspenger. Så blir spennende å se hva det blir til.
Spennende! Ja, det er jo andre tider nå. Jeg fikk svangerskapspenger sist, men da var jeg gravid med tvillinger og det blir jo sett på som risikosvangerskap så. Håper du får innvilget svangerskapspenger!
 
Jeg får svangerskapspenger 100%. Har ikke en risikojobb. Men er mye stress og frister. Har en diagnose som gir økt risiko for spontanabort, dødfødsel og hjerteblokk hos foster. Så i søknaden begrunnet jordmor at mor måtte ikke utsettes for stress for det kunne påvirke fosteret.

Hvis jeg ikke hadde fått godkjent svangerskapspenger så ville legen sykemelde meg. Leddsmertene og utmattelsen ble mye værre når jeg ble gravid, har heldigvis en arbeidsgiver som viser full forståelse.
Men kjenner også på dette at alle andre fungerer på jobb og hjemme som før. Men prøver å tenke at man skal fungere hjemme også, og man har flere år igjen av arbeidslivet.
 
Spennende! Ja, det er jo andre tider nå. Jeg fikk svangerskapspenger sist, men da var jeg gravid med tvillinger og det blir jo sett på som risikosvangerskap så. Håper du får innvilget svangerskapspenger!

Ja er litt annerledes tider med korona osv. Åå så koselig med tvillinger :Heartred skjønner godt du fikk svangerskapspenger da. Blir spennende å se, sjefen snakka om at hun skulle tenke på det, at hun muligens hadde noen kontor oppgaver så får se. Du får ta vare på deg selv du og:Heartred
 
Jeg er 14+2, og er 100% sykemeldt. Allerede vært det i 5 uker, og er foreløbig sykemeldt til midten av januar. Har fått diagnosen hypermesis, og kaster opp bare jeg går fra senga til kjøkkenet for å hente vann. Er alene med en jente på 5 fra før, og bor ikke i samme by som kjæresten min enda, så lite hjelp å få fra andre. Sover hele dagen mens jenta mi er i barnehagen, og legger meg igjen når hun har sovnet for kvelden. Aldri vært så sliten og dårlig før, og legen mente det ville ta flere uker fra kvalmen (forhåpentligvis) gir seg, til energinivået mitt er tilbake til normalen. Krysser fingrene for at jeg kommer meg tilbake i jobb i januar, men ikke på bekostning av helsa :)
 
Åh, føler med deg, skjønner at du er sliten nå. Det er beintøft i barnehagene for tiden ❤ jobber selv i barnehage, men jeg har en stilling som gjør at jeg følger enkeltarbarn, så slipper å følge vaktsystemet. Men det var blant annet noe av det jeg synes var vanskelig i de forrige graviditetene, da var jeg pedleder. Du har jo flere å ta deg av hjemme også, så håper du ber om litt gradert sm så du ikke sliter deg ut❤
Det skal jeg, men med tanke på ferieavvikling og desembertia skal jeg holde ut denne mnd :)
 
Jobber fult enda, koster litt å få det til, og får det nok til pga arbeidssituasjonen, har jobbet kortere dager når mannen har vært borte og målet er å jobbe det inn igjen når jeg nå har ham hjemme. Men har jo sovnet samtidig som barna etc med jeg har klart å stå i jobb. Samt jeg er relativt frisk i forhold til mange
 
Jobber også i barnehage. Har vært ok i form og jobbet 100% hele veien frem til nå :) Men har begynt å slite med bekken/rygg de siste to ukene. Heldigvis på stor avdeling så slipper løft osv! Får tilrettelegging i form av å slippe lange turer med barna/gruppa men ellers er hverdagen ofte slitsom. Noen dager mer enn andre.. Men lurer mtp at du skriver graderte svangerskapspenger..? Er barnehage et yrke som kvalifiserer til svangerskapspenger? Trodde man måtte bruke sykemelding :wideyed:
Jeg har et risikosvangerskap derfor får jeg det, dette ble tatt opp allerede første time :)
 
Back
Topp