6 åring høyde og vekt.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Dere som har barn som er 6 år. Jeg lurer på hva er høyde og vekt på barnet evt kjønn?
Har en jente som er 6 år. Hun er høyare æn alder men veier mer:oops:.
 
Dere som har barn som er 6 år. Jeg lurer på hva er høyde og vekt på barnet evt kjønn?
Har en jente som er 6 år. Hun er høyare æn alder men veier mer:oops:.
Høyde og lengde varierer jo veldig. Det er forholdet mellom høyde og lengde man skal passe på. Ble selv overvektig i barndommen, å det har jeg slitt med i mange år. Fikk for meg at å slutte å spise rundt 13års alder var en god idé. Var sint på mine foreldre som hadde latt meg bli så tykk. Brukte klær i størrelse 16år når jeg var 9-10
 
Dere som har barn som er 6 år. Jeg lurer på hva er høyde og vekt på barnet evt kjønn?
Har en jente som er 6 år. Hun er høyare æn alder men veier mer:oops:.
Om du er bekymret ville jeg tatt det opp med helsestasjonen :) Eller skolens helsesøster (om hun allerede går i 1 klasse)
De fleste barn vokser litt i rykk og napp :)
 
Dere som har barn som er 6 år. Jeg lurer på hva er høyde og vekt på barnet evt kjønn?
Har en jente som er 6 år. Hun er høyare æn alder men veier mer:oops:.
Høyde og vekt går jo litt hånd i hånd. Om hun er høyere enn jevnaldrende er det jo naturlig at hun også veier mer :) Dersom du søker på percentilskjema finner du flere skjema på nhi over hva som er normalt. Alt innenfor disse skjemaene, både topp og bunn er helt normalt. Om man ligger utenfor betyr ikke det at det er noe galt heller. Snakk evt med helsesøster om du er bekymret. Vår 5,5 åring har lenge vært i motsatt ende av skalaen. Var et salig styr da hun var baby i den enden av skalaen også, men nå nærmer hun seg "normalen" med sine 108cm og 16kg.
 
Jeg har gutt da, han var 24,5kg og 122cm på kontroll med helsesykepleier på skolen for et par uker siden
 
Dere som har barn som er 6 år. Jeg lurer på hva er høyde og vekt på barnet evt kjønn?
Har en jente som er 6 år. Hun er høyare æn alder men veier mer:oops:.

Høyde usikkert (bruker 110/116). Vekt 16 kg. Er ikke representativ for 6 åringer.. Sjekk percentil skjema på nhi og KMI kalkulatoren som justerer for alder og kjønn :) evt snakk med helsesykepleier!
 
Har ei som nå er 7 år, men Hu er lengre og tyngre enn flere i klassen. Hu har to venninner på privaten som er like. Akkurat nå er Hu 124 og vekta aner jeg ikke. Kjøper 134-140 i klær til hu. Har en på 4.5 år som er over 106 og veier 18 kg, han bruker 122-128. Er du bekymret så sjekk det ut. Men vi var på helsestasjonen for 1 klasse timen i våres og Hu her er helt perfekt i forhold til vekt og høyde, hu veier ett sted mellom 22 kg 25 kg trur jeg. Er ikke så opptatt av å veie dem. Men nr 2 er mye til oppfølging på sykehuset og der veies de hver gang.
 
Barn er så sinnsykt forskjellige! Jeg har en 4 år gammel jente som er 110 cm og 22 kg. Klassifisert som overvektig, men har ikke en eneste valk på kroppen! Kjenner jeg blir oppriktig lei meg av at ho skal stemples som overvektig når ho overhode ikke er det.
 
Gutten på snaart 6 år er 123 og 21,5. Jenta på 7 dr 125 og 19,8kg. De har helt forskjellig beinbyggning. Han er hard og stiv i forhold til henne som er mer en spagetti.:)
 
Gutten på snaart 6 år er 123 og 21,5. Jenta på 7 dr 125 og 19,8kg. De har helt forskjellig beinbyggning. Han er hard og stiv i forhold til henne som er mer en spagetti.:)
Her har jenta hard og stiv beinbygning og høyere en alder mens gutten som er nesten 2 år eldre er sånn spagetti:p
 
5åringen min er ca 122cm og veier vel ca 28kg :) han har alltid vært bred og sterk. Med tøy kan han se litt lubben ut, men når tøyet er av synes ribbeina... :)
 
Nei vi må slutte å være så opptatt av tall og hva som er normalt. Et barn skal være normal i forhold til seg selv. Så lenge de spiser sunt og er aktivie i barnehagen og på fritiden skal man virkelig ikke bekymre seg. Det skaper bare et press på barna om å være perfekt, og det trenger vi ikke påføre barna våre ❤
 
Nei vi må slutte å være så opptatt av tall og hva som er normalt. Et barn skal være normal i forhold til seg selv. Så lenge de spiser sunt og er aktivie i barnehagen og på fritiden skal man virkelig ikke bekymre seg. Det skaper bare et press på barna om å være perfekt, og det trenger vi ikke påføre barna våre ❤
Har selv tenkt sånn men ikke helsesøster :p jenta er høy før alder og har en større beinbygning .
 
Har selv tenkt sånn men ikke helsesøster :p jenta er høy før alder og har en større beinbygning .

Altfor mange fagfolk er altfor opptatt av tall og statistikk....
 
Helsesøster har skjema å gå etter, er vel bra de følger litt ekstra med tenker jeg
Selvfølgelig er det bra. Men de bør ju tenkte på att det er ikke lett når du har en sånn er litt mer en normalen og så har jeg 1 som spiser som en hest men er slimfitt som mine brødrer:p der får jeg beskjed att han er tynn før alder :rolleyes:
Ikke lett att ta vekk ifra 1 og gi til den andre når man sitter og spiser rundt samme bort.
 
Back
Topp