Flere som er sykemeldt?

Lois

Forelsket i forumet
Hei! Er det flere enn meg som fortsatt er såpass dårlig at dere er sykemeldt?

Jeg er 13 uker. Jeg har nå vært 100% sykemeldt i litt over 4 uker (2 uker av gangen). Formen er ikke noe bedre, kvalm med brekninger og oppkast hver dag og har nettopp fullført en antibiotikakur mot UVI (som jeg fikk forrige uke og aldri før har hatt forresten). :arghh:
I går var jeg hos legen og hun sykemeldte meg helt til januar.
Det føles litt godt å vite at jeg får noen flere uker å komme meg på, men samtidig føler jeg på dårlig samvittighet ovenfor jobb (vet jeg ikke burde det, men...).
Synes "alle" gravide rundt meg jobber i 100% og det merkes nesten ikke at de er gravide.. :happy090
Må legge til at dette blir 4.barnet hei og eldste er 5 år så det går i ett når de er hjemme..
 
Jeg har vært sykemeldt i 8 uker (er 12+0 i dag). Har vært veldig kvalm og sliten, og fått beskjed om å ta det med ro de første ukene pga at jeg hadde MA i vår. Jobber i barnehage så har ikke vært så lett å ta det med ro der. Men nå vil legen at jeg skal prøve meg ut i litt jobb igjen fra uka. Skal til jordmor i dag, så skal høre litt med henne. Har jo også vært veldig bekymret for å bli smittet med korona på jobb.
 
Jeg har vært sykemeldt i 20% til uke 14 og 40% sykemeldt nå :)
 
Har vært 100% sykemeldt 1 uke så 60% i 3 uker og så 50% i 2 uker til. Den siste sykemeldingen går ut på onsdag og jeg er litt spent på hvordan det skal gå eller om jeg skal ta kontakt med legen igjen.
Men da er det bare 1,5 uke igjen før ferien, så burde klare å bite tennene sammen (tror jeg) :wtf: Har heldigvis hjemmekontor og kjernetiden er oppheva pga korona. Så jeg kan ta meg en time eller to fri midt på dagen for å sove litt.
 
Er også sykemeldt. Begynte med 50% sykemelding i midten av oktober. Deretter 100%sykemeldt hele november og nå er jeg 60% sykemeldt ut neste uke. Skal til legen før den går ut og kommer til å be om 50% ut året. Er ikke så kvalm lenger men veldig preget av å ha vært sengeliggende lenge.
 
Jobber 100%, men merker jeg er mer sliten enn vanlig, spesielt etter jobb. Så selv om du syns «alle» jobber, så er det ikke sikkert alle gjør det lett som en plett :) Man må ta sykemelding hvis man trenger det, det er ingen skam :)
 
Jeg er sykemeldt 60%, men av litt blandede årsaker. Både fordi kroppen min ikke fungerer helt hundre på denne årstiden pga kronisk sykdom, men er nok også mer sliten enn ellers pga graviditeten :). Beholder sykemeldingen over nyttår hvertfall før jeg muligens går litt mer tilbake på jobb:).
 
Jeg var mye sykmeldt første svangerskap. Lå omtrent bare i senga. Denne gangen jobber jeg fullt som sykepleier og er alenemor i tillegg. To svært forskjellige svangerskap. Men kjenner så smått smerter i rygg og bekken etter en lang dag. Men håper jeg klarer meg uten sykemelding frem til hvertfall mars/april.
 
Er også sykemeldt og sengeliggende, og kjenner på det samme som deg. Det er ikke så enkelt når det er mange andre gravide rundt meg uten en eneste plage som jobber og trener, jeg vil så gjerne også det! Skjønner jo at de også kan være slitne, men når man er sengeliggende og bitter så er det ikke så enkelt å se det der og da. Glad det snart er jul og mye å se frem til iallefall :):)
 
Hadde det ikke vært for hjemmekontor og fleksible dager, så hadde jeg vært sykemeldt jeg også. Husker jeg opplevde det som et enormt nederlag å bli 50% sykemeldt siste uken før permisjonsstart med andremann. Helt tullete. Slet altfor lenge, og for hva? Denne gangen har jeg lovet meg selv å ta i mot sykemelding på et tidligere tidspunkt, hvis jeg kjenner at det blir for tungt. Prøv å ikke ha dårlig samvittighet. Tenk at du først og fremst skal ta vare på deg selv og mini i magen :Heartred
 
100% sykemeldt siden før graviditet grunnet prøverør. Var 4 dager på jobb 50% men det gikk dårlig.

mer snart 12 uker, blir nok minst 2 uker til men sansynligvis en måned ++
 
Jeg var først 20 % sykemeldt, men er nå og har vært 40 % sykemeldt de siste ukene. Dette er pga kvalme og hodepine. Sist så fikk jeg noen uker med pause hvor jeg kunne jobbe 100 % før jeg ble gradert sykemeldt pga bekkenet. Håper jeg slipper det denne gangen:yuck:
 
Jeg har vært sykemeldt i 8 uker (er 12+0 i dag). Har vært veldig kvalm og sliten, og fått beskjed om å ta det med ro de første ukene pga at jeg hadde MA i vår. Jobber i barnehage så har ikke vært så lett å ta det med ro der. Men nå vil legen at jeg skal prøve meg ut i litt jobb igjen fra uka. Skal til jordmor i dag, så skal høre litt med henne. Har jo også vært veldig bekymret for å bli smittet med korona på jobb.
Jeg jobber og i barnehage, så skjønner hvordan det er.. det er ikke så mye alternative arbeidsoppgaver, du må liksom gjøre det som skal. Så det skjønner jeg at du vurderer. Så er det jo i tillegg det med smitte.. håper du fortsetter å lytte til kroppen iallefall ❤
 
Har vært 100% sykemeldt 1 uke så 60% i 3 uker og så 50% i 2 uker til. Den siste sykemeldingen går ut på onsdag og jeg er litt spent på hvordan det skal gå eller om jeg skal ta kontakt med legen igjen.
Men da er det bare 1,5 uke igjen før ferien, så burde klare å bite tennene sammen (tror jeg) :wtf: Har heldigvis hjemmekontor og kjernetiden er oppheva pga korona. Så jeg kan ta meg en time eller to fri midt på dagen for å sove litt.
Så bra du får litt fleksible dager så du kan styre litt selv. Skulle ønske jeg også kunne det. Men jobber i barnehage så er ikke så mye jeg kan gjøre hjemmefra, desverre. Håper den 1,5 uken går greit for deg så du ikke blir for sliten rett før jul❤
 
Er også sykemeldt. Begynte med 50% sykemelding i midten av oktober. Deretter 100%sykemeldt hele november og nå er jeg 60% sykemeldt ut neste uke. Skal til legen før den går ut og kommer til å be om 50% ut året. Er ikke så kvalm lenger men veldig preget av å ha vært sengeliggende lenge.
Takk for svar. ❤ ja, man blir veldig utmattet av å ha være dårlig så lenge, selv om man føler seg bedre. Jeg har noen uker på meg nå heldigvis, men her har ikke kvalmen eller trøttheten sluppet noe så vi får se..
 
Jeg jobber også i barnehage, fordi jeg er mye alene med barna, ei i bhg og en på skolen er det vanskelig for meg å ha tidligvakt... Har derfor siden mai nesten bare jobbet seinvakter... Jeg er bra sliten mye å rydde og låse før jeg går, er ikke hjemme før 16.30. Så skal middag lages, lekser gjøred og legging av og til dusjing... Jeg håper på å jobbe 100 % ut desember.. Men frs januar kommer jeg til å be om gradert svangerskapspenger for å jobbe mindre... Er allerede sliten....
 
Jobber 100%, men merker jeg er mer sliten enn vanlig, spesielt etter jobb. Så selv om du syns «alle» jobber, så er det ikke sikkert alle gjør det lett som en plett :) Man må ta sykemelding hvis man trenger det, det er ingen skam :)
Takk for svar. Ja, skjønner at det kan virke som at alle andre har det så lett, men de har sikkert sine utfordringer/plager. Det skal ikke være noe skam å ta ut sykemelding nei, men det er rart med det. Er litt streng med meg selv på sånt..
 
Jeg er sykemeldt 60%, men av litt blandede årsaker. Både fordi kroppen min ikke fungerer helt hundre på denne årstiden pga kronisk sykdom, men er nok også mer sliten enn ellers pga graviditeten :). Beholder sykemeldingen over nyttår hvertfall før jeg muligens går litt mer tilbake på jobb:).
Takk for svar. Der høres lurt ut. ❤
 
Jeg var mye sykmeldt første svangerskap. Lå omtrent bare i senga. Denne gangen jobber jeg fullt som sykepleier og er alenemor i tillegg. To svært forskjellige svangerskap. Men kjenner så smått smerter i rygg og bekken etter en lang dag. Men håper jeg klarer meg uten sykemelding frem til hvertfall mars/april.
Det er imponerende at du holder deg i sykepleierjobben og er alene med barn samtidig som du er gravid.❤ Får håpe at bekkenet ditt spiller på lag så du får det som du ønsker..
 
Er også sykemeldt og sengeliggende, og kjenner på det samme som deg. Det er ikke så enkelt når det er mange andre gravide rundt meg uten en eneste plage som jobber og trener, jeg vil så gjerne også det! Skjønner jo at de også kan være slitne, men når man er sengeliggende og bitter så er det ikke så enkelt å se det der og da. Glad det snart er jul og mye å se frem til iallefall :):)
Takk for svar. Det må jo åpenbart være at noen merker mindre av å være gravid enn andre.. Men det er kjipt å ha det sånn. Er selvfølgelig glad for symptomer som gjør at jeg ikke blir bekymret for at noe er galt. Men det å bli såpass dårlig er liksom noe annet. Og nå som det er så mørkt ute og koronaresttiksjoner osv.. det hjelper ikke. Men heldigvis er det snart jul ja! De hjelper å ha noe å glede seg til❤
 
Back
Topp