Når kom kvalmen hos dere?

Empe

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Utmarsj 2024
Hei!

Jeg lurer veldig på når/om dere begynte å kjenne svangerskapskvalme?

Jeg er 6+5 og har null symptomer på at jeg er gravid. Dette er første gang for min del, så jeg lurer veldig på hvordan det er for dere andre, både tidligere (om dere har barn fra før) og nå :)
 
Begynte å kjenne kvalme smått ca 5+2. Men den ble virkelig ille 6+0, og er det fremdeles. Er 8+2 i dag.. :)
 
Jeg er 8+1 og fortsatt ikke kvalm ;) Tror ikke jeg kommer til å bli det heller fremover, da mamma aldri har kastet opp eller vært kvalm i sine 3 tidligere svangerskap. Fin egenskap å arve :joyful:
Var på TUL i går, og alt sto bra til med lille, så da er det bare å nyte hver dag uten hemmende saker som kvalme eller annet! Eneste symptom er at jeg er mer trøtt enn vanlig og har noe ømme pupper, men det er ting jeg fint kan leve med :joyful:
 
Kom når jeg var 5+5, og vært det siden. Er 8+3 idag.
Med min første kom kvalmen rundt uke 8, varte i mange måneder, men ikke like intens som det er denne gang.
Vet om flere som ikke var kvalm under sine graviditeter, så bare til å nyte at man slipper kvalmen. For å være kvalm 24/7 er helt forferdelig! :wacky:
 
Kom rundt 6+5, tror jeg. Varer et par timer på morgenen, og dukker opp hvis det går for lang tid mellom hver gang jeg spiser.
 
Ganske nøyaktig uke 6 begynte det hos meg med ekstremt kvalme i godt over en uke. Nå har jeg tider på dagen der det går litt bedre iallefall.
 
Kvalmen kom snikende i uke 6, ble verre i uke 7 med oppkast flere ganger per dag. Aller verst hvis det går mer enn et par timer mellom at jeg har spist. Føler den blir bare verre og verre :hungover: Er 8+1 i dag.
 
Igår ,5+4

har enda ett håp om at det er borte om en dag eller to :dead:
 
5+3. Kjenner det for det meste på ettermiddagen. Var i butikken istad. Ble nesten litt kvalmere for hver hylle jeg gikk forbi:hilarious:
 
Er 5+6 og kjente antydning til kvalme først i morges. Får se hvordan det utvikler seg. Har lest at kvalme er et godt tegn, så håper nesten at den er kommet for å bli.
 
Hos meg kom kvalmen 5+9 (er 6+1 i dag). Men ikke sånn at jeg kaster opp, bare kvalm og dårlig matlyst.
 
Hei!

Jeg lurer veldig på når/om dere begynte å kjenne svangerskapskvalme?

Jeg er 6+5 og har null symptomer på at jeg er gravid. Dette er første gang for min del, så jeg lurer veldig på hvordan det er for dere andre, både tidligere (om dere har barn fra før) og nå :)
Jeg kjente murringer da egget festet seg første gangen. I tillegg ble luktesansen min ekstremt forsterket. Ble kvalm av parfyme og kroppslukt. Var ille å gå ut. Nå i dette svangerskapet er jeg ekstremt sulten. Spiser hele dagen. Opplever noe kvalme hvis jeg ikke spiser da magen sier jeg er sulten. 5+1
 
Dette er mitt tredje svangerskap, aldri opplevd kvalme faktisk! Hatt så og si null symptomer alle gangene. Er bare 5+4 dette svangerskapet da, så kan da dukke opp selvfølgelig!
 
Tusen takk for svar alle sammen. Jeg blir jo litt bekymret når jeg vet de fleste blir dårlige, og jeg ikke har antydning til noe :nailbiting: Ikke at jeg vil bli kvalm, men hadde kanskje vært betryggende, på en måte ❤️
Vet at min mor var knalldårlig alle sine tre graviditeter, og hun hadde også både SA og MA i uke 12. Så blir jo litt bekymra, siden jeg ikke har peiling på om det er liv inni der osv. Er 7+0 I dag, og fortsatt null kvalme eller andre symptomer i det hele tatt. :(:(
 
Tusen takk for svar alle sammen. Jeg blir jo litt bekymret når jeg vet de fleste blir dårlige, og jeg ikke har antydning til noe :nailbiting: Ikke at jeg vil bli kvalm, men hadde kanskje vært betryggende, på en måte ❤️
Vet at min mor var knalldårlig alle sine tre graviditeter, og hun hadde også både SA og MA i uke 12. Så blir jo litt bekymra, siden jeg ikke har peiling på om det er liv inni der osv. Er 7+0 I dag, og fortsatt null kvalme eller andre symptomer i det hele tatt. :(:(

Forstår bekymringen, men jeg har flere venninner som har gått gjennom graviditeten sin uten noe kvalme og oppkast ☺️
 
Tusen takk for svar alle sammen. Jeg blir jo litt bekymret når jeg vet de fleste blir dårlige, og jeg ikke har antydning til noe :nailbiting: Ikke at jeg vil bli kvalm, men hadde kanskje vært betryggende, på en måte ❤️
Vet at min mor var knalldårlig alle sine tre graviditeter, og hun hadde også både SA og MA i uke 12. Så blir jo litt bekymra, siden jeg ikke har peiling på om det er liv inni der osv. Er 7+0 I dag, og fortsatt null kvalme eller andre symptomer i det hele tatt. :(:(

Skjønner du tenker og bekymrer deg:Heartred men det er veldig forskjellig fra person til person, og til og med fra svangerskap til svangerskap :happy: Da jeg var gravid med sønnen min var jeg ikke no kvalm, og følte meg liksom ikke no annerledes, så det føltes nesten rart å tenke på at jeg var gravid da. Men alt var i orden :D Denne gangen er jeg kvalm, trøtt, sliten osv. Veldig forskjellig fra sist. :happy: Så ikke alle får symptomer / blir kvalm. :happy:
 
Back
Topp