Permisjon start og kveldsjobbing.

Louise990

Blir kjent med forumet
Heihei.
Mens jeg har vært i permisjon har arbeidsgiver endret arbeidstidene mine til annhver uke kveld. Pappa er nå hjemme med baby 8 mnd. Og han har vært hjemme i en uke i dag. Han har hatt problemer med legging og grinete barn nå i kveld og i hele går mens jeg var på jobb. I natt var det unormalt mye våken, urolig, grinete. Kan barnet merke at det skjer endringer? Blir så fortvilet alle mann her. Pappa vil bare tilbake på jobb. Og vil i utgangspunktet ikke være hjemme i permisjon. (Ihvertfall ikke så lenge) Jeg har ikke mulighet til og ta ulønnet permisjon. Og det er ikke greit og være på jobb når jeg føler at alt bare raser sammen hjemme. Vanligvis har ikke disse tingene vært ett problem. Tar imot alle tips. For føler meg ganske fortvilet. Og har ikke hatt det noe greit mens jeg har vært på jobb. Pappa er i utgangspunktet veldig flink. Men permisjon hjemme så lenge tror jeg kommer til og fucke opp i stor grad!!
 
Jeg jobber kun kveld. Har 40% stilling. Var tilbake i jobb for 1 mnd siden. Merket de første gangene trengte lille mer nærhet om nettene og det ble mer samsoving når han våknet på nattestid. Far orker heller ikke kampen med å legge, så må oftest ta over når jeg kommer hjem i 22 tiden. Det har bedret seg litt. Men tenner, prøve innføring av rutiner og avvenne sovning til bryst påvirker godt det også.
Far elsker sønnen sin. Men ikke skapt for permisjonslivet sier han selv.

Barnet merker endring, så tilbring gjerne mest mulig tid sammen når du først er hjemme. Hold fast på rutiner hvis dere har innarbeidet det, så går det seg til etterhvert.
 
Tusen takk for kjapt svar. Skulle gjerne tatt over hele permisjonen hans jeg altså. Får håpe det blir bedre. Hjelper jo ikke på samvittighet det at de ikke har det bra hjemme.
 
Tusen takk for kjapt svar. Skulle gjerne tatt over hele permisjonen hans jeg altså. Får håpe det blir bedre. Hjelper jo ikke på samvittighet det at de ikke har det bra hjemme.

Han er for tiden arbeidsledig og går hjemme uansett. Men er veldig klar for å få seg en jobb igjen nå.
Skulle også gjerne tatt over hans permisjon. Ønsket å ta ulønnet men har ikke økonomi til det :(

Alt er en tilvenningssak. De må finne sin rytme sammen. Det er i tillegg rundt denne alderen de lærer avstand og forstår at vi kan gå fra dem for en stund.
Håper det løser seg fort :)
 
Sniker.

Kan du prate med lederen din om dette? Må si jeg syns dette høres ut som en meget merkelig turnusendring for en som nettopp er tilbake fra mammaperm.. Det er også veldig merkelig at dette er endret uten at du har blitt spurt om det. Her hadde jeg nok bedt om et møte med lederen min umiddelbart. Er vedkommende en ålreit person, eller en dyktig leder, vil han/hun forsøke å tilrettelegge litt.

Det kan være gjort i beste mening, men tenker isåfall at en kan gi beskjed om at det foreløpig funker dårlig og etterspørre mer spredning i vaktene.
 
Sniker.

Kan du prate med lederen din om dette? Må si jeg syns dette høres ut som en meget merkelig turnusendring for en som nettopp er tilbake fra mammaperm.. Det er også veldig merkelig at dette er endret uten at du har blitt spurt om det. Her hadde jeg nok bedt om et møte med lederen min umiddelbart. Er vedkommende en ålreit person, eller en dyktig leder, vil han/hun forsøke å tilrettelegge litt.

Det kan være gjort i beste mening, men tenker isåfall at en kan gi beskjed om at det foreløpig funker dårlig og etterspørre mer spredning i vaktene.

Jeg har sittet i mange møter ang disse vaktene. Men kommer ingen vei. Fått beskjed om at hvis jeg ikke godtar det kan jeg finne meg noe annet eller gå ned i stilling. Er helt på trynet hele opplegget. Søkt rundt 40 jobber til nå. Men dessverre dårlig respons. Har jobbet dagtid i flere år. Så synes dette er mektig urettferdig. Men blir ikke hørt.
 
Han er for tiden arbeidsledig og går hjemme uansett. Men er veldig klar for å få seg en jobb igjen nå.
Skulle også gjerne tatt over hans permisjon. Ønsket å ta ulønnet men har ikke økonomi til det :(

Alt er en tilvenningssak. De må finne sin rytme sammen. Det er i tillegg rundt denne alderen de lærer avstand og forstår at vi kan gå fra dem for en stund.
Håper det løser seg fort :)


Ja tenker at alt var ikke rosenrødt her den første tiden for meg heller. Men gikk seg til med tiden. Problemet er nok at det er stor forskjell på tolmodigheten våres.
 
Jeg har sittet i mange møter ang disse vaktene. Men kommer ingen vei. Fått beskjed om at hvis jeg ikke godtar det kan jeg finne meg noe annet eller gå ned i stilling. Er helt på trynet hele opplegget. Søkt rundt 40 jobber til nå. Men dessverre dårlig respons. Har jobbet dagtid i flere år. Så synes dette er mektig urettferdig. Men blir ikke hørt.

Så utrolig provoserende å høre. Det er ikke greit i det hele tatt. Håper ting bedrer seg fremover, og at du etterhvert finner en ny jobb der du blir behandlet bra :love017

Tenker ellers at hvis din samboer forsetter å mistrives såpass kan vel du overta hans permisjon ved at han sykemeldes? Om så bare for en uke for å få litt avlastning. Da tenker jeg altså hvis han blir utslitt eller deppet feks. Noe man kanskje blir når man må gå så lenge hjemme og ikke egentlig ønsker det.
Spesielt hvis situasjonen fortsetter å være krevende mtp kveldsvakter. Et vennepar måtte gjøre det. Satser på at det går seg helt til og lykke til ♥️
 
Nei har vært mye fortvilet. Og gruet meg meg til å komme tilbake. Så det hjalp ikke akkurat. Har vært på nippet til og levere oppsigelse så mange ganger. Men når man ikke har noe nytt og komme til så er ikke det helt innenfor.

Ja skal ha det i bakhodet. Har foreslått det allerede. Men sitter nok langt inne.
 
Jeg jobber natt, men da pappaen gikk hjemme i 8 uker tok jeg ut ferie, i tillegg til at jeg tok kveldsvakter for å kunne ha ammefri da dette var umulig å få til på natt. Du har jo krav på 1, evt 2 timer fri til amming frem til barnet er ett år om du fortsatt ammer. Er det kanskje noe du kan benytte deg av for å komme tidligere hjem?
 
Fikk dessverre aldri til ammingen. Og var dårlig med hjelp i corona kaos i Mars/April. Men var ikke dumt forslag:happy:
 
Back
Topp