SEA-band mot kvalme. Noen med Erfaring?

Prøvde det idag faktisk , enn så lenge er det tommel opp
 
Jeg har brukt de i en uke nå. Men vet ikke om de funker og nå tør jeg ikke ta de av:hilarious:

Kanskje de funker litt? Jeg har mye kvalmende den uken før jeg tok de på, men det kan jo være andre grunner til det og. Er forstått tidvis veldig kvalm og kastet opp hver dag.. :grumpy:
 
Sniker
Jeg fikk det anbefalt av lege som et første hjelpemiddel, så det er hvertfall noe medisinsk dokumenterbart med det :D jeg merket bedring etter å ha hatt dem på noen dager i strekk. Tok bare av ved dusjing. Det hjalp meg, som var medium+ plaget. Var fortsatt kvalm da, men litt mindre.
 
Hatt mine på en uke og tørr ikke å ta de av. Kun ved dusjing:happy: Føler kanskje det hjelper litt. At det tar toppene liksom. Kaster ikke like mye opp som jeg gjorde før jeg tok de på.
 
Har brukt de mot sjøsyke i flere år, og jammen fungerer de mot svangerskapskvalmen også. Tar mine kun av når jeg dusjer :p Når jeg er litt kvalm tar de bort kvalmen helt. Nå er jeg veldig kvalm, så nå fjerner de ikke kvalmen helt men tar brodden av det. Merker stor forskjell når jeg tar de av. Mulig det er psykisk, men det står at de har dokumentert effekt. I forgårs tenkte jeg at det hadde vært godt å sove uten de. Tok ti min fra jeg tok de av til jeg var så kvalm at eneste utvei var å stå opp, ta de på igjen og spise salt chips :hilarious:
 
Last edited:
Har brukt de mot sjøsyke i flere år, og jammen fungerer de mot svangerskapskvalmen også. Tar mine kun av når jeg dusjer :p Når jeg er litt kvalm tar de bort kvalmen helt. Nå er jeg veldig kvalm, så nå fjerner de ikke kvalmen helt men tar brodden av det. Merker stor forskjell når jeg tar de av. Mulig det er psykisk, men det står at de har dokumentert effekt. I forgårs tenkte jeg at det hadde vært godt å sove uten de. To ti min fra jeg tok de av til jeg var så kvalm at eneste utvei var å stå opp, ta de på igjen og spise salt chips :hilarious:
Jeg opplevde å våkne på natten å være veldig kvalm og måtte kaste opp. Har sovet mye bedre etter at jeg tok de på og sover med de også. Våkner ikke av kvalme lenger! Kommer sikkert til å få kroniske groper på innsiden av armen:hilarious:
 
Da har jeg akkurat bestilt meg et par også. Hørt flere venninner si at det fungerer, så håper dere har rett :D
 
Jeg opplevde å våkne på natten å være veldig kvalm og måtte kaste opp. Har sovet mye bedre etter at jeg tok de på og sover med de også. Våkner ikke av kvalme lenger! Kommer sikkert til å få kroniske groper på innsiden av armen:hilarious:

Haha ja I know! Og så klør det sånn når man har de på hele tiden, akkurat som når man har på sokker med stram strikk :hilarious: Men heller permanente groper og tidvis kløe enn oppkast altså! :p og så bra at du slipper å våkne av kvalmen, vi trenger den søvnen vi kan få! Zzz
 
Jeg opplevde å våkne på natten å være veldig kvalm og måtte kaste opp. Har sovet mye bedre etter at jeg tok de på og sover med de også. Våkner ikke av kvalme lenger! Kommer sikkert til å få kroniske groper på innsiden av armen:hilarious:

å så deilig! Gruer meg hver kveld til å sove fordi jeg alltid våkner opp pga kvalme. Men kanskje det nå er håp om en bedre natt med søvn ☺️
 
Brukte det når jeg var gravid sist. Funket veldig bra for meg :happy: Har faktisk funnet de frem igjen, sånn tilfelle jeg blir like kvalm denne gangen!
 
Brukte det sist jeg var gravid, og synes ikke det fungerte :(
 
Sovnet på sofaen å våknet kvalm, måtte knaske I meg sitron ..kvalmen borte på 1,2,3 skal fortsette med båndene da jeg følte det hjalp tidligere, det var bare etter hvilen min det ikke hadde noe effekt plutselig
 
Kan også anbefale eterisk olje av peppermynte! Bruker kvar dag og er ganske sikker på at det er det som gjer at eg ikkje spyr. Er veldig kvalm fordiom, men holder eg på å spy, f.eks når eg kjører bil, så smører eg litt ekstra bak øyret og lukter på flasken, og så overlever eg :happy: uten å spy altså:D
Men i tilfelle viktig at den er heilt ren og fra annerkjent produsent (eg bruker doterra sin, dei forsker mye på eteriske oljer og graviditet!), fordi ein skal også være forsiktig med bruk av oljer i graviditet. Men rett bruk er gull! Kommer til å bruke oljer mye i graviditeten/fødsel/etterpå. Så mulig eg lager ein egen tråd på det etterkvart! Har rett ognslett falt pladask og elsker det naturlige ved det! :)
 
Brukte det sist jeg var gravid. Synes de fungerte veldig bra. Kommer til å bruke de igjen denne gangen hvis det trengs.
 
Jeg merker bedring jeg, om det er placeboo eller ei, vet jeg ikke, men effekt er effekt xsmile9
Fortsatt uggen og kvalm, og føler maten setter seg i halsen, men ikke på langt nær som det har vært de siste ukene.
Var ikke kvalm når jeg våknet i natt, slik jeg vanligvis er ☺️
 
Back
Topp