Kjenne bevegelse som førstegangsgravid

IVFdrømmen

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
JuniJubel2021
Er så spent på å kjenne lillemor :dummy1::Heartpink Hatt sett at alt er bra på TUL og hører hjertelyden med doppler når jeg leiter (har vært 1-2 ganger i uka). Fikk beskjed om at livmor ligger på baksiden, så slipper «støtdemper» foran :p:hilarious:

Er førstegangsgravid, så vet jo at det kan ta litt tid.. I de fleste artikler/apper så står det gjerne ca uke 18? Er 14+5 idag, og gleder meg sååå til å kjenne bevegelser :smug: Når kjente dere noe første gang?
 
Tror det var rundt uke 16-17 første gangen :hilarious: Nå er jeg inne i uke 14, men har fortsatt ikke kjent noe (selv om man gjerne kjenner tidligere når man har vært gravid før :shy:).

Hadde forresten morkaken forran første gangen, så den var med å «dempe» bevegelsene (og slik var det hele svangerskapet også) :hilarious:
 
Er så spent på å kjenne lillemor :dummy1::Heartpink Hatt sett at alt er bra på TUL og hører hjertelyden med doppler når jeg leiter (har vært 1-2 ganger i uka). Fikk beskjed om at livmor ligger på baksiden, så slipper «støtdemper» foran :p:hilarious:

Er førstegangsgravid, så vet jo at det kan ta litt tid.. I de fleste artikler/apper så står det gjerne ca uke 18? Er 14+5 idag, og gleder meg sååå til å kjenne bevegelser :smug: Når kjente dere noe første gang?

Førstegangsgravid har og :cool01 Vil gjerne vite det, eg og... Venter spent på noe sparker fra gullet mitt:dance011
 
Kjente det i uke 17+x første svangerskap, og utenpå magen 19+3. Da kunne far både føle og se bevegelsene :)
 
Me
Er så spent på å kjenne lillemor :dummy1::Heartpink Hatt sett at alt er bra på TUL og hører hjertelyden med doppler når jeg leiter (har vært 1-2 ganger i uka). Fikk beskjed om at livmor ligger på baksiden, så slipper «støtdemper» foran :p:hilarious:

Er førstegangsgravid, så vet jo at det kan ta litt tid.. I de fleste artikler/apper så står det gjerne ca uke 18? Er 14+5 idag, og gleder meg sååå til å kjenne bevegelser :smug: Når kjente dere noe første gang?
Med førstemann kjente jeg det i sånn uke 18-19 tror jeg! Denne gangen synes jeg å kjenne det allerede uke 11, men vanskelig å si sikkert ennå :p
 
Med førstemann kjente jeg det rundt uke 17-18 :) Hadde morkaken bak.
Nå kjenner jeg tydelige bobler, har gjort det tydelig i en ukes tid. Er 14+1. Boblene er nøyaktige som sist :) Bare å glede seg ❤️ Du er nok ikke i tvil når du først kjenner det tydelig, og begynner sikkert å fundere: Men dette har jeg jo kanskje kjent i en liten stund allerede. :D Hvis det gir mening :happy:
 
Med nr 1 kjente jeg det i uke 18, med nr 2 i uke 14-15 og denne gangen kjenner jeg det allerede i uke 12 :) ikke så ofte ... men det hender det kjennes
 
Jeg kjente det rundt uke 17-18, var først når jeg så det på oul at jeg skjønte det faktisk var spark og da hadde jeg kjent det en liten stund allerede uten at jeg var sikker :p hadde morkaken fremme!
 
Med førstemann kjente jeg det på OUL når jeg så at han sparket! Men nr 2 kjente jeg rundt uke 14-15 og denne gangen har jeg kjent det ca en uke nå (er 14+5).
 
Med førstemann kjente vi begge et eneste "dunk" i uke 14 ca. Utrolig flaks.. men sånn bevegelse hver dag kjente jeg ikke før rundt uke 17. Er nå rundt 14 uker og tror stadig at jeg kjenner noe, men så går det en stund før det kommer en fis.. :angelic:
 
Jeg kjente det tidligere med nr 1 faktisk enn nr 2. men var nok pga morkaken, hadde den foran sist og hvilken lykke foran denne gangen også så er innstilt på å måtte vente til langt uti Jan for å kjenne noe
 
Er førstegangs og i uke 14 nå, morkaken ligger foran. Antakelig er det for tidlig å kjenne noe. Men de siste dagene har jeg kjent en "blafrende" følelse noen ganger når jeg leger meg på siden, det minner egentlig ikke om noe jeg har kjent før (er godt kjent med luft i dette svangerskapet dessverre:bag:). Så jeg lurer på om det faktisk kan være den lille? Jeg innbiller meg i hvert fall det og koser meg med følelsen :happy:
 
Dere som har kjent bevegelse tidlig, hvor omtrent på magen har dere kjent bevegelse? :happy: Ved navle, under navle, trusekant etc?
 
Er førstegangs og i uke 14 nå, morkaken ligger foran. Antakelig er det for tidlig å kjenne noe. Men de siste dagene har jeg kjent en "blafrende" følelse noen ganger når jeg leger meg på siden, det minner egentlig ikke om noe jeg har kjent før (er godt kjent med luft i dette svangerskapet dessverre:bag:). Så jeg lurer på om det faktisk kan være den lille? Jeg innbiller meg i hvert fall det og koser meg med følelsen :happy:
Det kan godt være babyen :) Jeg har kjent bevegelse ganske ofte i det siste (14+4 i morgen, og andregangs), og all bevegelse jeg kjenner er rett under navlen. En liten «boble» hver gang. Med en gang jeg kjenner over navlen avskriver jeg bevegelse fra babyen med en gang :) En blafrende følelse er jo en fin beskrivelse på bevegelse også da:happy:
 
Det kan godt være babyen :) Jeg har kjent bevegelse ganske ofte i det siste (14+4 i morgen, og andregangs), og all bevegelse jeg kjenner er rett under navlen. En liten «boble» hver gang. Med en gang jeg kjenner over navlen avskriver jeg bevegelse fra babyen med en gang :) En blafrende følelse er jo en fin beskrivelse på bevegelse også da:happy:
Da tror jeg kanskje jeg også har kjent det, men er jo kun 13+5 i dag, og førstegangs så vet jo egentlig ikke hvordan det kan beskrives, oppleves, eller om det er tarmene, men det er i allefall en ukjent følelse. Det kiler litt liksom, nedenfor navlen og til venstre.
 
Kjenner noen få cm under navlen :) Fått bekreftet på ultralyd at det er der lillesøster ligger også :)

Takk for svar. Har morkaken foranliggende, men kjente noe som «strøk» meg på innsiden her forleden, noen cm nedenfor navlen. Først trodde jeg det var mini, men mtp morkakens plassering ble jeg plutselig usikker. Har ekstremt mye luft, men sikker på at de ikke var luftbobler (de har jeg blitt ekspert på nå:hilarious:)
 
Da tror jeg kanskje jeg også har kjent det, men er jo kun 13+5 i dag, og førstegangs så vet jo egentlig ikke hvordan det kan beskrives, oppleves, eller om det er tarmene, men det er i allefall en ukjent følelse. Det kiler litt liksom, nedenfor navlen og til venstre.
Det kan godt være baby:happy: Spennende tid fremover:happy:
 
Back
Topp