Håndarbeidstråden

Hehe ikke sant! :hilarious: Er ikke lett! Men du, vi kan jo motivere hverandre da! Holde motivasjonen oppe for at vi kan få til å strikke et teppe og etterhvert hentesett?? :dance011


Det hørtes ut som en veldig god plan :happy:
Har du sett på et teppe du vil strikke?
Jeg begynte på et når jeg ble gravid med første. Det ble fullført av svigermor når eldste var 3 år :hilarious: Men er veldig motivert til å prøve på ny :happy:
 
Tips herfra: Et teppe er et ganske stort arbeid, og veldig gjentakende og dermed synes ihvertfall jeg at det blir litt kjedelig og vanskelig å få ferdig. Da er det mye mer moro med en liten body, genser eller lue! Begynn med noe lite som blir ferdig ganske fort, så får dere treningen til de større arbeidene etter hvert. ;)
 
Tips herfra: Et teppe er et ganske stort arbeid, og veldig gjentakende og dermed synes ihvertfall jeg at det blir litt kjedelig og vanskelig å få ferdig. Da er det mye mer moro med en liten body, genser eller lue! Begynn med noe lite som blir ferdig ganske fort, så får dere treningen til de større arbeidene etter hvert. ;)
Enig :):) og strikk med store pinner i starten. Da flyr arbeidet avgårde, og du føler deg som en strikkedronning.
 
Det hørtes ut som en veldig god plan :happy:
Har du sett på et teppe du vil strikke?
Jeg begynte på et når jeg ble gravid med første. Det ble fullført av svigermor når eldste var 3 år :hilarious: Men er veldig motivert til å prøve på ny :happy:
Tenkte på noe sånn jeg, men kan hende det er et litt for stort prosjekt :nailbiting: Hadde vært gøy da! Hehe tanken er god da! Husker jeg prøvde meg på teppe sist, men fikk et av tanta mi, så da ble det ikke noe fra min side :hilarious:
 

Vedlegg

  • image.jpg
    image.jpg
    28,7 KB · Visninger: 25
Tips herfra: Et teppe er et ganske stort arbeid, og veldig gjentakende og dermed synes ihvertfall jeg at det blir litt kjedelig og vanskelig å få ferdig. Da er det mye mer moro med en liten body, genser eller lue! Begynn med noe lite som blir ferdig ganske fort, så får dere treningen til de større arbeidene etter hvert. ;)
Ja, det kan være lurt! :) takk for tips!
 
Min første body, skal definitivt strikke en mindre avansert neste gang:laughing002
 

Vedlegg

  • IMG_20201117_123259.jpg
    IMG_20201117_123259.jpg
    55,5 KB · Visninger: 37
Så flinke dere er! Har dere noen tips til en nybegynner? Kan tenke meg å starte med noe smått innen strikking :)
 
Så flinke dere er! Har dere noen tips til en nybegynner? Kan tenke meg å starte med noe smått innen strikking :)
Første jeg lærte var lue:) lett og lære, men lærer du å lese oppskrifter, så vil du kunne strikke mye. Det viktigste er strikkefasthet og rett garn:joyful:
 
Djevellue er veldig lett. Jeg er nybegynner på 20.året og den passer perfekt for meg. Tar kort tid og er veldig rett frem.
 
Så flinke dere er! Har dere noen tips til en nybegynner? Kan tenke meg å starte med noe smått innen strikking :)
Du kan sjekke oppskriftene på garnstudio.com, de er gratis og av ulik vanskelighetsgrad. De har også en del små videoer av teknikker som kan være til hjelp, men mye går helt fint å google også, hvis du ikke skjønner helt. Eller spørre her!

Dale garn har også mange fine, nostalgiske og gratis oppskrifter til baby og barn.

Ellers er jeg veldig glad i nettstedet Ravelry.com. Det er et sosialt medium for strikking og hekling. Du må registrere deg, men det er gratis. Da kan du for eksempel gå inn på en oppskrift og se hva andre har laget ut fra den, hvilke garn de har brukt, og om de hadde noen kommentarer til oppskriften. Og så kan du legge inn det du lager selv. Jeg synes det er flott å ha en oversikt over alt jeg har laget, hvem jeg ga det til, hvilket garn jeg brukte, hvilken pinne, og så videre. I tillegg kan du kjøpe mønster der inne, det er forum, og egentlig masse funksjonalitet. :excited001
 
Du kan sjekke oppskriftene på garnstudio.com, de er gratis og av ulik vanskelighetsgrad. De har også en del små videoer av teknikker som kan være til hjelp, men mye går helt fint å google også, hvis du ikke skjønner helt. Eller spørre her!

Dale garn har også mange fine, nostalgiske og gratis oppskrifter til baby og barn.

Ellers er jeg veldig glad i nettstedet Ravelry.com. Det er et sosialt medium for strikking og hekling. Du må registrere deg, men det er gratis. Da kan du for eksempel gå inn på en oppskrift og se hva andre har laget ut fra den, hvilke garn de har brukt, og om de hadde noen kommentarer til oppskriften. Og så kan du legge inn det du lager selv. Jeg synes det er flott å ha en oversikt over alt jeg har laget, hvem jeg ga det til, hvilket garn jeg brukte, hvilken pinne, og så videre. I tillegg kan du kjøpe mønster der inne, det er forum, og egentlig masse funksjonalitet. :excited001
Takk! Herlig! Skal definitivt sjekke ut! :woot:
 
Djevellue er veldig lett. Jeg er nybegynner på 20.året og den passer perfekt for meg. Tar kort tid og er veldig rett frem.
Hvis du sier den er lett så skal jeg prøve å se om jeg finner en oppskrift jeg forståe. Googlet bilder av djevellua og jeg synes den så vanskelig ut. Men da er jeg helt nybegynner da, så jeg må uansett sette meg inn i noen teknikker :)
 
Jeg har fra tidligere kun strikker tøfler, raggsokker og pannebånd.

Prøver meg på min første genser nå, Novisegenseren fra PetiteKnit. Blir spennende ;)
 
Tusen takk :) Hele familien er utstyrt med votter i samme design, så jeg skal slippe å tenke så mye :p Er alltid manko på votter til både barn og voksne når høsten kommer. Lurer på hvor de blir av :confused005
 
Artig tråd!
Er i gang med eit restegarn- prosjekt av eit baby teppe. Hekla teppe. Tør liksom ikkje heilt å håpe enno sjølv om eg no er 12+2. Blir pent likevel då.
 
Strikker her! ;)
Siden det blir sommerbaby så får starte på 3 mnd størrelser denne gangen så det passer utpå høsten :D Men noen miniplagg blir det i bomull/ull. ❤️ Strikket et teppe hittil. Bellateppe.
 
Back
Topp