Overproduksjon

MaTe

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Andre som har slitt med overproduksjon? Jenta mi er bare 8 dager, så usikker hvilke tiltak jeg kan sette i verk nå allerede for ikke å ødelegge den naturlige melkeproduksjonen. Samtidig sliter hun som regel veldig etter måltider med magen og det gjør veldig vondt å se hvor vondt hun får av det. Nettene blir også ekstra lange da hun kaver veldig mye og det tar lang tid for henne å få ut avføring og trøste etter måltidet.
 
Forrige gang brukte jeg metoden til ammehjelpen. Tok ganske lang tid før det stabiliserte seg. 1-2 mnd. Men jeg vet ikke helt om det var pga metoden eller at kroppen bare stabiliserte det selv..

Håper det stabiliserer seg snart ❤ Føler så med deg, det er virkelig ikke gøy!
 
Signerer hmy :) metoden til ammehjelpen fungerte bra her, men da var jenta mi ca 2 mnd gammel og det var ganske styrete. Jeg er usikker på om det går mot overproduksjon igjen - han kaver voldsomt med brystet til tider og ligger ofte bare og gaper helt forskrekket. Må hjelpe han mye for at han skal få ut luft. Jeg tror likevel jeg ser det an litt til 6-ukers kontroll hos helsesøster om to uker. Endelig blitt kvitt trøske og sopp, så orker ikke flere tiltak akkurat nå :shy: pluss er jo redd for å klusse til sånn at det blir for lite melk

men det jeg prøver å passe på akkurat nå for at det ikke skal bli værre, er rett og slett å bare amme på ett bryst i hver ammestund slik at det andre brystet får en lang pause. Det blir jo da sendt signal om at det ikke trenger å produsere så mye.
 
Signerer hmy :) metoden til ammehjelpen fungerte bra her, men da var jenta mi ca 2 mnd gammel og det var ganske styrete. Jeg er usikker på om det går mot overproduksjon igjen - han kaver voldsomt med brystet til tider og ligger ofte bare og gaper helt forskrekket. Må hjelpe han mye for at han skal få ut luft. Jeg tror likevel jeg ser det an litt til 6-ukers kontroll hos helsesøster om to uker. Endelig blitt kvitt trøske og sopp, så orker ikke flere tiltak akkurat nå :shy: pluss er jo redd for å klusse til sånn at det blir for lite melk

men det jeg prøver å passe på akkurat nå for at det ikke skal bli værre, er rett og slett å bare amme på ett bryst i hver ammestund slik at det andre brystet får en lang pause. Det blir jo da sendt signal om at det ikke trenger å produsere så mye.

åh, ja.. virkelig ikke noe kjekt når lille sliter på noe. Mi blir helt hysterisk.. kaver veldig med brystet og det forstår jeg godt da melka bare spruter ut til tider..

Vurderer å få ut den værste spruten før jeg gir melk, så kanskje hun slipper den værste sprengen som kommer?
 
åh, ja.. virkelig ikke noe kjekt når lille sliter på noe. Mi blir helt hysterisk.. kaver veldig med brystet og det forstår jeg godt da melka bare spruter ut til tider..

Vurderer å få ut den værste spruten før jeg gir melk, så kanskje hun slipper den værste sprengen som kommer?
Ja det kan være lurt :) håndmelking stimulerer ikke melkeproduksjonen, så det kan man fint gjøre.
 
Sliter med det samme Jeg lar henne suge til melkespruten kommer, så kobler jeg henne av (lillefinger i munnviken) så verste spruten går i et håndkle. Ammer også tilbakelent, så jeg ligger langt bakover, med henne mer oppå, sånn at spruten må jobbe «mot» tyngdekraften. Skikkelig kjipt å se de streve, stakkars
 
Back
Topp