UL i uke 12 anyone?

maldita

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Hei! Er det noen her som har tenkt å ta ul i uke 12? Sjekke for sykdommer og kjønn? Ikke minst se den lille krabaten inni magen<3
 
Nå får man jo tilbud om UL i uke 12 så da tenker jeg å benytte meg av det :) men vil ikke se kjønn:) hva annet kan de se?
 
Legen min sa for en uke siden at det gjaldt .. hmnnn men skal ikke påstå noe annet enn det :) hun sa bare at det ikke var laget noen ferdig løsning for hvem som hadde ansvaret

Tviler på at de rekker å svare på hvordan det skal gjennomføres 1. november og faktisk få på plass systemet, før det blir for sent for oss. Bør nok innstille seg på at hverken NIPT eller tidlig ultralyd vil omfatte oss :)
 
Skal til privat i uke 12+1.
Fant dette i Helseoversikt sin mor og barn app (se vedlagt bilde).

betyr det at privat gyn eller jordmor ikke kan måle f.eks tykkelse på nakkefold?
 

Vedlegg

  • 0CFBAF34-2AD7-4689-B433-4961A0500D0F.jpeg
    0CFBAF34-2AD7-4689-B433-4961A0500D0F.jpeg
    40 KB · Visninger: 34
Tviler på at de rekker å svare på hvordan det skal gjennomføres 1. november og faktisk få på plass systemet, før det blir for sent for oss. Bør nok innstille seg på at hverken NIPT eller tidlig ultralyd vil omfatte oss :)
Det er nok det beste det ja :) men jeg får i 12uke uansett pga IVF, så er derfor nysgjerrig på hva de kan se på den ultralyden
 
Det er nok det beste det ja :) men jeg får i 12uke uansett pga IVF, så er derfor nysgjerrig på hva de kan se på den ultralyden

Mange private aktører kaller ultralyd uke 12-14 for organrettet, så de kan sjekke alle organene og se at ting ser fint ut :) I uke 12 er fosteret et bittelite menneske som hopper og spretter rundt inni deg, så det er en veldig fin opplevelse å få se ❤️
 
Nå får man jo tilbud om UL i uke 12 så da tenker jeg å benytte meg av det :) men vil ikke se kjønn:) hva annet kan de se?
Hvor får du tilbud om det? Jeg får bare den ordinære både i dette svangerskapet og det forrige. Så har bestilt i uke 11+6 og hadde i uke 12+4 sist.
 
Skal i uke 12+1, får oppfølging av sjukehuset etter ma i uke 18. Hadde nok ikkje bestilt denne UL'en privat då eg aldri hadde avsluttet eit svangerskap uansett :) men kjekt å få se babyen inni der litt ekstra, det har eg ingenting imot :)
 
:smiley-bounce016
Mange private aktører kaller ultralyd uke 12-14 for organrettet, så de kan sjekke alle organene og se at ting ser fint ut :) I uke 12 er fosteret et bittelite menneske som hopper og spretter rundt inni deg, så det er en veldig fin opplevelse å få se ❤️
Jaaa, det er en opplevelse som er verdt å oppleve
 
Hvor får du tilbud om det? Jeg får bare den ordinære både i dette svangerskapet og det forrige. Så har bestilt i uke 11+6 og hadde i uke 12+4 sist.

Legen min sa man skulle få det, men ser usikkert ut. Dersom legen faktisk leverer skal jeg hyle ut:)
 
Mange private aktører kaller ultralyd uke 12-14 for organrettet, så de kan sjekke alle organene og se at ting ser fint ut :) I uke 12 er fosteret et bittelite menneske som hopper og spretter rundt inni deg, så det er en veldig fin opplevelse å få se ❤️
Herlig beskrivelse «bittelite menneske som hopper og sprettwr rundt inni deg» ❤️

Var på UL 6+5, da så man ikke stort, men hørte hjertet :) ser frem til å «se mer» :)
 
Back
Topp