Dere som har født nå (og er flergangs) - hvordan går ammingen?

Godt å høre at flere har gode erfaringer med amming av nr. 2. Sårhet og spreng er noe jeg forventer, så har pakket med mine viktigste, lindrende produkter som jeg sverget til fra sist gang.

Har dere forresten fått noe særlig melk før baby meldte sin ankomst?
Her må jeg håndmelke litt før jeg ser det pipler fram, men har ikke lekket en dråpe ennå.
19 dager igjen til termin.
I mitt første svangerskap lekket jeg hele tiden, men i nå i andre svangerskap har jeg ikke sett en dråpe!

men tror ikke det spiller noen rolle - har hatt ekstremt mye melk etter at babyen kom til verden begge gangene :)
 
Tror ikke jeg har fått så mye melk enda, den ser veldig tynn ut enn så lenge. Kjenner liksom litt spreng, men ikke noe utdrivning. Men ungen er somregel fornøyd, så jeg burde vel slå meg til ro med det. Med ekstremt lav blodprosent, blodtrykk og høy puls burde jeg vel være fornøyd med at jeg i det hele tatt produserer noe :happy: Håper det blir litt bedre etter at jeg fikk litt blodoverføring!
 
Tror ikke jeg har fått så mye melk enda, den ser veldig tynn ut enn så lenge. Kjenner liksom litt spreng, men ikke noe utdrivning. Men ungen er somregel fornøyd, så jeg burde vel slå meg til ro med det. Med ekstremt lav blodprosent, blodtrykk og høy puls burde jeg vel være fornøyd med at jeg i det hele tatt produserer noe :happy: Håper det blir litt bedre etter at jeg fikk litt blodoverføring!

Hvor lenge siden er det du fødte?
Så lenge ungen virker happy er det nok ingenting å bekymre seg for! Masse lykke til videre :Heartred
 
Dag 4 nå, har brystspreng, mye melk og sterk utdrivningsrefleks, så lille sliter litt med å få i seg alt som kommer uten å sette det i halsen :/
 
Dag 4 nå, har brystspreng, mye melk og sterk utdrivningsrefleks, så lille sliter litt med å få i seg alt som kommer uten å sette det i halsen :/

Prøvd å håndmelke før du legger til? Slik at melken ikke spruter ut med det første. Cottermansgrepet hvis det sprenger veldig, funker veldig fint! Håper det gir seg snart
 
Hvor lenge siden er det du fødte?
Så lenge ungen virker happy er det nok ingenting å bekymre seg for! Masse lykke til videre :Heartred

Hun er 2 døgn, og melken kom i går/natt ❤ Og hun hadde kun gått ned 20 gram, så noe var det nok der likevel. :happy:
 
Back
Topp