Ammetrøbbel på kvelden

Prøveliten

Elsker forumet
Himmelbarn
Julikulene 2020
Junilykke 2022
Baby er ca tre uker.
På dagtid fungerer ammingen egentlig veldig bra. Men på kvelden hender det at baby plutselig slipper puppen mens hun spiser og bryter ut i hylgråt, spreller med bein og armer samtidig. Prøver å løfte henne opp for å se om det hjelper med gulp/rap, men hun søker bare etter brystet igjen og suger på fingrene sine. Etter litt byssing med hysterisk baby prøver jeg å legge til igjen og hun roer seg litt før det samme skjer igjen (og igjen).

Andre som har det slik? Noen gode råd?
 
Baby er ca tre uker.
På dagtid fungerer ammingen egentlig veldig bra. Men på kvelden hender det at baby plutselig slipper puppen mens hun spiser og bryter ut i hylgråt, spreller med bein og armer samtidig. Prøver å løfte henne opp for å se om det hjelper med gulp/rap, men hun søker bare etter brystet igjen og suger på fingrene sine. Etter litt byssing med hysterisk baby prøver jeg å legge til igjen og hun roer seg litt før det samme skjer igjen (og igjen).

Andre som har det slik? Noen gode råd?


Høres kjent ut - har selv ei på 1 mnd.

Her hjelper det veldig for meg å være litt føre var. Altså at jeg er våken litt før hun skal ha may, så jeg legger henne til når hun er nesten våken.

Mitt problem er at jeg ikke helt får til rapingen etterpå for da vil hun bare sove.

Så jeg ligger alltid våken litt etter mating, legger henne alltid på en eller annen side (råd fra barsel) - og følger med på om hun eventuellt gulper.
 
Kveldsuro, det er vanlig å går over med tiden
 
Les om kveldsuro og fjerde trimester. Dette er kjempevanlig.
 
Takk for svar:Heartblue Tenkte at dette var mer et ammeproblem enn kveldsuro, men da slår vi oss til ro med at det er kveldsuro:dummy:
 
Nå har baby begynt å reagere på samme måte på dagtid innimellom også. Hmm, usikker på om dette er kveldsuro faktisk. Innimellom har baby mye melk i munnvikene, kan det være at det kommer for mye melk om gangen kanskje?
 
Nå har baby begynt å reagere på samme måte på dagtid innimellom også. Hmm, usikker på om dette er kveldsuro faktisk. Innimellom har baby mye melk i munnvikene, kan det være at det kommer for mye melk om gangen kanskje?
Om du har sterk utdrivning kan det være et problem ja. Då bør du håndmelke den første spruten før baby får
 
Back
Topp