Middagstråd

Idag ble det pasta form :)
 
Pizzaboller i dag. Har hatt SÅ lyst på det i flere dager. Nå har jeg spist en halv pizzabolle og vil ikke ha mer :depressed: Er ikke lett :hilarious: Tror jeg fikk nok bare av å bake de... :rolleyes:
 
Rema 1000 sin fiks ferdige tomatsuppe med eget krydder, litt fløte og makaroni :happy:
 
Ble pizza her
 
Her blir det noe enkelt i dag, tomatsuppe med grove rundstykker.
 
Fylt kylling filet med cottage cheese, krydder og spinat. Tilbehør hjemmelaget søtpotet purre og ovnsbakte grønnsaker som brokkoli og gulrot. Jeg lager mye forskjellig mat, mat er min lidenskap og jeg bruker store deler av min fritid på å tilberede, preppe mat til dagen etterpå osv. Desverre har jeg slitt litt nå fordi jeg er mer sliten i graviditeten, men det er så bra å våkne på morgenen å bare hente en ferdig preppa matboks i kjøleskapet. Hjelper godt på en travel hverdag.

Tips mot kvalme:
Risp opp fersk ingefær, kok opp vann.
Ha vannet i en kopp, ha oppi ingefær og litt tørket brennesle.
Brennesle kan man plukke selv på sommeren, heng de på tørk og knus de, oppbevar de tørka bladene i glass. Unngå å plukke i områder der det er forurensning som stor bil trafikk.
 
Fylt kylling filet med cottage cheese, krydder og spinat. Tilbehør hjemmelaget søtpotet purre og ovnsbakte grønnsaker som brokkoli og gulrot. Jeg lager mye forskjellig mat, mat er min lidenskap og jeg bruker store deler av min fritid på å tilberede, preppe mat til dagen etterpå osv. Desverre har jeg slitt litt nå fordi jeg er mer sliten i graviditeten, men det er så bra å våkne på morgenen å bare hente en ferdig preppa matboks i kjøleskapet. Hjelper godt på en travel hverdag.

Tips mot kvalme:
Risp opp fersk ingefær, kok opp vann.
Ha vannet i en kopp, ha oppi ingefær og litt tørket brennesle.
Brennesle kan man plukke selv på sommeren, heng de på tørk og knus de, oppbevar de tørka bladene i glass. Unngå å plukke i områder der det er forurensning som stor bil trafikk.

Åååh, det hørtes godt ut :D :) skal eg jaggumeg lage ein dag :)

Og veldig enig ang brennesle, kjempe god urt for gravide og ammende! Øker blodprosent og er supermat deluxe :D men, også viktig å påpeke at ein ikkje må plukke brennesle der det er brukt kunstgjødsel!
 
Åååh, det hørtes godt ut :D :) skal eg jaggumeg lage ein dag :)

Og veldig enig ang brennesle, kjempe god urt for gravide og ammende! Øker blodprosent og er supermat deluxe :D men, også viktig å påpeke at ein ikkje må plukke brennesle der det er brukt kunstgjødsel!

Ja det er sant Ja selfølgelig, var egentlig det jeg mente med å være forsiktig med hvor man plukker. Atmed veier er som regel jordbruk og trafikk. Så der plukker jeg aldri. Jeg plukker på faste plasser, gjerne litt nærme en skog eller lignende. Har mye brennesle i nærheten der jeg bor, så jeg vet det er trygt her.
 
Blir spaghetti med kjøttsaus og hvitløksbaguette her :D ...hvis gutten blir ferdig å henge i puppen etter bhg snart, vel og merke.....:rolleyes:(sulten mamma:hilarious:)
 
Her blir det pai (litt inspirert av dere her inne før i uken) med det jeg måtte finne i kjøleskapet. Bunnen står i ovnen nå, mmm :p
 
Tok med meg en kollega ut på en fiskeresturang idag... så idag har æ spist en helt nydelig grilla tørrfisk. Trur æ skal vruke undskyldninga me at fisk e vikto i svangerskape, så æ kan dra ut dit å spis oftere;-p
 
I dag ble det pasta med ovnsbakt søtpotet i terninger, stekt sopp, bacon, vårløk og tomat. Alt blandet sammen med godt med creme fraiche :p Nå blir det snickers is til dessert :joyful:
 
Back
Topp